Kia Carens 2.0 CRDi - vyvážený poměr vitamínů

Kia Carens 2.0 CRDi - vyvážený poměr vitamínů

 
 

Doba kdy Carens vypadal jako povyrostlé kombi, lákal cenou a nabízel jen nevyvážené vlastnosti je definitivně pryč. Nyní je tu typické MPV odpovídající vysokým nárokům Evropanů. S kvalitou šla vzhůru také cena…

Dva testy předchozí Kie Carens, které jsme na www.auto.cz zveřejnili, se nesly v duchu kompromisů. Ze cenu, která byla obvyklá mezi hatchbacky nižší střední třídy jste dříve mohli koupit pěti až šestimístné MPV. Pravda, design, technika ani jízdní vlastnosti nepatřily k silným stránkám toho auta, ale cena přesvědčovala.

Kia Motors expanduje a to nejde bez malých revolucí. Jednou z nich je zavedení nového Carense na trh. Jestliže mnohokrát slyšíme od výrobců o „zcela novém modelu“ i v případech, kdy jde jen o velmi důkladný facelift, u této Kie to platí beze zbytku.

Evropský design pro celý svět

Automobily značky Kia měly donedávna nádech exotiky, ale poslední představené modely jsou stylisticky pojaté v evropském duchu. To ostatně zaznělo i v rozhovoru s vice-presidentem Kia Motors Europe, který jsme nedávno zveřejnili. Kia se hodlá oprostit od spojení „korejský=zvláštní“ a vedle otevření evropského vývojového centra v Rüsselsheimu najala také bývalého designera Volkswagenu. Carens ještě není jeho dítko, ale v mnohém již dobře odpovídá evropské představě o automobilové kráse a praktičnosti. Na tom celém je zajímavé to, že Kia tyto modely vyváží i na své tradiční trhy. V USA je Carens nabízen jako Rondo se zážehovými motory 2,4 (118 kW) a 2,7 V6 (134 kW).

Carens zůstává spíše dvouprostorovým automobilem, který má mohutnou, vysokou příď, oddělenou od prostoru pro posádku a zavazadla. Rozměrné sdružené světlomety, které mají v sobě integrované halogenové projektorové prvky, samostatný zdroj pro dálková světla a směrovky, působí technicky vyspěle. Maska má typický tvar s dvěma chromovanými lištami. Nárazník místo dnes obvyklého povrchu lakovaného v barvě karoserie, přidává spodní střední část z nelakovaného plastu, jakoby se tato Kia hlásila k terénním schopnostem vozů kategorie SUV. Celek dobře maskuje skutečné rozměry – ty jsou jak za chvíli uvidíme nad všemi strategickými konkurenty.

obrázek [300 x 399] Boční profil končí ostře ukončenou střechou, dynamicky rostoucí linií oken (podobně jako u BMW X3) a elegantně tvarovanými vertikálně uspořádanými koncovými svítilnami. Ty mají moderní krystalický vzhled. Kola se zdají být malá, ale standardní rozměry pneumatik 205/60 R16 (náš případ) nebo 225/50 R17 ukazují, že v tomto případě nejde o poddimenzování rozměru ze strany výrobce, ale o optický klam. Toto auto je opravdu velké.

Konkurenční boj

4,545 m délky, 1,82 m šířky a 1,65 m výšky Kie Carens hravě překonává všechny konkurenty. Stejné platí o rozvoru a rozchodech kol. Velmi dobře je na tom i zavazadlový prostor. Ten sice nemá největší rozměry v základním uspořádání, ale to asi jen proto, že pod dnem, které vyrovnává plochu i po sklopení zadních sedadel, je stále ještě mnoho místa v praktických úložných schránkách na drobnosti, které tak jako tak v autě pořád vozíte s sebou. Nákladová hrana (68 cm nad zemí u nezatíženého vozu) je o několik centimetrů výše než u konkurence.

