Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Optima pro rok 2014: Lehké retuše pro velký korejský sedan

David Bureš
Diskuze (48)
Jihokorejský sedan vyšší střední třídy Kia Optima se po třech letech od premiéry dočkal lehkého faceliftu. Ten debutuje na stejném místě jako původní verze.

Kia na autosalonu v New Yorku představuje modernizované provedení sedanu Optima. Na americkém trhu se vůz začne prodávat během třetího čtvrtletí letošního roku.

Úpravy designu navrženého v Evropě týmem okolo Petera Schreyera se omezily na lehce pozměněnou masku chladiče, nové koncové svítilny a modernizované nárazníky. V tom předním se mohou objevit rozdělené mlhové světlomety odkazující na řešení ze Cee’du GT.

Změny v kabině se zaměřily na prémiovější vzhled. Nová jsou sedadla nebo tříramenný volant, který vypadá sportovněji než ten dosavadní.

Zákazníci mají na výběr ze dvou nových displejů multimediálního systému. Ten základní má úhlopříčku 4,3 palce, příplatkový je osmipalcový a s vysokým rozlišením. Spolu s ním je navíc dodávána navigace, telematický systém a hudební aparatura s osmi reproduktory.

O změnách pod kapotou Kia nehovoří. Na americkém trhu tak bude Optima nadále nabízena se dvěma benzinovými čtyřválci – 2.4 GDI (149 kW a 252 N.m) a přeplňovaným 2.0 GDI Turbo (204 kW a 365 newtonmetrů). Oba agregáty jsou dodávány se šestistupňovým automatem. K dispozici je také Optima Hybrid kombinující 2,4litrový čtyřválec (124 kW) a elektromotor (30 kW).

Varianta pro USA se vyrábí v americké továrně West Point, Optimy pro Evropu však produkuje jihokorejský závod Hwasung.

David Bureš
Diskuze (48)
30. 3. 2013 06:08
Re: Co na to říct?
Proc neverit tomu, ze by si clovek, ktery si takove auto muze dovolit, vybral Optimu proste jen proto, ze se mu libi?

Nac delat zbytecne pozy? Pro koho? 8-s
29. 3. 2013 15:13
Re: Co na to říct?
Tady je vidět, jaký jsi komik. Kromě velmi prodávaných 5er, A6 a E-klasse tu máš i XF, M, GS. Nemusí se ti A6 líbit, přeci jen tyhle sféry jsou hlavně o preferencích a hnidopišství, ale že by sis koupil Optimu... Ale jdi ty, tomu snad nevěříš ani sám. (Za předpokladu, že si vůbec můžeš takové auto dovolit.) :-)
Avatar - aproximus
29. 3. 2013 13:58
Re: vyloženě povedený design
hlavně se podívej pořádně na to auto, ten design je vyloženě dynamický a vyzývavý. k tomu mi dýchavičný 1.7 diesel a dýchavičný dvoulitrový atmo benzín vyloženě nesedí. pro takové auto je optimum ten dvoulitr turbo nebo 2,2 nafta a hranice 150kW (v dehtu 130) a výš. představa, že jsem majitelem optimy a musím druhým vysvětlovat, že to má jen 100kw v malém dízlu je mi vyloženě proti srsti, tím spíš situace, kdy do toho naložím čtyři lidi a nějakou bagáž. pořádné auto musí mít pořádný motor.
Avatar - Emel
29. 3. 2013 13:10
Re: vyloženě povedený design
Protože střední třída je primárně firemní záležitost na dlouhé cesty a tam nabídne diesel lepší spotřebu při srovnatelném komfortu a subjektivně lepší dynamiku.
29. 3. 2013 10:07
Co na to říct?
Nikdy jsem nemusel korejské vozy, ale to co zejména KIA poslední dobou produkuje, to je pastva pro oči. Ted opravdu tvrdím, že kdybych se rozhodoval mezi OPTIMOU a třeba novou A6, tak jasný favorit je OPTIMA, protože model co model od AUDI je totální nuda se stále se opakujícími okoukanými tvary a maskou bez duše.
OPTIMA se s touto maskou tváří jako řádné potvora. :-)
Ted ještě ta cena? Ano něco podobného jako vybavenější česká chrochtávka, ale je to bohužel tak, že chrochtávka se stejně bude bohužel prodávat v o hodně vyšších číslech.