Kia GT: Korejský Rapide dostal motor 3,3 V6 T-GDI (291 kW)
Silný, dynamický a dravý, tak uvádí svůj nejnovější koncept jihokorejská značka Kia a dodává, že právě tento vůz naznačuje, jakým směrem se bude ubírat design jejích budoucích modelů.
Práce na tomto konceptu byly zahájeny již v listopadu loňského roku. Výsledkem je elegantní automobil s motorem vpředu, pohonem zadních kol, dlouhou přídí, splývavou linií střechy a dvěma páry dveří otevíraných proti sobě.
Gregory Guillaume, šefdesignér automobilky Kia pro Evropu uvádí, že tým designérů se při navrhování konceptu inspiroval slavnými vozy GT ze sedmdesátých let. Cílem designérů bylo vytvořit vůz, který bude podobně elegantní, atletický a sebevědomý, ale zároveň nebude působit agresivně nebo arogantně.
Linie klasických GT designéři spojily s moderní technikou, výrobními postupy i technikou. Aerodynamicky tvarovaný koncept s karoserií dlouhou 4.690 mm, širokou 1.890 mm, vysokou 1.380 mm a rozvorem náprav 2.860 mm se tak může pochlubit světlomety z LED nebo koly z uhlíkových vláken.
Kia GT s krátkým předním a dlouhým zadním převisem, dlouhou kapotou a kabinou posunutou vzad má již svými proporcemi dávat jasně najevo, že poháněna jsou zadní kola. Ta prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky roztáčí zážehový vidlicový šestiválec Lambda 3,3 T-GDI s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním. Automobilka u tohoto motoru uvádí výkon 291 kW (395 k) a točivý moment 534 Nm.
Podobně jako exteriér je i interiér, přístupný dveřmi otevíranými proti sobě, kombinací inspirace klasickými GT a moderní techniky. Absence B-sloupku po otevření dveří jen umocňuje styl a prostor pro čtyři cestující, který nabízejí čtyři samostatná sedadla.
K dominantním prvkům interiéru patří masivní středový tunel, který má podobně jako proporce karoserie dávat jasně najevo, že Kia GT má poháněna zadní kola.
Palubní deska obšitá kůží spolu s tříramenným volantem vyvolává vzpomínky na šedesátá a sedmdesátá léta, ale přístrojový štít tvořený LED a umožňující vytvoření trojrozměrného obrazu nás spolu se startovacím tlačítkem, řazením pádly pod volantem a parkovacími kamerami vrací do 21. století.