reklama


Kia Carens 2.0 CRDi - vyvážený poměr vitamínů

Kia Carens 2.0 CRDi - vyvážený poměr vitamínů

 
 

Doba kdy Carens vypadal jako povyrostlé kombi, lákal cenou a nabízel jen nevyvážené vlastnosti je definitivně pryč. Nyní je tu typické MPV odpovídající vysokým nárokům Evropanů. S kvalitou šla vzhůru také cena…

Dva testy předchozí Kie Carens, které jsme na www.auto.cz zveřejnili, se nesly v duchu kompromisů. Ze cenu, která byla obvyklá mezi hatchbacky nižší střední třídy jste dříve mohli koupit pěti až šestimístné MPV. Pravda, design, technika ani jízdní vlastnosti nepatřily k silným stránkám toho auta, ale cena přesvědčovala.

Kia Motors expanduje a to nejde bez malých revolucí. Jednou z nich je zavedení nového Carense na trh. Jestliže mnohokrát slyšíme od výrobců o „zcela novém modelu“ i v případech, kdy jde jen o velmi důkladný facelift, u této Kie to platí beze zbytku.

Evropský design pro celý svět

Automobily značky Kia měly donedávna nádech exotiky, ale poslední představené modely jsou stylisticky pojaté v evropském duchu. To ostatně zaznělo i v rozhovoru s vice-presidentem Kia Motors Europe, který jsme nedávno zveřejnili. Kia se hodlá oprostit od spojení „korejský=zvláštní“ a vedle otevření evropského vývojového centra v Rüsselsheimu najala také bývalého designera Volkswagenu. Carens ještě není jeho dítko, ale v mnohém již dobře odpovídá evropské představě o automobilové kráse a praktičnosti. Na tom celém je zajímavé to, že Kia tyto modely vyváží i na své tradiční trhy. V USA je Carens nabízen jako Rondo se zážehovými motory 2,4 (118 kW) a 2,7 V6 (134 kW).

Carens zůstává spíše dvouprostorovým automobilem, který má mohutnou, vysokou příď, oddělenou od prostoru pro posádku a zavazadla. Rozměrné sdružené světlomety, které mají v sobě integrované halogenové projektorové prvky, samostatný zdroj pro dálková světla a směrovky, působí technicky vyspěle. Maska má typický tvar s dvěma chromovanými lištami. Nárazník místo dnes obvyklého povrchu lakovaného v barvě karoserie, přidává spodní střední část z nelakovaného plastu, jakoby se tato Kia hlásila k terénním schopnostem vozů kategorie SUV. Celek dobře maskuje skutečné rozměry – ty jsou jak za chvíli uvidíme nad všemi strategickými konkurenty.

obrázek [300 x 399] Boční profil končí ostře ukončenou střechou, dynamicky rostoucí linií oken (podobně jako u BMW X3) a elegantně tvarovanými vertikálně uspořádanými koncovými svítilnami. Ty mají moderní krystalický vzhled. Kola se zdají být malá, ale standardní rozměry pneumatik 205/60 R16 (náš případ) nebo 225/50 R17 ukazují, že v tomto případě nejde o poddimenzování rozměru ze strany výrobce, ale o optický klam. Toto auto je opravdu velké.

Konkurenční boj

4,545 m délky, 1,82 m šířky a 1,65 m výšky Kie Carens hravě překonává všechny konkurenty. Stejné platí o rozvoru a rozchodech kol. Velmi dobře je na tom i zavazadlový prostor. Ten sice nemá největší rozměry v základním uspořádání, ale to asi jen proto, že pod dnem, které vyrovnává plochu i po sklopení zadních sedadel, je stále ještě mnoho místa v praktických úložných schránkách na drobnosti, které tak jako tak v autě pořád vozíte s sebou. Nákladová hrana (68 cm nad zemí u nezatíženého vozu) je o několik centimetrů výše než u konkurence.

