Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kingkan: Nový těžký nákladní automobil pro Čínu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
V čínském Čengdu (provincie Sečuan) se představil nový nákladní automobil z produkce společného podniku SAIC-Iveco Hongyan Commercial Vehicle Co. (SIH).

Kingkan, jméno novinky pro čínský trh, je složeno z anglického slova king ve významu vůdce a čínského Kan, označujícího zvíře z čínské legendy, které reprezentuje nesmírnou sílu.

Jméno nového nákladního vozu má podle automobilky vyjadřovat hlavní charakteristické rysy, kterými jsou komfort, síla a odolnost s velkým užitečným zatížením.

Při slavnostním uvedení novinky v budově opery ve městě Čengdu, které sledovalo okolo 600 hostů, byl přítomen Xiong Weiming, generální ředitel SIH, Xiao Guopu, viceprezident SAIC a Franco Ciranni, senior viceprezident pro mezinárodní operace společnosti Iveco.

Kingkan se při slavnostní premiéře představil jako těžký jednostranný sklápěč s konfiguraci náprav 6x4. Automobilka prozatím uvádí, že tento nový model prošel sérií náročných testů a je evolucí současných nákladních vozidel SIH, která zastupují vozy se značkou Hongyan.

Novinka se designem své kabiny jasně hlásí k evropským modelům Iveco těžké řady Trakker. Podobně jako současné modely podniku SIH nebo Iveco Trakker bude Kingkan vybaven šestiválcovými vznětovými motory Cursor ve spojení s převodovkami ZF.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Avatar - Rubb
18. 11. 2011 11:14
Re: Čínské náklaďáky
Je to dáno tím, že většina čínského trhu si na značku moc nepotrpí a dá přednost cenám. Proto tam vznikají neustále nové podniky a s názvy si moc hlavu nelámou. Tamní trh je navíc v rozkvětu, tak proč si neurvat něco i pro sebe. Evropané jsou v tomto většinou nedůvěřiví a kloní se více k tradičním výrobcům, bohužel kolikrát i na úkor ceny... ;-\
Avatar - shamal
17. 11. 2011 09:53
Čínské náklaďáky
Letos jsem opět měl možnost prolistovat katalog nákladních aut a čínská produkce už je tak rozvětvená, že ja naprosto nepřehledná. Celá řada výrobců produkuje několik řad pod různými jmény. Některé kabiny jsou okopírované něco, jiné jsou řádné licence (MAN, Volvo, Steyr, Renault, Iveco). To celé se nejrůzněji kombinuje teď například existuje společný podnik MANu a nějaké čínské továrny, která produkuje auto s kabinou původně z Volva. Do toho motory - licenční MAN, Steyr, Volvo a pak dovozová Iveca, Cumminsy... Vyznat se v tom prakticky nejde.