Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia GT: Korejský Rapide dostal motor 3,3 V6 T-GDI (291 kW)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
K největším lákadlům stánku automobilky Kia na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem patří elegantní koncept s prostým označením GT.

Silný, dynamický a dravý, tak uvádí svůj nejnovější koncept jihokorejská značka Kia a dodává, že právě tento vůz naznačuje, jakým směrem se bude ubírat design jejích budoucích modelů.

Práce na tomto konceptu byly zahájeny již v listopadu loňského roku. Výsledkem je elegantní automobil s motorem vpředu, pohonem zadních kol, dlouhou přídí, splývavou linií střechy a dvěma páry dveří otevíraných proti sobě.

Gregory Guillaume, šefdesignér automobilky Kia pro Evropu uvádí, že tým designérů se při navrhování konceptu inspiroval slavnými vozy GT ze sedmdesátých let. Cílem designérů bylo vytvořit vůz, který bude podobně elegantní, atletický a sebevědomý, ale zároveň nebude působit agresivně nebo arogantně.

Linie klasických GT designéři spojily s moderní technikou, výrobními postupy i technikou. Aerodynamicky tvarovaný koncept s karoserií dlouhou 4.690 mm, širokou 1.890 mm, vysokou 1.380 mm a rozvorem náprav 2.860 mm se tak může pochlubit světlomety z LED nebo koly z uhlíkových vláken.

Kia GT s krátkým předním a dlouhým zadním převisem, dlouhou kapotou a kabinou posunutou vzad má již svými proporcemi dávat jasně najevo, že poháněna jsou zadní kola. Ta prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky roztáčí zážehový vidlicový šestiválec Lambda 3,3 T-GDI s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním. Automobilka u tohoto motoru uvádí výkon 291 kW (395 k) a točivý moment 534 Nm.

Podobně jako exteriér je i interiér, přístupný dveřmi otevíranými proti sobě, kombinací inspirace klasickými GT a moderní techniky. Absence B-sloupku po otevření dveří jen umocňuje styl a prostor pro čtyři cestující, který nabízejí čtyři samostatná sedadla.

K dominantním prvkům interiéru patří masivní středový tunel, který má podobně jako proporce karoserie dávat jasně najevo, že Kia GT má poháněna zadní kola.

Palubní deska obšitá kůží spolu s tříramenným volantem vyvolává vzpomínky na šedesátá a sedmdesátá léta, ale přístrojový štít tvořený LED a umožňující vytvoření trojrozměrného obrazu nás spolu se startovacím tlačítkem, řazením pádly pod volantem a parkovacími kamerami vrací do 21. století.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Avatar - Katikakus
13. 9. 2011 10:40
Re: Kiaston
Patriku, diky za zajimave a relevantni info. Jako ostatne vzdycky ;-) :yes:
13. 9. 2011 10:13
Re: Kiaston
Vdaka za info Patrik. Ani som nevedel, ze na dizajne Kia pracuje z veducich pracovnikov niekto iny ako Peter Schreyer. Priznam sa, ze som este o Frascellovi ani nepocul...este sa musim moc ucit :-) . V kazdom pripade su pre mna tvoje informacie velmi zaujimave.
13. 9. 2011 09:48
Re: Kiaston
Není divu, ale rozhodně je zdrávo. Auta dělají designéři a ti mají svůj autorský rukopis a své "podpisy". Tenhle koncept má z velké části na svědomí Massimo Frascella, Ital z kalifornského vývojového centra Kie. Je to stejný Frascella, který je autorem exteriéru nové Sportage, nového Ria a stejný Frascella, který je jedním z tvůrců Aston Martin One-77. Protože u Astona předtím dělal, stejně jako dělal pro Jaguar, Ford, ale taky pro Bertoneho. Peter Schreyer vykolíkuje mantinely, stanoví markanty, chopí se otěží a pak se tým pustí do práce. Frascella je mimochodem jedním z hlavních tvůrců konceptu Ray, který jsme viděli před časem. Kdyby Kia nakoupila Bangla, byly by tam zase jiné autorské odkazy.
Tady je pěkný novinářský kousek o setkání s Frascellou: [odkaz]
Tady je video rozhovoru s Frascellou: [odkaz]

Koncept GT je imho další postupná verze, kterou se Kia přibližuje k finále svého RWD kupé (resp. GT). Jelikož Schreyer i Frascella jsou duší sporťáci, řekl bych, že si s tím ještě dost pohrají, než to pustí do světa.
Avatar - Guttalax
13. 9. 2011 08:22
Plagiát
;-) Cílem korejských desingerů bylo okopírovat už okopírované. Oni taky nic jiného neumí.Pak už jen vybrat nějakou disko barvu a hurá na trh. >:D
13. 9. 2011 01:42
Re: Kiaston
Ty postranní žábry v předním nárazníku ve mě evokují Citroen, ale ten Aston v tom taky vidím.