Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia ProCeed oficiálně: Shooting brake s podmanivým designem nabídne motor 1.6 T-GDI

David Bureš
Diskuze (115)
Modelovou paletu Ceedu rozšiřuje další karosářská verze. Vedle shooting braku automobilka odhalila i sportovně laděné provedení Ceed GT.

Letošní rok je u Kie ve znamení mezigenerační obměny modelové řady Ceed. Po únorové premiéře pětidveřového hatchbacku pár týdnů na to následoval kombík Ceed Sportswagon, nyní přichází čas na verzi ProCeed. Se zjednodušením názvu (dosud to byl pro_cee’d) přichází i změna koncepce, místo třídveřového hatche je to dynamicky střižený kombík, inspirovaný stejnojmenným loňským konceptem.

Stále však bude chtít být tou nejsportovnější variantou této kompaktní modelové řady, z toho důvodu bude nabízen jen ve variantách GT Line a GT. Proti kombíku se tak neliší jen odlišně zpracovanou zádí, s ostře skloněným zadním oknem, s délkou 4.605 mm a výškou jen 1.422 mm je dokonce také o pět milimetrů delší a o výrazných 43 mm nižší než kombi.

Měnilo se toho opravdu dost, konkrétně s pětidveřovým Ceedem má ProCeed společnou jen kapotu a přední blatníky, změnil se dokonce i sklon A-sloupků nebo nárazník. Okenní linka přímo navazuje na koncept ProCeed. Rozvor náprav 2.650 mm ale zůstává shodný s ostatními karosářskými variantami Ceedu, souvisí s využitím platformy K2.

Kia ProCeed – srovnání rozměrů s dalšími verzemi Ceedu
ModelProCeedCeedCeed Sportswagon
Délka (mm)460543104600
Šířka (mm)180018001800
Výška (mm)142214471465
Rozvor (mm)265026502650
Objem zavazadelníku (l)594395625

Vnitřek vychází ze Ceedu, zdůrazňuje však sportovní charakter tohoto provedení. Strop je tak místo šedé látky čalouněn černou, prahy dveří zdobí kovové lišty. Standardem je dole zploštělý sportovní volant, vozy s dvouspojkovou převodovkou dostanou unikátní hliníkové řadicí páčky pod volantem. K dispozici bude několik sedadel, platí však to, že už v základu jsou přední sedačky vybaveny výraznějším bočním vedením.

Zavazadelník poskytne objem 594 litrů, což s ohledem na sportovní charakter ProCeedu je velice slušné číslo, srovnatelné s konvenčními kombíky nižší střední třídy. Kia navíc vyzdvihuje nízkou nakládací hranu, k dispozici jsou i praktické prvky jako zadní sedadla sklopná v poměru 40:20:40, háčky na tašky nebo elektrické ovládaní víka kufru, které otevře zadní dveře při rozpoznání klíčku v blízkosti zádě auta.

Zavěšení se standardně dodávanou zadní víceprvkovou nápravou je shodné jako u běžného Ceedu, oproti sourozencům je však v ProCeedu jedinečně naladěn. Světlá výška klesla o pět milimetrů, tuhost pružin a nastavení tlumičů reaguje na kabinu posunutou více vzad. Kia přitom slibuje perfektní jízdní vlastnosti i pohodlí na dlouhých cestách.

Z motorů budou nabízeny pouze přeplňované jednotky. Základem je benzinový tříválec 1.0 T-GDI (88 kW), který doplňuje čtyřválec 1.4 T-GDI (103 kW). Pro vrcholnou variantu GT pak bude nově nabízen motor 1.6 T-GDI (150 kW), vůbec nejvýkonnější agregát v nabídce aktuálního Ceedu. Ve verzi GT se ho dočká i pětidveřový hatchback. Turbodiesely zastupuje nový čtyřválec Smartstream, aneb 1.6 CRDi naladěný na 100 kW.

Kia ProCeed – technická data nabízených verzí
Motor1.0 T-GDI1.4 T-GDI1.6 T-GDI1.6 CRDi1.6 CRDi
Zdvihový objem [cm3]9981353159115981598
Válce/ventily3/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]88/6000103/6000150/6000100/4000100/4000
Točivý moment [N.m/min]172/1500-4000242/1500-3200265/1500-4500280/1500-3000320/2000-2250
Převodovka6M6M (7DS)6M (7DS)6M7DS

Výbava bude na poměry kompaktů hodně bohatá. K dispozici bude mimo jiné vyhřívané čelní sklo, vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu, adaptivní tempomat s funkcí stop & go nebo ventilovaná přední sedadla.

Výroba nové Kie ProCeed bude v žilinské továrně spuštěna v listopadu, prodej odstartuje v prvním čtvrtletí roku 2019. Shooting brake přitom bude nabízen výhradně na evropském trhu.

David Bureš
Diskuze (115)
14. 9. 2018 21:57
Re: Tááák
Design neni nemecky?
Co podle tebe neni nemecke - designer Peter Schreyer, nebo interiery okopcene z BMW, nebo tady na tomhle aute zadek z Porsche?
Avatar - Blue Sun
14. 9. 2018 15:32
Re: Design
Nemá? Spíš naopak, i přes mohutné zadní prosklení je ta záď opticky ještě těžší a ještě více spadlá dolů.
14. 9. 2018 14:12
Re: Design
Jo, jo, trochu těžší "na zadek" to je, ale stále design hodnotím jako povedený :yes:
Mercedes CLA SB v návrhu tu těžkopádnost nemá, viz zde:
[odkaz]
ale určitě nečekám, že KIA bude od příštího roku vyrábět Mercedesy...
Když připočtu velmi dobře provedený konzervativní (tlačítkový) interiér, nemám k autu žádné výhrady. Zbývá opravdu počkat na cenu - klíčový údaj, který rozhodne kolik jich na cestě uvidíme.
14. 9. 2018 11:21
Podmanivy dizajn?
Dobre, nekoho podmani i holka z JZD, ale snad si to Korejci financne spocetli spravne:

Měnilo se toho opravdu dost, konkrétně s pětidveřovým Ceedem má ProCeed společnou jen kapotu a přední blatníky, změnil se dokonce i sklon A-sloupků nebo nárazník
Avatar - Dinar
14. 9. 2018 10:41
Design
jehož jedinou základní linkou a zároveň jedinou finesou je oblouk, mě na zadek neposadí, design brouka je už docela okoukaný, na druhé straně na tom autě není nic co by vyloženě dráždilo oko nějakým nemístným tvarem, jak to bývalo u korejců zvykem. Opticky těžké na zadek, podobně jako stinger, ale praktické to bude dost, lidem se design bude líbit, a jestli kia neulítne s cenou, pak se její "kombík pro mainstreamové stylaře" bude i dobře prodávat. ;-)