Kia Carens a konkurence - srovnání základních rozměrů
RozměrKia CarensMazda5Opel ZafiraRenault ScénicVW Touran
Délka [mm]4545450544674260/44904407
Šířka [mm]18201755180118101794
Výška [mm]16501615164516201635
Rozvor [mm]2700275027032685/27352675
Rozchod vpředu [mm]15731530148815151541
Rozchod vzadu [mm]15691520151015151534
Počet míst5/7775/75/7
Zavazadlový prostor [l]430-2106, 74-2106112-1566140-1820430-1840, 200-2240695-1989, 121-1913

Mezi podběhy jsme v zavazadlovém prostoru naměřili 1020 mm, výška zavazadelníku ke krytu činí 420 mm, délka u dna 880 mm a po sklopení druhé řady sedadel lze převážet předměty 1780 mm dlouhé.

Pět královských míst

obrázek [300 x 392] Do nového Carense se nastupuje komfortně díky velkým dveřím vpředu i vzadu. Řidič má k dispozici pouze výškově nastavitelný volant, což je jeden z mála věcných nedostatků, které by mohly být potenciálním problémem. Seřizovací rozsahy sedadla jsou široké. Výplně mají průměrnou tuhost, čalounění je v našem případě v kombinaci elegantních světle béžových a černých odstínů.

Přístrojová deska s moderními tvary je sestavena z tvrdých plastů, které však mají kvalitní povrchovou úpravu, nezrcadlí se v čelním skle a nevydávají nežádoucí zvuky při jízdě. Řidič je informován o aktuálních parametrech vozu přístroji na štítu, který sestává ze tří kruhových výsečí. Středová konzole vytažená do prostoru mezi sedadla začíná nahoře výklenkem s digitálními hodinami a kontrolkami připomínačů nezapnutých bezpečnostních pásů. Na tomto místě bychom čekali poněkud rozměrnější informační displej; stávající řešení prozrazuje asijský původ jinak povedeného interiéru.

Pod dvojicí kruhových výdechů ventilace je vestavěné originální rádio Kia o rozměru 2 DIN, jehož příjmové schopnosti (citlivost tuneru) i zvuk patří špíše k horším na trhu. Třetí displej na středové konzole patří automaticky regulované, ale pouze jednozónové klimatizaci. V přístrojové desce, ve výplních dveří, ve střeše i v zavazadelníku je dostatek odkládacích míst.

obrázek [300 x 381] Sedadla vpředu poskytují dobrou oporu tělu, obě jsou dodávána s nastavitelnou bederní opěrkou. Poloha sezení je příjemná, jak bývá u MPV obvyklé sedí se vzpřímeně, sedáky mají dobrou délku (500 mm) a tak optimálně podpírají nohy. Vzadu jsou sedáky kratší (460 mm), ale výborně umístěné (mezi podlahou a hranou sedáku je 400 mm), takže sedadlo cestujícím také dobře podpírá stehna. Vpředu i vzadu je nad sedadlem nadprůměrná výška 1040 mm, podélný prostor na zadních sedadlech je snad až zbytečně velkorysý. Vnitřní šířka ve výši loktů činí 1540 mm vpředu , šíři interiéru 1520 mm uvítá především ten třetí vzadu. Prostorem pro posádku patří Carens k nejlepším pětimístným vozům MPV na trhu.

Jízdní dojmy

Carens ničím nepřekvapí. Jde o plnohodnotného reprezentanta třídy rodinných víceúčelových vozů. Poloha za volantem poskytuje dobrý výhled všemi směry, snad jen šikmo vlevo vpřed překáží mohutný A-sloupek. Karoserie působí robustně, je tuhá a také poměrně těžká (1519 – 1791 kg, dle verze). Jízdní vlastnosti jsou zaměřeny na rodinu, takže rozhodně nejde o „sportovní MPV“, ale na druhou stranu je odpružení daleko od rozhoupaných dob starších korejských korábů silnic. Řazení šestistupňové převodovky bychom mohli označit za lepší korejský průměr, najít správnou rychlost v kulise není rozhodně problematické. Řízení je dostatečně přesné, klasický hydraulický posilovač plní úkoly tak jak bychom od vozu MPV čekali. Nožní brzdu zašlapujete samostatným pedálem zcela vlevo, její odjištění je také mechanické (ruční).

