Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia GT může být realitou už do dvou let

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Kia neustále posiluje svou image. Koncept GT se s největší pravděpodobností začne během dvou let sériově vyrábět.

Studie Kia GT byla představena na IAA 2011 ve Frankfurtu. Od její premiéry tak uplynou v září dva roky. Auto mělo čtveřici samostatných sedadel a dveře se otevíraly proti sobě. Interiéru dominoval tříramenný sportovní volant a diodová přístrojová deska. Pod přední kapotou vrněl vidlicový šestiválec 3,3 l s turbodmychadlem, který dával 290 k (395 k). Osmistupňový automat přenášel 534 N.m na zadní kola. Jihokorejská značka se trefila do černého, právě takový vůz by si od ní řada klientů koupila, byť jej určitě nečekala.

Bude mít tu možnost? Nejspíše ano. Podle magazínu Car And Driver neskončí v muzeu, vývoj sériové verze běží na plné obrátky. Klasická koncepce autu určitě zůstane. Vždyť Kia má platformu se zadním pohonem, kterou používá u vlajkové lodě K9/Quoris. Ta disponuje obřím rozvorem 3045 mm a měří impozantních 5090 mm. GT tak zřejmě dostane její zkrácenou verzi. Motory z luxusní limuzíny, tedy vidlicové šestiválce 3,8 l, poslouží určitě dobře. V K9 dává slabší z nich s vícebodovým nepřímým vstřikem 213 kW (289 k), silnější přímovstřikový GDI pak 246 kW (334 k). Těžko bude Kia vyvíjet zcela nové pohonné jednotky, maximálně projdou nějakými těmi úpravami.

Je předčasné mluvit o změnách designu, ale od „tygřího nosu“ dává u posledních konceptů Kia ruce pryč, tak se nechme překvapit. Odhadujeme, že se příď změní, boky a zadní partie ale nemusí prakticky vůbec. Interiér se určitě trochu zcivilizuje. Roli imagemakera bude produkční GT zastávat velmi dobře, počítejme s ním během dvou let. Přece jen jde o opravdu stylový sportovní sedan. Zda zůstane i protisměrné otevírání obou párů dveří, je ve hvězdách. Ke vzhledu vozu se hodí, konstruktéři však musí vyřešit odolnost karoserie proti kroucení. V době vysokopevnostní oceli to ale zas až takový problém nepředstavuje.

Nemůžeme čekat žádné velké série, jako u běžných modelů. Doufejme, že si jej Kia nenechá jen pro domácí trh, případně Severní Ameriku a Čínu a přijde s ním i do Evropy, potažmo k nám.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Avatar - biscuit
10. 7. 2013 00:31
.
podle myho to teda vypada dosti bidne.. takze ja bych si to nekupoval ani kvuli vzhledu a kvuli tomu ostatnimu uz vubec ne ;-)
Avatar - 3_diamanty
9. 7. 2013 15:47
keby z tejto studie nakoniec nieco bolo
tak by ma prijemne prekvapili ;-) :yes:

myslim ze v USA ma kia uz slusny image a tam by taketo auto mohlo urobit slusne predaje.... o uspechu kie optima alebo soulu v USA netreba vela pisat.... a toto by mohla byt dalsia chutovka a verim ze nielen pre amikov .... drzim kii palce

:yes: