Kia Cee'd: Nové oficiální fotografie druhé generace
Koncernový sourozenec Hyundai i30 se dočkal modelové obměny rychleji. Nástupce prvního Cee'du přichází po necelých šesti letech, původní generace byla poprvé vystavena v sériové podobě v Paříži 2006.
Čísla zatím chybí. Nový vůz má mít stejně dlouhý rozvor náprav jako původní model (2650 mm), ale údajně větší rozchod kol – bez konkrétních rozměrů. Pětidveřový hatchback je delší, širší a nižší než původní Cee'd. Tvary novinky jsou výraznější, má větší masku chladiče (tzv. tygří nos), hlubší prolisy na karoserii a více do boků protažené hlavní světlomety. Nechybí diody pro denní svícení. Tvar linie bočních oken trochu připomíná mini MPV Venga, jejich spodní hrana stoupá směrem dozadu strmě vzhůru. Integrovaný zadní spoiler by měl být standardem. Zaujmou koncová světla, která zasahují rovněž do boků. Ta jsou zaoblená a kontrastují s ostatními hranami. Nakládací hrana zavazadlového prostoru se zdá být (alespoň vizuálně) poměrně vysoko.
Interiér se proměnil stejně jako exteriér. Kia nám samozřejmě nabízí fotky nejluxusnější verze ve dvoubarevné kombinaci s výrazným kontrastním prošíváním sedadel. V tiskové zprávě pak v popisu kvality používá v posledních letech oblíbený marketingový termín prémiový a hovoří o materiálech, které jsou měkké na dotek. Na vlastní zkušenost si ale budeme muset počkat. Kokpit byl prý inspirován letadly a přístrojová deska je orientována na řidiče. Až nějaký výrobce vymyslí palubní desku, jejíž tvary budou inspirovány parními lokomotivami a bude natočena ke spolujezdci, nechť nám dá vědět.
Každopádně, návrháři se soustředili na vylepšení ergonomie ovladačů, například audia a klimatizace, které jsou nyní oddělené. Všechny důležité knoflíky jsou v dosahu řidiče, jehož poloha se prý změnila k lepšímu. Přístroje mají chromované rámečky, vyšším verzím ale spíše vévodí obří dotykový displej navigace.
Technika se nejspíš bude shodovat s modelem i30. To tedy znamená vylepšenou víceprvkovou nápravu původem z i40, šestistupňové manuální a automatické převodovky a moderní motory: zážehové čtyřválce 1,4 CVVT (73 kW) a 1,6 CVVT (88 kW), přímovstřikový benzinový 1,6 GDI (99 kW) a turbodiesel 1,6 CRDi (66, 81 a 94 kW),
Výroba pro Kiu veledůležité novinky pro evropský trh segmentu C by měla být zahájena v dubnu letošního roku a na trh se dostane o měsíc později. Rodištěm bude i nadále továrna ve slovenské Žilině. Kombi SW přijde v září, možná se letos dočkáme i třídveřového hatchbacku.