obrázek [300 x 191] Silný turbodiesel nepatří mezi nejsilnější, ani nejúspornější motory své třídy, ale vezmeme-li v úvahu to co všechno nabízí, jde o dobrou volbu. Díky vstřikování common-rail, dobrému uložení v karoserii a důkladné izolaci jsou zvuk i vibrace motoru potlačeny na minimum. Maximum točivého momentu sice udává výrobce až ve 2500 ot./min ale běžně použitelné jsou již dvoutisícové otáčky. Nárůst síly je plynulý, při akceleraci nebudete překvapeni žádnou momentovou explozí. Při akceleraci je vysoká hmotnost vozu cítit mnohem méně než při zpomalování nebo v zatáčkách. Dlouhý nejvyšší převodový stupeň umožňuje jízdu rychlostí 130 km/h s 2500 ot./min, což se příznivě projevuje na spotřebě. My jsme jezdili za 7,8 l/100 km s polovinou testovací trasy po městě, mimo město lze při troše snahy jezdit za 6 l/100 km, dálnice bude představovat v průměru sedmilitrový odběr. Filtr pevných částic je standardem bez příplatku. Velká hmotnost spolu s dobrou aerodynamikou vyústila jen v malou citlivost na boční vítr.

Cena stále hraje roli

Výrazný kvalitativní posun nového Carense zvýšil také cenu. Automobil tohoto jména už nekoupíte za necelých 400 tisíc korun jako kdysi, ale ani necelý půlmilion není ve srovnání s konkurencí špatná nabídka. Dostanete za něj nejprostornější pětimístné MPV na trhu, dvoulitrový benzinový čtyřválec se 106 kW a kombinovanou spotřebou 8,1 l/100 km. Ve výbavě je 6 airbagů, ABS, EBD, kompletní elektrická výbava nebo manuálně regulovaná klimatizace. Nejlevnější turbodiesel příjde s podobnou výbavou na 559.980,-Kč. To jsou výhodnější ceny než u konkurence! Mimo nejdražší provedení (za bezmála 680 tisíc korun) schází všem modelům možnost dokoupení protiprokluzového systému a ESP, naopak všechny modely lze mít v sedmimístné verzi za příplatek jen 15.000,-Kč. Cennou informací je bezesporu možnost přestavby na verzi N1 za kterou zaplatíte 22.000,-Kč.

První cena vozu449.980,-Kč (2.0, 106 kW, LX)
První cena vozu s testovanou motorizací559.980,-Kč (2.0 CRDi, 103 kW, LX)
Základní cena testovaného vozu619.980,-Kč (2.0 CRDi, 103 kW, EX)
Cena testovaného vozu vč. příplatků630.980,-Kč (2.0 CRDi, 103 kW, EX)

Plusy

  • prostorný interiér
  • robustní konstrukce
  • bohatá výbava
  • po všech stránkách vyvážený motor
  • poměr užitná hodnota/cena
  • pohodlná sedadla
  • variabilita interiéru
  • tříletá záruka

Minusy

  • absence stabilizačního systému
  • malá citlivost tuneru autorádia
  • pouze výškově nastavitelný volant
  • vyšší pohotovostní hmotnost
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Kia Carens 2.0 CRDi

Cena v základní výbavě: 619 980 Kč Cena v testované výbavě: 630 980 Kč

Základní výbava:ABS+ EBD, airbag řidiče a spolujezdce (s možností deaktivace), boční airbagy vpředu, okenní airbagy, pyrotechnické předp. bezp. pásů v 1. řadě sedadel, aktivní opěrky hlavy v 1. řadě sedadel, bezpečnostní výztuhy dveří, odjištění zámků dveří při nárazu, dětské pojistky zámků zadních dveří, imobilizer, kola z lehkých slitin + pneu 205/60 R16 Michelin, přední mlhové světlomety, stěrač a ostřikovač zadního okna, celodenní svícení, tónovaná izotermická skla, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, vyhřívané přední okno, vyhřívané zadní okno s časovým nastavením, bezfreonová elektronicky řízená klimatizace s čidlem kvality vzduchu, filtr, dálkově ovládané centrální zamykání všech dveří, elektrické otevírání víka nádrže, elektrické ovládání předních (1 dotek) a zadních oken, elektrické ovládání vnějších zpětných zrcátek, elektrochromatické zpětné zrcátko, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, metalický dekor palubní desky a dveří, palubní počítač, posilovač řízení, sedadlo řidiče a spolujezdce s bederní opěrou, schránka na brýle, schránka pod sedadlem spolujezdce, schránka před spolujezdcem, středová konzola s úložným prostorem, úložná schránka v zavazadlovém prostoru, výškově stavitelné bezpečnostní pásy, 1. řada sedadel, výškově stavitelné opěrky hlavy na všech sedadlech (+ horizontálně 1. řada), výškově stavitelné sedadlo řidiče, výškově stavitelný volant

