Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Forte LPi hybrid: Do prodeje jde první hybrid od Kia Motors, na LPG

Diskuze (29)
Kia uvádí na korejský trh svůj první hybrid – model Forte LPi hybrid. Vůz, který měl premiéru na dubnovém autosalonu v Soulu, se kromě hybridního pohonu vyznačuje v této konfiguraci neobvyklou schopností spalovat LPG.

Vývoj Kia Forte LPi hybrid trval 25 měsíců. Výsledkem je jeden z nejúspornějších sedanů nižší střední třídy, který se na domácím korejském trhu má prodávat v počtech kolem 5 tisíc kusů ročně. Ještě letos Kia plánuje prodat dva tisíce hybridních Forte. Podle dostupných informací se zatím o exportu mimo Koreu neuvažuje. Chystají se ovšem další hybridy Kia s kombinací pohonu na plyn a elektřinu.

Pohonné ústrojí sdílí hybridní Forte s nedávno uvedeným Hyundai Elantra LPi hybrid. Spalovací motor o výkonu 84 kW má objem 1,6 litru a dodává nejvýše 148 Nm. Elektromotor má výkon 15 kW a přidává dalších 105 Nm. Další součásti hybridu jsou bezestupňová převodovka CVT a 180Voltová lithiová baterie s kapacitou 5,3 Ah.

Spalovací motor je vybaven funkcí automatického vypínání ISG a samozřejmě rekuperací brzdné energie. Úpravami aerodynamiky se docílilo zlepšení součinitele aerodynamického odporu z 0,29 na 0,26. Výsledkem všech úsporných opatření jsou emise CO2 na úrovni 99 g/km. Převedeno do běžných čísel to představuje spotřebu plynu 5,6 l/100 km nebo méně než 4,5 l/100 km při spalování benzinu.

Diskuze (29)
24. 7. 2009 10:38
Re: Superúsporná Kia
V rámci ekorallye tomu věřím, ale v běžným provozu by takovej řidič byl brzdou... Navíc tohle auto je plnohodnotný rodinný auto narozdíl od Lupa, který je stavěný pro 2 lidi a nákup... A věřím že vrámci ekorallye by nebyl problém pro tuhle Kiu stlačit spotřebu pod ekvivalent 2l/100km benzinu...
24. 7. 2009 08:48
Re: Ach ta aerodynamika
Prakticky nejvíc dělají pneumatiky s nízkým valivým odporem. Až se sjedou, tak většina majitelů koupí klasická pneu, protože ta původní jsou drahá a nepřesvědčivě drží na silnici. V daný okamžik se z "eko" auta stává zcela obyčejné , lízátko nelízátko.
23. 7. 2009 17:51
Re: Tak myslím, že tohle auto v době krize by mělo zaručený
:-)
23. 7. 2009 17:50
Re: Tak myslím, že tohle auto v době krize by mělo zaručený
Abych pravdu řekl, je pro mě tvoje první věta nesrozumitelná - nevím, co s tím do činění Toyota, ani co má co dělat nedovolená vládní asistence s investicemi vynakládanými soukromou firmou. Jestli máš odkaz na zdroj, prosím ho sem dej, aby bylo jasno.

Zbatek už ti přede mnou napsal Zoc.Drápalík
23. 7. 2009 15:49
Ach ta aerodynamika
Před pár dny to tu bylo u Peugeotu a teď zase - zázračné snížení Cx. Stačí jen nějaké lízátko dopředu na nárazník, o pár milimetrů snížit a zakrytovat spodek a hned je odpor vzduchu o 10 i víc procent nižší. Myslím, že by nějaký aktivní bruselský úředník měl místo hlídání poloměru zakřivení banánů donutit automobilky zavést tyto na výrobu levné věci do celé modelové řady. Tím by se ušetřila spousta paliva - mnohem víc než když si to koupí jen pár ekouvědomnělých lidí v nějakém "grýnlajnu".