Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Cee‘d 2011: Šestikvalt pro 1,6 CVVT a nový 1,6 CRDi (92 kW)

Diskuze (10)
Kia Cee’d v modelovém roce 2011 přechází na emisní normu Euro 5. Tato legislativou vynucená změna znamená drobné korekce technických údajů, ale také příchod nejsilnější verze motoru 1,6 CRDi s 94 kW.

Spektrum nabízených motorizací pro Kiu Cee’d zůstává zachováno. Základem je motor 1,4 CVVT o výkonu 66 kW, u něj kombinovaná spotřeba se systémem vypínání motoru ISG klesla o 0,2 litru na 5,5 l/100 km (stejné je i snížení spotřeby v režimu mimo město). Pohonná jednotka 1,6 CVVT má po přechodu na normu Euro 5 shodné parametry jako dosud, technická inovace ovšem spočívá v použití šestistupňové manuální převodovky, která nahrazuje dosavadní pětistupňovou.

U nejslabšího turbodieselu 1,6 CRDi o výkonu 66 kW klesla spotřeba v městském režimu o 0,2 litru na 4,9 l/100 km, mimo město naopak vzrostla o 0,1 litru. Výsledná kombinovaná spotřeba 4,3 l/100 km je o decilitr nižší než dosud, emise CO2 klesly ze 115 na 113 g/km. Se systémem ISG zůstávají hodnoty spotřeby zachovány.

85kilowattová verze 1,6 CRDi má nově spotřebu ve městě o decilitr nižší a mimo město o decilitr vyšší. Kombinovaná spotřeba 4,5 l/100 km, resp. 4,4 l/100 km s ISG zůstává nezměněna. Akcelerace z 0 na 100 km/h se zhoršila o 0,5 sekundy.

Novinkou je 1,6 CRDi o výkonu 94 kW. Hodnoty spotřeby jsou stejné jako u provedení s 85 kW, maximální rychlost je vyšší o 11 km/h, akcelerace z 0 na 100 km/h je kratší o půl sekundy. Hodnota nejvyššího točivého momentu není udána a ceny pro český trh zatím nebyly zveřejněny. Nový motor je nepřímou náhradou 2,0 CRDi (103 kW), který s modelovým rokem 2011 v Cee’du definitivně končí.

Kia Cee'd 2011 - technická data a ceny na českém trhu (zaří 2010)
Motor1,4 CVVT1,6 CVVT1,6 CRDi1,6 CRDi1,6 CRDi
Převodovka5M6M (4A)6M6M (4A)6M (4A)
Zdvihový objem [cm3]13961591158215821582
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]66/600092/630066/400085/400094/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]137/5000154/4200235/1750-2500255/1900-2750-
Max. rychlost [km/h]180192 (187)172188 (180)197 (186)
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,010,8 (11,9)14,011,5 (12,8)11,0 (12,3)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,8/5,76,1/5,9 (6,6)4,3/4,24,5/4,4 (5,6)4,5/4,4 (5,6)
Cena Fresh [Kč]244.980,-----
Cena Active [Kč]269.980,-299.980,-339.980,-354.980,--
Cena Active Plus [Kč]314.980,-344.980,-384.980,-399.980,--
Cena Comfort [Kč]344.980,-374.980,-414.980,-429.980,--
Cena Comfort Plus [Kč]384.980,-414.980,-454.980,-469.980,-489.980,-
Cena Exclusive [Kč]-454.980,--509.980,-529.980,-

Modelový rok 2011 na český trh vstupuje formou tří akčních modelů. Cee’d Cool řeší dosavadní slabinu modelu Cee’d – za klimatizaci bylo potřeba připlácet 25 tisíc ve výbavách Fresh i Active. Verze Cool ji má standardně, stejně tak má rádio, centrální zamykání, výškově nastavitelná sedadla řidiče i spolujezdce, palubní počítač, elektrické stahování předních oken, šest airbagů, aktivní opěrky hlavy a překvapivě i zadní parkovací senzory.

Active Plus Navigátor má navíc přední mlhovky, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka s kryty v barvě karoserie, středovou loketní opěrku, zobrazení mrtvého úhlu ve zpětném zrcátku řidiče a (jak napovídá název) navigaci Mio. I tento model má zadní parkovací senzory.

Comfort Navigátor má dále kůží potažený volant a řadicí páku, vyhřívání předních sedadel a čelního skla pod stěrači, ESP a asistent pro rozjezd do kopce.

Kia Cee'd 2011 - ceny akčních modelů (zaří 2010)
Motor1,4 CVVT1,6 CVVT1,6 CRDi1,6 CRDi
Převodovka5M6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]1396159115821582
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]66/600092/630066/400085/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]137/5000154/4200235/1750-2500255/1900-2750
Max. rychlost [km/h]180192172188
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,010,814,011,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,8/5,76,1/5,94,3/4,24,5/4,4
Cena Cool [Kč]269.980,-299.980,-339.980,-354.980,-
Cena Active Plus Navigátor [Kč]314.980,-344.980,-384.980,-399.980,-
Cena Comfort Navigátor [Kč]344.980,-374.980,-414.980,-429.980,-

Kombi Cee’d Sporty Wagon je ve všech verzích o 30 tisíc Kč dražší.

Diskuze (10)
19. 9. 2010 17:13
šestka
Hlavně tedy aby přestal křičet na dálnici pro 130kmh na což si ztěžují mnozí uživatelé bylo by to super
18. 9. 2010 17:50
Re: 1,4
Ja mam ceed sw 1,4 - 77kW a jazdi to celkom slusne. Keby bola v tej dobe (ca. 1,5 roka spat) k dispozicii 1,6 benzin 6kvalt , tak by som bol isiel urcite do neho
Avatar - Katikakus
18. 9. 2010 12:03
Re: 1,4
Ano, s faceliftem mu snizili vykon, potrebuji prodavat vic 1.6tek.
18. 9. 2010 01:44
1,4
Motor 1,4 s výkonem 66 kW ?? Hyundai i30 má 80 kW
Avatar - saldy
17. 9. 2010 11:04
94kW
Ty výkonové hodnoty nejsou doplněny protože bude osazen i DPF který na to bude mít vliv. Jinak motor můžu jen doporučit viz. MACZ.