Kia Carens a konkurence - srovnání základních rozměrů
RozměrKia CarensMazda5Opel ZafiraRenault ScénicVW Touran
Délka [mm]4545450544674260/44904407
Šířka [mm]18201755180118101794
Výška [mm]16501615164516201635
Rozvor [mm]2700275027032685/27352675
Rozchod vpředu [mm]15731530148815151541
Rozchod vzadu [mm]15691520151015151534
Počet míst5/7775/75/7
Zavazadlový prostor [l]430-2106, 74-2106112-1566140-1820430-1840, 200-2240695-1989, 121-1913

Mezi podběhy jsme v zavazadlovém prostoru naměřili 1020 mm, výška zavazadelníku ke krytu činí 420 mm, délka u dna 880 mm a po sklopení druhé řady sedadel lze převážet předměty 1780 mm dlouhé.

Pět královských míst

obrázek [300 x 392] Do nového Carense se nastupuje komfortně díky velkým dveřím vpředu i vzadu. Řidič má k dispozici pouze výškově nastavitelný volant, což je jeden z mála věcných nedostatků, které by mohly být potenciálním problémem. Seřizovací rozsahy sedadla jsou široké. Výplně mají průměrnou tuhost, čalounění je v našem případě v kombinaci elegantních světle béžových a černých odstínů.

Přístrojová deska s moderními tvary je sestavena z tvrdých plastů, které však mají kvalitní povrchovou úpravu, nezrcadlí se v čelním skle a nevydávají nežádoucí zvuky při jízdě. Řidič je informován o aktuálních parametrech vozu přístroji na štítu, který sestává ze tří kruhových výsečí. Středová konzole vytažená do prostoru mezi sedadla začíná nahoře výklenkem s digitálními hodinami a kontrolkami připomínačů nezapnutých bezpečnostních pásů. Na tomto místě bychom čekali poněkud rozměrnější informační displej; stávající řešení prozrazuje asijský původ jinak povedeného interiéru.

Pod dvojicí kruhových výdechů ventilace je vestavěné originální rádio Kia o rozměru 2 DIN, jehož příjmové schopnosti (citlivost tuneru) i zvuk patří špíše k horším na trhu. Třetí displej na středové konzole patří automaticky regulované, ale pouze jednozónové klimatizaci. V přístrojové desce, ve výplních dveří, ve střeše i v zavazadelníku je dostatek odkládacích míst.

obrázek [300 x 381] Sedadla vpředu poskytují dobrou oporu tělu, obě jsou dodávána s nastavitelnou bederní opěrkou. Poloha sezení je příjemná, jak bývá u MPV obvyklé sedí se vzpřímeně, sedáky mají dobrou délku (500 mm) a tak optimálně podpírají nohy. Vzadu jsou sedáky kratší (460 mm), ale výborně umístěné (mezi podlahou a hranou sedáku je 400 mm), takže sedadlo cestujícím také dobře podpírá stehna. Vpředu i vzadu je nad sedadlem nadprůměrná výška 1040 mm, podélný prostor na zadních sedadlech je snad až zbytečně velkorysý. Vnitřní šířka ve výši loktů činí 1540 mm vpředu , šíři interiéru 1520 mm uvítá především ten třetí vzadu. Prostorem pro posádku patří Carens k nejlepším pětimístným vozům MPV na trhu.

Jízdní dojmy

Carens ničím nepřekvapí. Jde o plnohodnotného reprezentanta třídy rodinných víceúčelových vozů. Poloha za volantem poskytuje dobrý výhled všemi směry, snad jen šikmo vlevo vpřed překáží mohutný A-sloupek. Karoserie působí robustně, je tuhá a také poměrně těžká (1519 – 1791 kg, dle verze). Jízdní vlastnosti jsou zaměřeny na rodinu, takže rozhodně nejde o „sportovní MPV“, ale na druhou stranu je odpružení daleko od rozhoupaných dob starších korejských korábů silnic. Řazení šestistupňové převodovky bychom mohli označit za lepší korejský průměr, najít správnou rychlost v kulise není rozhodně problematické. Řízení je dostatečně přesné, klasický hydraulický posilovač plní úkoly tak jak bychom od vozu MPV čekali. Nožní brzdu zašlapujete samostatným pedálem zcela vlevo, její odjištění je také mechanické (ruční).