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+11.000,-)

Domácích zabijaček kvapem ubývá. Chybí řezníci Domácích zabijaček kvapem ubývá. Chybí řezníci

Domácích zabijaček prasat dlouhodobě ubývá. Jitrnice,…

StartupYard rozdělil rekordní sumu. Nové projekty se porvaly o devatenáct milionů StartupYard rozdělil rekordní sumu. Nové projekty se porvaly o devatenáct milionů

Rekordních devatenáct milionů korun čerstvých investic…

Miliardář Bakala znovu investuje v Ostravě. Přebudoval bývalé sídlo OKD Miliardář Bakala znovu investuje v Ostravě. Přebudoval bývalé sídlo OKD

Skupina Asental Group miliardáře a někdejšího uhlobarona…

Rusnok: Při přehřátí trhu ČNB dále zpřísní podmínky pro hypotéky Rusnok: Při přehřátí trhu ČNB dále zpřísní podmínky pro hypotéky

Pokud bude tuzemský trh s nemovitostmi vykazovat známky…

 
Technické údaje
Motor Kia Carens 2.0 CRDi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1991
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 305 / 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 187
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.8 / 5.2 / 6.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 430 / 2106
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1631 / 524
Rozměr pneu:205/50 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4545
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1650
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1573
f) rozchod vzadu (mm): 1569
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 580 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 730 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1040
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Kia Carens 2.0 CRDi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,12
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě

Na pozici nejprodávanější značky aut v Evropě sice stále…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




Kia Multi-S: předzvěst nového MPV Kia Multi-S: předzvěst nového MPV

Kromě nového modelu Magentis přivezla Kia do Frankfurtu…

Kia představuje facelifty pro Paříž: 1.6 T-GDI pro soul, nová příď pro carens Kia představuje facelifty pro Paříž: 1.6 T-GDI pro soul, nová příď pro carens

Velkoprostorový carens ve verzi pro modelový rok 2017 se…

 



 
Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Včera

Ani ruská offroadová legenda se nedožije třetí dekády 21. století, dostane bude nahrazena novým modelem. Bude také tak hardcore?




Blesk.cz

Probudil se a všichni byli mrtví. Chlapec (7) jako jediný přežil náraz letadla

Probudil se a všichni byli mrtví. Chlapec (7) jako…

Přes noc se z něj stal sirotek. Na dům rodiny malého kyrgyzského chlapce spadlo turecké nákladní letadlo a…

Windows se naučí automaticky zamykat, pokud odejdete od počítače

Windows se naučí automaticky zamykat, pokud odejdete…

Windows 10 by se mohly na počítačích s kamerami kompatibilními s technologií Windows Hello samy zamykat.

 

iSport.cz

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do Bayernu ho motivují

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do…

Obránce Hoffenheimu Pavel Kadeřábek kvůli lehčímu zranění lýtka možná vynechá sobotní úvodní zápas druhé části…

Biatlonový šéf Hamza o boji s dopingem: Hrozili mi i zastřelením

Biatlonový šéf Hamza o boji s dopingem: Hrozili mi i…

Už se mu nelíbilo, jak se v biatlonu přehlížejí problémy v boji s dopingem. Předseda Českého svazu biatlonu Jiří…

 

Reflex.cz

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a terorismus. Jenže teď se bojíme i Trumpa

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a…

Důsledky někdejšího nezasahování prezidenta Baracka Obamy v Sýrii byly pro Evropu v některých ohledech stejně…

15 vzácných snímků z dětství princezny Diany

15 vzácných snímků z dětství princezny Diany

Narodila se 1. července 1961 do aristokratické rodiny Spencerů a první roky života strávila na královských…

 
 
reklama