Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Cee'd: Nové oficiální fotografie druhé generace

Aleš Dragoun
Diskuze (168)
Nová Kia Cee'd se ukáže v Ženevě. Kia odhalila její oficiální podobu na prvních fotografiích již v lednu, nyní přidává další čtyři.

Koncernový sourozenec Hyundai i30 se dočkal modelové obměny rychleji. Nástupce prvního Cee'du přichází po necelých šesti letech, původní generace byla poprvé vystavena v sériové podobě v Paříži 2006.

Čísla zatím chybí. Nový vůz má mít stejně dlouhý rozvor náprav jako původní model (2650 mm), ale údajně větší rozchod kol – bez konkrétních rozměrů. Pětidveřový hatchback je delší, širší a nižší než původní Cee'd. Tvary novinky jsou výraznější, má větší masku chladiče (tzv. tygří nos), hlubší prolisy na karoserii a více do boků protažené hlavní světlomety. Nechybí diody pro denní svícení. Tvar linie bočních oken trochu připomíná mini MPV Venga, jejich spodní hrana stoupá směrem dozadu strmě vzhůru. Integrovaný zadní spoiler by měl být standardem. Zaujmou koncová světla, která zasahují rovněž do boků. Ta jsou zaoblená a kontrastují s ostatními hranami. Nakládací hrana zavazadlového prostoru se zdá být (alespoň vizuálně) poměrně vysoko.

Interiér se proměnil stejně jako exteriér. Kia nám samozřejmě nabízí fotky nejluxusnější verze ve dvoubarevné kombinaci s výrazným kontrastním prošíváním sedadel. V tiskové zprávě pak v popisu kvality používá v posledních letech oblíbený marketingový termín prémiový a hovoří o materiálech, které jsou měkké na dotek. Na vlastní zkušenost si ale budeme muset počkat. Kokpit byl prý inspirován letadly a přístrojová deska je orientována na řidiče. Až nějaký výrobce vymyslí palubní desku, jejíž tvary budou inspirovány parními lokomotivami a bude natočena ke spolujezdci, nechť nám dá vědět.

Každopádně, návrháři se soustředili na vylepšení ergonomie ovladačů, například audia a klimatizace, které jsou nyní oddělené. Všechny důležité knoflíky jsou v dosahu řidiče, jehož poloha se prý změnila k lepšímu. Přístroje mají chromované rámečky, vyšším verzím ale spíše vévodí obří dotykový displej navigace.

Technika se nejspíš bude shodovat s modelem i30. To tedy znamená vylepšenou víceprvkovou nápravu původem z i40, šestistupňové manuální a automatické převodovky a moderní motory: zážehové čtyřválce 1,4 CVVT (73 kW) a 1,6 CVVT (88 kW), přímovstřikový benzinový 1,6 GDI (99 kW) a turbodiesel 1,6 CRDi (66, 81 a 94 kW),

Výroba pro Kiu veledůležité novinky pro evropský trh segmentu C by měla být zahájena v dubnu letošního roku a na trh se dostane o měsíc později. Rodištěm bude i nadále továrna ve slovenské Žilině. Kombi SW přijde v září, možná se letos dočkáme i třídveřového hatchbacku.

Aleš Dragoun
Diskuze (168)
16. 4. 2012 18:58
Re: osůůůůůůůůůůůům
Toppor, konkretizuj:
" kia sa uz dotiahla a mnohych aj predbehla...." -koho a v com?
"Kto ale ma oci otvorene a staci mu len vidiet ani jazdit v tom nemusi a vie ze kia a hyundai su dnes uz inde..." -taky to blabol moze napisat bud predajca aut alebo len totalny automobilovy analfabet.
Avatar - Emel
18. 2. 2012 18:47
Re: S odstupem
Potkávám docela dost Avensisů, nějaké RAV-4, všímám si Priusů...
17. 2. 2012 10:54
Re: První info o cenách
Díky - i za to připomenutí Čonga, některé věci jsou hned jasnější. A za vysvětlení náběhu výroby a prodeje - tedy nanejvýš se asi může stát, že SR a případně ČR dostanou cee'da třeba o měsíc dřív jako "most favoured" teritoria, jako to teď udělal Hyundai s i30. Zdravím tě
17. 2. 2012 10:49
Re: První info o cenách
Zatím podrobnosti o designu nejsou, ale určitě se časem objeví. V každém případě - Schreyer je ředitel designu pro celou Kiu, která má několik vývojářských středisek po světě. To znamená, že on udá základní směr, určuje, kdo z designérů bude šéfem pro příslušný model, a pak během práce říká ano/ne, případně tam vloží nějaký svůj prvek. Šéfem designu Sportage i Ria byl italský designér Massimo Frascella, do konce loňského roku zaměstnaný v US design centru Kie, se Schreyerem jim vycházely designy velice dobře. Design exteriéru Picanta zase dělal korejský mladík Kee Hong Park. Design cee'du podle všeho je poslední práce Frascelly pro Kiu, je to imho patrné také z té "Bravo" stylizace boční siluety a některých dalších italsky zabarvených prvků. Ale zkrátka - ve finále je na tom Schreyerova pečeť a odpovědnost nese on.
Pokud jde o první generaci cee'du, ta vznikla před Schreyerovým příchodem pod vedením Miklóse Kovácse, potom se vlastně už jen upravovala. Nelze totálně přebourat už hotové auto, to by se musel celý vývoj zaplatit znovu. (viz podobný příběh s Ingenlathovým Roomsterem a novou Fabií pro příchodu Jense Manskeho do Škody).
16. 2. 2012 21:29
Re: První info o cenách
Seš si tím Schreyerem jistej? Někde jsem četl, že za design nového Cee´du Schreyer odpovědný není. Když to srovnáš s Riem nebo Sportage, tak to jeho rukopis není. Ale jinak dobrý, lepší než i30. Ale chce to vidět naživo.