Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kolik automobilky vydělají na jednom autě? Ferrari 1,5 milionu, Opel pár tisíc...

Kolik automobilky vydělají na jednom autě? Ferrari 1,5 milionu, Opel pár tisíc...

Kolik automobilky vydělají na jednom autě? Ferrari 1,5 milionu, Opel pár tisíc... Zdroj: acz

Diskuze (55)
Automobily jsou sice pro mnoho řidičů zdrojem potěšení, vyrábí se ale hlavně pro peníze. Kterým výrobcům dělá tenhle, byznys největší a kterým nejmenší radost?

Výroba automobilů je podnikání jako každé jiné a k cíli, tedy zisku, se lze dostat různými způsoby. Buď budete vyrábět málo zboží a prodávat ho za velké peníze, nebo se spokojíte s menším ziskem, jenž vykompenzujete masovou výrobou. Ten prvně zmíněný způsob si ale může dovolit jen hrstka automobilových značek, o to větší efekt to však přináší.

Bloomberg přinesl žebříček, ukazující, jak moc vybrané automobilky vydělávaly v prvním pololetí loňského roku na jednom vyrobeném autě. Když se na výsledky podíváte, bude vám jasné, proč některé značky vyrábí tak málo, jiné vyrábí málo, ale chtěly by více a další jsou rády, že na tom všem neprodělají. Odhadnout, která automobilka má největší zisky na autě asi nebude pro nikoho žádný problém, pokud hádáte Ferrari, máte úplnou pravdu. Značka z Maranella na jednom voze v průměru vydělá více než 1,5 milionu korun, což je skoro 20% zisk.

Na druhé pozici se usadilo Porsche, které je dnes nejužitečnější značkou koncernu Volkswagen a výrazně pomáhá firmě zvládat dopady Dieselgate. U něj zisk z jednoho auta činí bezmála 450 tisíc korun a marže se procentuálně blíží té u Ferrari. V žebříčku chybí další luxusní značky jako Rolls-Royce nebo Bentley, které na tom mohou, ale nemusí být podobně, následuje tedy poměrně výrazný skok v ziskovosti a přesouváme se do prémiového segmentu.

Jaguar Land Rover a Maserati jsou dalšími značkami, které mají na autě zisk přes 100 tisíc korun, co se marže týče, nejsou na tom ale zase tak dobře, mají 7, respektive 4,8 %. V tomto ohledu je na tom lépe německé prémiová trojka, která se pohybuje kolem 90 tisíc na autě, což je zisk mezi 8-9,5 procenty.

Docela dobře si vede Škoda, díky sdílení koncernové techniky a stále ještě nižší ceně práce vydělá sice jen necelých 43 tisíc korun, ale vzhledem k cenám aut je to velmi slušných 9,6 %, což je lepší výsledek, než u německé prémiové trojky. Naopak tu jsou značky, které to mají jen tak tak. Volkswagen má na autě marži jen 1,7 % a Opel dokonce pouze 1,3 %, což je v řeči čísel lehce přes pět tisíc korun. Kompletní přehled dostupných údajů najdete v následující tabulce.

Průměrný zisk na jedno prodané auto
ZnačkaZisk na auto (Kč)Marže (%)
Ferrari1.513.70018
Porsche422.62016,7
Jaguar Land Rover109.9177
Maserati108.0804,8
BMW91.5709,5
Audi90.1658,8
Mercedes-Benz86.2477,9
Volvo63.2266,7
Nissan56.4174,7
Chevrolet51.6628,6
Škoda42.9349,6
Ford Europe26.2906
Renault19.3194,7
Volkswagen10.1321,7
Fiat96192,2
Seat91052,1
Opel51331,3

Vstoupit do diskuze (55)