Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kolínská TPCA omezí od května výrobu pouze na čtyři dny

redakce AUTO.CZ
Diskuze (35)
Kolínská TPCA od května snižuje výrobu. Zkrátí pracovní týden na čtyři dny a sníží počet směn ze tří na dvě. Podle odhadů vyrobí 221.000 aut, což je o zhruba pětinu méně než vloni.

Změna ve výrobě se dotkne 150 agenturních pracovníků a zaměstnanců s pracovními smlouvami uzavřenými na dobu určitou.

Podle prezidenta společnosti Satošiho Tačihary musí automobilka pružně reagovat a přizpůsobovat výrobu poptávce po malých vozech na evropských trzích. “V této chvíli děláme vše pro to, abychom minimalizovali dopad na kmenové zaměstnance. Jejich zkušeností a odborných znalosti výrobních procesů si velmi ceníme. Pro ty, kteří nebudou mít uplatnění ve výrobě, hledáme jiné uplatnění," dodal.

"O konkrétních číslech se zatím nemluví, vedení s odbory zvažuje varianty, jak tyto lidi alternativně zaměstnat," řekl ČTK předseda odborářů v TPCA Ivo Navalaný. "Jde nám o všechny zaměstnance, ale pokud pracovníkům se smlouvami na dobu určitou jejich platnost vyprší a nové ze strany firmy nedostanou, tak s tím odbory nemohou nic udělat," uvedl. Lidí se smlouvami na dobu určitou je ale v podniku podle odboráře minimum. Podle údajů zveřejněných na webových stránkách společnosti automobilka zaměstnává 3000 lidí.

Plánované změny ve firmě ovlivňují také vyjednávání o kolektivní smlouvě. Současná je platná do konce března. "Chtěli jsme smlouvu do této doby uzavřít, ale vzhledem k okolnostem se jednání patrně protáhnou. Zvažujeme opakování loňského řešení, kdy jsme uzavřeli smlouvu až v polovině dubna, s tím, že jsme její platnost prodloužili dodatkem. Nechceme tu smlouvu uzavírat do té doby, než budeme znát úplně všechna čísla těchto změn, které teď probíhají," dodal Navalaný.

Již loni z automobilky vyjelo o 8,5 procenta vozů méně než v roce 2010, celkem 270.705 vozů. Výsledky podle představitelů společnosti ovlivnil pokles prodejů malých vozů na klíčových trzích západní Evropy. Mezi hlavní odběratele patří Francie, Itálie, Německo, Velká Británie a Holandsko. Na domácím trhu prodeje vozů ale vzrostly. Na domácím trhu byl loni nejprodávanějším modelem TPCA Peugeot 107 s 366 prodanými auty. Největší růst prodejů vykázal model Toyota Aygo, jehož prodeje v České republice vzrostly o 128 procent na celkových 249 aut.

TPCA je společným podnikem firem Toyota Motor Corporation a PSA Peugeot Citroën postaveným v roce 2002 v průmyslové zóně Kolín-Ovčáry. Výrobu závod zahájil v únoru 2005, výrobní kapacita je 340.000 aut. TPCA v roce 2010 vykázala hrubý zisk 1,4 miliardy Kč, rok předtím měla profit před zdaněním 1,443 miliardy Kč. Tržby jí klesly o 14 procent na 44,7 miliardy korun. Loňské hospodářské výsledky firma zveřejní v březnu.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (35)
20. 2. 2012 02:10
Divím se, že prodejnost
není ještě nižší. Ty auta z Kolína, na to kolik stojí vypadají strašně levně. Neříkám, že jsou nekvalitní, ale ten pocit, že je to laciná krabička, ten z nich přímo křičí ve všech detailech.

Na druhou stranu novinka Skoda ShityGo taky není buhvíco. Opět se potvrdilo, že koncern VW moc neumí malá auta. Malé auto je především o propracovaných detailech které ulehčí řidiči život. Zbytek neřeším, stejně po městě jezdím pomalu. Ale neuvěřitelně by mě třeba štvalo u třídvířka sedadlo bez aretace. To si dělají srandu, přece při každém nástupu někoho na zadní sedadlo, nebo jen když tam budu chtít něco hodit nebudu seřizovat opěradlo? Nebo nemožnost stáhnout okno spolujezdce z místa řidiče. To je snad vtip. Na co je mi potom elektrické stahování oken? Buď měli dát ovladače doprostřed (když chtěli ušetřit těch pár korun za 1 drát a 1 spínač) nebo tam nechat švihadla a snížit tak cenu a váhu. Tohle je nesmyslný kočkopes. A že by se uvnitř nějak dobře sedělo? Vzadu je to vyloženě bída na tu délku. Místa je tam jako v Seicentu které je o 40 cm kratší...
Avatar - Rubb
19. 2. 2012 09:38
Re: Kvalita
Přesně tak :yes:

Xawier: Celoživotní úspory za miniauto můžeš vyhodit maximálně tak ty, když ho tady tak vychvaluješ >:D Já si třetí auto do rodiny zatím kupovat nehodlám, ikdyž do města by se mi nějaké mini hodilo...
Zajímalo by mě v čem je dle tebe 1,0 motor škody na diametrálně vyšší úrovni, než 1,0 VVTi od Toyoty 8-s Asi tak tím, že se mu za chvíli začne povolovat řetěz, jak je u škody zvykem, že??? >:-[] Mluvit o kvalitě ve spojení s VW Group :no:
19. 2. 2012 07:15
Kvalita
Nerozumím vychvalování kvality novinky od Škody.
Myslím, že kvalita Toyoty je neoddiskutovatelná!

VW (o Seatu a Škodě nemluvě) je na tom mnohem hůř.
Ale pro VW hovoří marketing a místní konzervativismus.
Pro Toyotu statistiky spolehlivosti atd.

Ať si každý koupí co chce, mně se stejně nová Škoda, na rozdíl od tročat z Kolína, nelíbí.

Pěknou neděli všem
18. 2. 2012 15:13
Re: Ajajaj!!!...
Pro hlupáka každý hloupý...
Ty to nemáš šanci rozeznat.
Avatar - theolli
18. 2. 2012 14:55
Re: Ajajaj!!!...
To se mi líbí jak si hraješ na dobrodince, "já se jen snažím, abys pochopil, za jekého hlupáka tě tady všichni mají" víš on i hlupák pochopí že pomáhat někomu kdo o to nestojí nemá cenu a ty pořád a pořád , TAK TED NEVÍM JESTLI NEJSI NÁHODOU VĚTŠÍ HLUPÁK JAKO JÁ?! :-!
A ještě jedna maličkost a neříkám ti ji poprvé,mluv za sebe ,nepasuj se na vůdce smečky :-! Tak znovu,pokud máš se mnou problém ignoruj mě,budu jen rád!!!