Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Carnival Hi-Limousine: Velkoprostorový luxus po jihokorejsku

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Luxusní přepravník neumí jen Mercedes-Benz nebo Volkswagen, ale i jihokorejská Kia. Odvodila jej z nového Carnivalu a nabízí na domácím trhu.

Luxusní auto na dlouhé vzdálenosti si můžete objednat třeba u Mercedesu v podobě nové třídy V), případně u Volkswagenu. T5 Caravelle vám vyšperkují dle přání a když ne samotná automobilka, pak nějaký ten externí úpravce. O trojcípé hvězdě toto samozřejmě platí rovněž. Ale podobné vozidlo nyní nabízí i Kia. Nemá však „dodávkové“ kořeny, je totiž postaveno na základě nové generace velkého MPV Carnival.

Luxusní verze Carnivalu dostala název Hi-Limousine. Ačkoli jde o velkoprostorové auto, dle přídomku je jasné, kam směřuje. Decentně černý vůz na továrních snímcích dostal chromovanou masku se šesti vodorovnými a sedmi svislými žebry a kov se blyští i na rámečcích mlhovek, boční spodní liště a úzkém pásu na horní hraně dveří a A-sloupcích. Kryty motoru a podvozku jsou lakovány stříbrnou barvou. Hlavní světla mají pásky diod pro denní svícení, LED najdeme i vzadu. Na střeše pak vyrostl trochu nevzhledný hrb. Není to alkovna ani „rakev“, auto bylo prostě zvýšeno. Vždyť třeba ze stropu visí obrazovka DVD přehrávače, je možné přijímat i televizní signál. Horní část interiéru má rovněž unikátní osvětlení. Najdeme zde rovněž běžnou zástrčku na 220 V a několik USB portů.

Carnival Hi-Limousine může pojmout až devět pasažérů, tři řady dvojic kožených sedadel doplňuje ještě zadní lavice. S veškerým komfortem! Má dotykový displej s navigací i armádu airbagů, černobéžový interiér je vykládán velmi kvalitním dřevem, dokonce včetně držáků na poháry! Ty dokážou udržet stálou teplotu nápojů, ať už teplých, či studených. Pamatujete na opravdu laciné dřevěné imitace kií z konce minulého století? Tak tady na ně můžete zapomenout! Intimitu cestujících zajistí roletky na oknech, klimatizační jednotka je doplněna ionizátorem vzduchu, aby se posádce na palubě lépe dýchalo. Chybí už snad jen bar se skleničkami a lahví šampaňského... Všechno ovládají elektromotorky včetně zmíněných záclonek i samostatných křesel. Na výběr jsou dva druhy originálních litých kol. I tomuto Carnivalu pochopitelně zůstal praktický pár druhých bočních posuvných dveří (opět elektrických, samozřejmě) a spousta odkládacích prostor uvnitř.

Pod přední kapotou klape jediný motor: čtyřválcový turbodiesel CRDi s objemem 2,2 l a výkonem 145 kW. Úplně stačí, nikdo přece nebude překonávat žádné rychlostní rekordy. Jiná než samočinná převodovka se do takového auta ani nehodí, má konkrétně šest rychlostních stupňů. Carnival Hi-Limousine není konceptem, dá se běžně koupit. A teď se podržte, v přepočtu na koruny vyjde v rozmezí od 614 do 745 tisíc! Německá konkurence může tiše závidět...

Zatím není jasné, zda se trochu kuriózní a zatím exotická Hi-Limousine podívá i mimo jižní část Korejského poloostrova. Asiaté si tyhle specialitky většinou nechávají pro sebe. Ale kdo ví, třeba nabídnou podobnou Sedonu i zhýčkaným Američanům. Prodej nového Carnivalu v Evropě ani v běžnějších verzích nebyl dosud potvrzen.

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
21. 8. 2014 21:08
Re: Prestavbu na pochôdznu výšku...
Nejdriv jsem myslel, ze je to nejaka designova rakev. Smysl to ma asi ten, ze budes moci, diky samostatnym sedadlum, chodit po interieru, takze bude-li potreba dostat se z druhe rady k diteti ve treti, tak ta truhla ti to trochu usnadni. Ale i tak si myslim, ze prinos nebude takovy, aby vyvazil zhorsenou aerodynamiku a torzni tuhost.
21. 8. 2014 21:04
Re: kiatvorba
A mozna to vypada i lepe, nez ten grand.
21. 8. 2014 18:54
Re: Prestavbu na pochôdznu výšku...
no mne skor unika, ze naco vlastne bude dobre vyrabat nove sorento ? Sak tento karnival je podstatne lepsi ako sorento kombi 2014 ;-)
naschval hovorim kombi, lebo svetla vyska 16 cm uz radsej jpn kombi so svetlou vyskou 15 cm ...
21. 8. 2014 16:30
Prestavbu na pochôdznu výšku...
...som na čiernej sanitke ešte nevidel. Ale vážne, zmysel tej truhly mi pri MPVčku uniká.
21. 8. 2014 16:06
dotaz
Kam se poděli všichni "odborníci", co diskutovali pod Fabií? Aha.... :-!