obrázek [300 x 191] Silný turbodiesel nepatří mezi nejsilnější, ani nejúspornější motory své třídy, ale vezmeme-li v úvahu to co všechno nabízí, jde o dobrou volbu. Díky vstřikování common-rail, dobrému uložení v karoserii a důkladné izolaci jsou zvuk i vibrace motoru potlačeny na minimum. Maximum točivého momentu sice udává výrobce až ve 2500 ot./min ale běžně použitelné jsou již dvoutisícové otáčky. Nárůst síly je plynulý, při akceleraci nebudete překvapeni žádnou momentovou explozí. Při akceleraci je vysoká hmotnost vozu cítit mnohem méně než při zpomalování nebo v zatáčkách. Dlouhý nejvyšší převodový stupeň umožňuje jízdu rychlostí 130 km/h s 2500 ot./min, což se příznivě projevuje na spotřebě. My jsme jezdili za 7,8 l/100 km s polovinou testovací trasy po městě, mimo město lze při troše snahy jezdit za 6 l/100 km, dálnice bude představovat v průměru sedmilitrový odběr. Filtr pevných částic je standardem bez příplatku. Velká hmotnost spolu s dobrou aerodynamikou vyústila jen v malou citlivost na boční vítr.

Cena stále hraje roli

Výrazný kvalitativní posun nového Carense zvýšil také cenu. Automobil tohoto jména už nekoupíte za necelých 400 tisíc korun jako kdysi, ale ani necelý půlmilion není ve srovnání s konkurencí špatná nabídka. Dostanete za něj nejprostornější pětimístné MPV na trhu, dvoulitrový benzinový čtyřválec se 106 kW a kombinovanou spotřebou 8,1 l/100 km. Ve výbavě je 6 airbagů, ABS, EBD, kompletní elektrická výbava nebo manuálně regulovaná klimatizace. Nejlevnější turbodiesel příjde s podobnou výbavou na 559.980,-Kč. To jsou výhodnější ceny než u konkurence! Mimo nejdražší provedení (za bezmála 680 tisíc korun) schází všem modelům možnost dokoupení protiprokluzového systému a ESP, naopak všechny modely lze mít v sedmimístné verzi za příplatek jen 15.000,-Kč. Cennou informací je bezesporu možnost přestavby na verzi N1 za kterou zaplatíte 22.000,-Kč.

První cena vozu449.980,-Kč (2.0, 106 kW, LX)
První cena vozu s testovanou motorizací559.980,-Kč (2.0 CRDi, 103 kW, LX)
Základní cena testovaného vozu619.980,-Kč (2.0 CRDi, 103 kW, EX)
Cena testovaného vozu vč. příplatků630.980,-Kč (2.0 CRDi, 103 kW, EX)

Plusy

  • prostorný interiér
  • robustní konstrukce
  • bohatá výbava
  • po všech stránkách vyvážený motor
  • poměr užitná hodnota/cena
  • pohodlná sedadla
  • variabilita interiéru
  • tříletá záruka

Minusy

  • absence stabilizačního systému
  • malá citlivost tuneru autorádia
  • pouze výškově nastavitelný volant
  • vyšší pohotovostní hmotnost
Spolupracujeme s TipCars.com

