Kia Cadenza: Korejský Superb se začne prodávat na jaře. Ne však v Evropě
Kia dosud v třídě pětimetrových sedanů dosud neměla silné zastoupení. Do tohoto segmentu sice spadá Kia Opirus, ta se ale na domácím trhu prodává jako samostatná značka a na exportních trzích má jen okrajovou úlohu. Ambici změnit tuto situaci má atraktivně tvarovaný model Cadenza.
V jeho případě nemůže nikdo obviňovat Kiu, že láká na zajímavou studii, ze které do produkčního modelu příliš nezbude. Cadenza je pravým opakem, změnilo se jen pár nezbytných detailů jako optika předních a zadních světel, kliky dveří, zpětná zrcátka nebo přední mlhovky. Zachovány jsou naopak všechny linie dynamicky tvarované přídě, prolis na bocích i chromované lišty na dveřích a zadním nárazníku. Originální design bude navíc možno ozvláštnit příplatkovým trojdílným střešním oknem, které bude pokrývat většinu plochy střechy.
Nová podvozková platforma (Type-N) je ve voze podle tiskové zprávy výrobce použita poprvé. Sází na přední nápravu se vzpěrami McPherson a zadní víceprvkovou nápravu. I když mezigenerační srovnání s 10 let starým Opirusem není asi příliš na místě, uvádí Kia snížení pohotovostní hmotnosti nového modelu o výrazných 130 kg. Karoserie přitom bude podstatně tužší a na palubě bude řada nových systémů, které hmotnost naopak zvyšují.
Tříprostorový sedan (cx=0,29) sice atakuje svými rozměry luxusní segment, ale na to jsme si v Evropě už zvykli i od aut střední třídy. Vnější rozměry 4965 x 1850 x 1475 mm Cadenzu posílají na vrchol vyšší střední, podobně jako rozvor 2845 mm, segment však ovládají modely s klasickým uspořádáním s motorem vpředu a pohonem zadních kol, což může být jedním z důvodů pro prodej jen mimo Evropu a USA.
Automobilka slibuje 3 motory, které pokryjí výkonové spektrum od 121 kW do 213 kW. Chybět pravděpodobně nebude nový čtyřválec 2,4 l s přímým vstřikováním paliva. Definitivní je instalace vrcholného šestiválce 3,5 l s plynule variabilním časováním sacích i výfukových ventilů, který je vpředu uložen napříč. Nejvyšší výkon 213 kW dosahuje motor při 6000 min-1, točivý moment vrcholí hodnotou 338 Nm při 5000 min-1. Standardem pro tuto motorizaci bude nová šestistupňová automatická převodovka. Vrcholný model dosahuje nejvyšší rychlosti 230 km/h a z 0 na 100 km/h akceleruje za 7,2 s, kombinovaná spotřeba 9,36 l/100 km. Pohotovostní hmotnost má podle výrobce činit 1575 kg, zavazadelník má objem (SAE) 451 l, palivová nádrž pak 70 l.
Kia Cadenza se začne prodávat nejprve na domácím trhu v Koreji v lednu 2010 pod lokálním obchodním označením K7. Mezinárodní premiéru absolvuje na Riyadh Motor Show v Saudské Arabii 12. prosince 2009, o několik dní později ji uvidí návštěvníci Dubai Motor Show (15. prosince 2009). Prodej na trzích mimo Koreu začne v březnu 2010. Čínská klientela se dočká v létě 2010.
Evropa ani Severní Amerika zatím mezi cílovými trhy nového modelu nefiguruje.