Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia K9: Velký sedan na oficiálních skicách

David Bureš
Diskuze (64)
Velká Kia se na jihokorejském trhu začne prodávat ještě v první polovině roku 2012.

Sériové provedení velkého sedanu od jihokorejské automobilky Kia se představuje na prvních nákresech. Automobil je Kiou nazýván jako KH, podle zahraničních médií se však bude prodávat pod označením K9, čímž by navázal na názvosloví menších modelů K2, K5 a K7.

Křivky vozu mají být podle designérů značky výrazné, moderní a klasické. A design vozu bude opět výrazný, vpředu je patrná mohutná maska chladiče s charakteristickým tvarem současných Kií. Maska chladiče ale rovněž připomíná tu z Maserati Quattroporte, celkové řešení přídě je pak podobné De Tomasu DeAuville.

Při navrhování vozu se jeho autoři údajně nejvíce zaměřili na tvorbu jeho bočních křivek. Patrná je zde ostrá linka vedoucí přes kliky dveří, ta má odkazovat na prostornost auta a zdůrazňovat jeho dynamické tvary. Koncové světlomety budou spojeny mohutným chromovaným pásem.

Jaký motor bude pracovat pod kapotou, zatím není jisté. Možné je však použití zážehového vidlicového šestiválce Lambda 3,3 T-GDI s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním o výkonu 291 kW (395 k), který poháněl loňský koncept Kia GT. Jistotou je to, že síla agregátu bude u Kii K9 posílána na zadní kola.

Vedení automobilky si od modelu K9 mnohé slibuje. Soon-Nam Lee, ředitel zámořské marketingové skupiny Kia o něm dokonce prohlásil, že „bude představovat to nejlepší z těch nejlepších Kií.“

Jako první se Kii K9 dočkají jihokorejští zákazníci, a to ještě před polovinou letošního roku. Kdy bude velký sedan dostupný na ostatních trzích, automobilka upřesní později.

Kia K9 se stane nástupcem sedanu Opirus, který se vyráběl mezi lety 2002 až 2010. Automobil bude v modelové paletě stát nad modely K5 (alias Optima) a K7 (Cadenza).

David Bureš
Diskuze (64)
15. 2. 2012 08:12
Re: Kopie
Předpokládám že K9 je myšlená jako globální vůz. Z toho důvodu asi na něm pracovali i lidi z HATSI - HYUNDAI AMERICA TECHNICAL CENTER, INC. a tam je hlavní návrhářem Christopher Chapman - kterého přetáhli v prosinci od BMW.
15. 2. 2012 03:31
Re: ACTA
NIc? To mas ale hodne kratkou pamet. 1,4 TSI turbo/kompresor byla technickym propadakem a Volkswagen se mohl pretrhnout s uklizenim ozubenych kolecek na silnicich.
15. 2. 2012 00:21
Re: super
Já jim snahu neupírám.
15. 2. 2012 00:20
Re: ACTA
Jo, to je přesně to relevantní měřítko. >:D :no:
15. 2. 2012 00:18
Re: ACTA
Jó, čeká se už od dob prvních 1.4 TSI. A vono stále nic... :-!