Kia Sorento 2013: Méně chromu, více barvy a přímý vstřik
Aktuální Sorento se objevilo poprvé ve světové premiéře na domácím autosalonu v Soulu, psal se 2. duben 2009. To nové se od původního modelu zas až tolik neliší, žádný radikální řez se nekonal. Na přední tygří masce ubylo chromu, zbyl z něj jen rámeček. Zbytek pod ním má černou barvu. Mlhovky už nejsou kulaté a nárazník dostal větší vstup vzduchu. Překvapivě chybí diody pro denní svícení.
Auto alespoň na fotografiích působí odlehčeným dojmem, i když se jeho základní proporce nezměnily. Takže je ho stále pořádný kus, vždyť výběhový typ má těsně pod 4,7 m. Zezadu nám novinku Kia zatím příliš neukázala. Praktické tmavě šedé oplastování ale zmizelo, což je možná trochu na škodu. Uvidíme, jak bude vypadat evropská varianta.
Nabídka motorů pro americký trh začíná zážehovým čtyřválcem 2,4 MPI se 131 kW (177 k) a 229 Nm. Druhou volbou je modernější agregát sice stejné konfigurace, ale s přímým vstřikem GDI. Ten poskytuje 142 kW (194 k) a 245 Nm. No a konečně třešničku na dortu představuje šestiválec 3,5 l s 206 kW (280 k) a 336 Nm. Na ten v Evropě můžeme rovnou zapomenout, vzhledem k jeho žíznivosti by si jej koupilo pár lidí. Místo něj nám bude dopřán turbodiesel 2,2 CRDi, který Američané rádi oželí. Newtonmetry v Sorentech pro USA přenáší vždy šestistupňový automat na přední kola, za čtyřkolku s uzávěrkou centrálního diferenciálu se připlácí. Podvozek zůstal beze změn: vpředu vzpěry McPherson, vzadu víceprvková náprava.
A výbava? V základu (LX) je klimatizace, dvouose seřiditelný volant nebo elektrická okna. Také šest airbagů, ABS a EBD, kontrola stability a asistenti pro jízdu do kopce i zpět dolů. Sorento jezdí v tomto případě na sedmnáctipalcových kolech. Standardní audio umí přehrát MP3 a podporuje externí zdroje. Peníze navíc lze dát za informační systém UVO, všestranně nastavitelné řidičovo sedadlo (samozřejmě opět elektricky) a kožený volant. LX V6 má i dvě další nouzové sedačky ve třetí řadě.
Ovšem bez kůže, tu nabídne až EX - a navíc k ní třeba dvouzónovou automatickou klimatizaci, startování motoru tlačítkem, přední mlhovky, osmnáctipalcová kola, střešní nosiče a parkovací kamery. V kombinaci s vidlicovým šestiválcem je k mání také prosklená střecha. Nejvyšší SX obsahuje například chromovanou koncovku výfuku, diody v zadních světlech, hlasově ovládanou navigaci, audio Infinity, vyhřívaná sedadla nebo hliníkové pedály. Lité ráfky jsou v tomto případě znovu osmnáctipalcové a pokrývá je, jak jinak, chrom.
Americké Sorento se vyrábí přímo ve Státech ve West Pointu (Georgia). K nám se ovšem dováží vozy z jihokorejského Hwasungu. Kdy se ukáže inovovaná velká Kia do lehčího terénu zbytku světa včetně Evropy, zatím není známo. Jihokorejská automobilka není zvyklá premiéry jednotlivých specifikací příliš protahovat. Další velkou a prestižní akcí na starém kontinentu po Ženevě je ale až podzimní Paříž. Tak se nechme překvapit.