Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kompaktní Infiniti Q30 se představí ve Frankfurtu jako koncept

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
Infiniti oficiálně potvrzuje, že na letošním IAA představí koncept Q30, který odhalí podobu připravovaného sériového kompaktu pro prémiovou nižší střední třídu.

Infiniti chce pokračovat v rozšiřování své palety modelů a jednou z novinek se stane i Q30, s nímž se japonská značka hodlá postavit zavedeným konkurentům v podobě Audi A3, BMW řady 1, Mercedesu třídy A, Volvu V40 i Lexusu CT 200h.

Koncept Infiniti Q30 má podle svých tvůrců naznačovat současnou vizi designu kompaktního vozu, který bude zaměřen na novu generaci prémiových zákazníků. Veřejnosti se tato novinka, jejíž podobu prozatím naznačuje jen jedna skica, představí ve světové premiéře na tiskové konferenci 10. září v 10.15 hodin ve Frankfurtu.

Nejnovější zástupce současné designové filozofie japonské značky, představené poprvé na modelu Infiniti Q50 letos v Detroitu, má zaujmout především mladé a mladě smýšlející zákazníky. Stejně jako Q50, i koncept Q30 vychází z designu trojice konceptů – Essence, Etherea a Emerg-e.

Alfonso Albaisa, výkonný ředitel pro design Infiniti, uvedl, že koncept Q30 je štíhlý, elegantní a přitažlivý. Inspiraci pro návrh linií karoserie hledali návrháři v pohybu rychlých kočkovitých šelem, jako je gepard.

Vzhledem k zaměření sériového Q30 především na evropský trh padlo již dříve rozhodnutí o jeho výrobě v Evropě. Podle zpráv o spolupráci s automobilkou Mercedes-Benz se očekávalo využití závodu v Rakousku u Magna-Steyr, ale nakonec budou prémiové kompakty Infinitiv vyjíždět z britské továrny Nissanu v Sunderlandu.

Rozjetí výroby si vyžádá investice ve výši 250 milionů liber a produkce vozu v Británii vytvoří 1000 pracovních míst. Ačkoli bychom se už pomalu mohli dočkat nějaké reálnější evoluční verze původního konceptu, prodej je naplánován až na rok 2015 a počítá se s výrobou 60.000 vozů ročně.

Vstup do segmentu kompaktních prémiových vozů bude spojen opět se Sebastianem Vettelem v roli ředitele pro výkon Infiniti. Půjde o první model, na kterém se bude podílet od jeho začátku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
Avatar - pelikoš
8. 8. 2013 16:26
Re: Bravo
jojo,infiniti je na vlně zájmu a jede ;-)
Avatar - autak
8. 8. 2013 11:43
Bravo
Infiniti to rozjíždí. Q50 se u mě řadí po Mazdě 6 na nejhezčí auto střední třídy a v některých oblastech je i Q50 hezčí než 6. Tento koncept vypadá strašně zajímavě a dynamicky. Pokud ty tvary budou takhle vypadat v sériové výrobě tak určitě bude hezčí než jeho konkurenti. :-)
Avatar - PTS
8. 8. 2013 10:43
Re: v tomhle by se dalo jezdit??
Mimochodem už tu článek na toto téma byl - [odkaz] když si trochu domyslíš ty linie z toho návrhu, tak máš reálnou verzi ;-)
8. 8. 2013 10:25
Re: v tomhle by se dalo jezdit??
takze v realu to je pak jiny auto a uz se nemusi libit ..
Avatar - PTS
8. 8. 2013 10:23
Re: v tomhle by se dalo jezdit??
[odkaz]

Nemusíš mít strach, to auto bude mít jiné proporce. Na tom návrhu jde jen o zvýraznění linií, prolisů, desing kol a uspořádání přídě. V reálu to bude mít daleko rozměrnější okna, to je jasné. Třeba citroen měl náčtr takto [odkaz] a nyní koncept (zatím ještě tedy neuveden do výroby) vypadá takto [odkaz]