Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

KTM X-Bow R: Rychlejší eR

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
První informace o KTM X-Bow R začaly prosakovat loni v září. Nyní se konečně ještě ostřejší produkční verze trochu větší motokáry oficiálně představuje.

Premiéru už má vlastně za sebou. Kde jinde ukázat jeho vlastnosti, než na okruhu? A v Rakousku byla zrovna otevřena nově zrekonstruovaná trať, která střídá jména jako některé ulice v českých městech a nyní se jmenuje Red Bull Ring. Ke štýrskému Spielbergu vyrazila nová verze přímo z továrny v Grazu po ose. Písmeno R by možná svědčilo o určení čistě pro závody, jenže X-Bow R má silniční homologaci.

Vůz pohání vzadu umístěn motor Audi 2,0 TFSI s přímým vstřikováním, ze kterého technici dostali 221 kW (300 k) výkonu a 400 Nm točivého momentu při 3300 min-1. Původně poháněl Audi S3, respektive TT-S. V otevřeném sporťáku má ovšem vyztužený blok, větší turbo a nové vstřikování a elektroniku od Bosche. Nachází se o 19 mm níže než dosud, celkově poloha těžiště vozu klesla o 15 mm. Tímto zásahem byly pochopitelně ovlivněny již tak vynikající jízdní vlastnosti. Výsledkem je příčné zrychlení, které přesahuje 1,5 g. Ovladatelnost byla také posunuta ještě dále, zatáčky lze projíždět rychleji.

Základním stavebním kamenem je stejně jako u ostatních variant karbonový monokok, do kterého byla přemístěna jedna z výztuh. Ta dříve podporovala zadní hliníkový rám, nyní je přímo ve skořepině a zvyšuje torzní tuhost, zamezuje tedy kroucení karoserie. Nastavitelný podvozek je stále zcela hladký. Formulové zavěšení typu push-rod (suvnou vzpěrou) se pyšní tužšími pružinami a přepracovanými tlumiči. Trojúhelníková ramena dostala teflonové podložky, které snižují tření. Na zadní nápravě nechybí mechanický samosvorný diferenciál, aerodynamiku zlepšuje zadní difuzor, také z uhlíkových vláken.

Ve spartánském interiéru najdeme nastavitelné pedály, seřizovat lze i multifunkční a odnímatelný volant. Ke spouštění motoru ovšem není potřeba klasický klíček. Dvoučlenná posádka je upevněná do čtyřbodových bezpečnostních pásů, což je v tomto případě nutností.

KTM X-Bow není nijak levný, stojí 58.795 eur (zhruba 1,45 milionu korun), a to včetně speciálního laku. Ovšem částka je bez daně a dalších nutných nákladů.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)