Kia Carens 2.0 CRDi

Cena v základní výbavě: 619 980 Kč Cena v testované výbavě: 630 980 Kč

Základní výbava:ABS+ EBD, airbag řidiče a spolujezdce (s možností deaktivace), boční airbagy vpředu, okenní airbagy, pyrotechnické předp. bezp. pásů v 1. řadě sedadel, aktivní opěrky hlavy v 1. řadě sedadel, bezpečnostní výztuhy dveří, odjištění zámků dveří při nárazu, dětské pojistky zámků zadních dveří, imobilizer, kola z lehkých slitin + pneu 205/60 R16 Michelin, přední mlhové světlomety, stěrač a ostřikovač zadního okna, celodenní svícení, tónovaná izotermická skla, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, vyhřívané přední okno, vyhřívané zadní okno s časovým nastavením, bezfreonová elektronicky řízená klimatizace s čidlem kvality vzduchu, filtr, dálkově ovládané centrální zamykání všech dveří, elektrické otevírání víka nádrže, elektrické ovládání předních (1 dotek) a zadních oken, elektrické ovládání vnějších zpětných zrcátek, elektrochromatické zpětné zrcátko, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, metalický dekor palubní desky a dveří, palubní počítač, posilovač řízení, sedadlo řidiče a spolujezdce s bederní opěrou, schránka na brýle, schránka pod sedadlem spolujezdce, schránka před spolujezdcem, středová konzola s úložným prostorem, úložná schránka v zavazadlovém prostoru, výškově stavitelné bezpečnostní pásy, 1. řada sedadel, výškově stavitelné opěrky hlavy na všech sedadlech (+ horizontálně 1. řada), výškově stavitelné sedadlo řidiče, výškově stavitelný volant

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+11.000,-)

Deutsche Bank se brexitu nebojí, z Londýna se stěhovat nebude Deutsche Bank se brexitu nebojí, z Londýna se stěhovat nebude

Největší německá bankovní skupina Deutsche Bank zůstane…

Kritika Putina zabil ruský agent, tvrdí ukrajinské úřady Kritika Putina zabil ruský agent, tvrdí ukrajinské úřady

Ukrajinské úřady identifikovaly vraha bývalého ruského…

Kontroverzní ropovod dostal od Trumpových lidí zelenou Kontroverzní ropovod dostal od Trumpových lidí zelenou

Administrativa prezidenta Spojených států Donalda Trumpa…

Nový ministr Havlíček jedním tahem trojnásobně zrychlí čerpání evropských peněz Nový ministr Havlíček jedním tahem trojnásobně zrychlí čerpání evropských peněz

Kandidát na ministra průmyslu Jiří Havlíček si může…

 
Technické údaje
Motor Kia Carens 2.0 CRDi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1991
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 305 / 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 187
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.8 / 5.2 / 6.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 430 / 2106
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1631 / 524
Rozměr pneu:205/50 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4545
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1650
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1573
f) rozchod vzadu (mm): 1569
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 580 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 730 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1040
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Kia Carens 2.0 CRDi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,12
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Kia Multi-S: předzvěst nového MPV Kia Multi-S: předzvěst nového MPV

Kromě nového modelu Magentis přivezla Kia do Frankfurtu…

Kia představuje facelifty pro Paříž: 1.6 T-GDI pro soul, nová příď pro carens Kia představuje facelifty pro Paříž: 1.6 T-GDI pro soul, nová příď pro carens

Velkoprostorový carens ve verzi pro modelový rok 2017 se…

 



 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Mrazivé foto: Hrdinný policista se vyfotil s turistkou, za chvíli byl mrtvý

Mrazivé foto: Hrdinný policista se vyfotil s…

Zapózoval s americkou turistkou a za 45 minut byl mrtvý. Statečný policista zemřel, když se snažil zastavit…

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

 

iSport.cz

Růžička zase ožil, po klidu ani památky. Chomutov zázračně probudil

Růžička zase ožil, po klidu ani památky. Chomutov…

ONLINE 17:30 | „Uklidnil jsem se. Na střídačce, v kabině i při tréninku už všechno tolik neprožívám,“ přemítal…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Jak FBI podezřívala čtrnáctiletého kluka, že je špión. Pak se stal americkým diplomatem

Jak FBI podezřívala čtrnáctiletého kluka, že je…

Američan Robert F. Dorr byl vlastenec, příslušník letectva, diplomat a byl úspěšný publicista. Přesto byl ve 14…