Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lada Granta Hybrid: Bude nejlevnějším hybridem světa?

David Bureš
Diskuze (16)
Ruská automobilka AvtoVAZ pracuje na voze s hybridním pohonem. Jeho základem bude sedan Granta.

Ruské ministerstvo průmyslu a obchodu loni vyhlásilo soutěž na vývoj a výrobu automobilů s alternativním pohonem. Vítězem se stala automobilka AvtoVAZ, která už na daném autě dle pokynů vlády pracuje.

Vývoj takového auta ruská vláda finančně podpoří, automobilce udělila dotaci ve výši 499 milionů rublů, což je v přepočtu asi 313 milionů korun. Na vývoji se podílí také zahraniční firmy a univerzity.

Základem chystaného vozu bude sedan Lada Granta. I díky tomu by automobil mohl být v případě sériové výroby nejlevnějším hybridem na světě. Hybrid na základech levného vozu totiž na trhu není. Na českém trhu je nejlevnějším autem s hybridním pohonem aktuálně Toyota Yaris Hybrid, jejíž ceny začínají na částce 384.900 Kč.

Ruský výrobce chce vyzkoušet různá řešení hybridního pohonu, než vybere ten nejvhodnější. Je nicméně pravděpodobné, že vyhraje tzv. plug-in hybrid, tedy auto, které může být dobíjeno ze zásuvky a které zvládne krátkou jízdu výhradně na elektřinu.

Granta Hybrid by měla použít stávající nabízenou jednotku – 1,6litrový zážehový čtyřválec, který v nejsilnější sériové podobě dává 72 kW. Kombinovaný výkon hybridního ústrojí nemá být nižší než 90 kW.

Spotřeba paliva má proti výchozímu autu klesnout alespoň o 21 procent. Dnešní nejúspornější verze Granty spotřebuje 6,8 litru paliva na 100 kilometrů, spotřeba Granty Hybrid by tak mohla činit 5,4 litru na 100 kilometrů.

Prototyp automobilu má být hotov příští rok, kdy bude prezentován ruskému ministerstvu průmyslu a obchodu. Kdy (a jestli vůbec) se začne Granta Hybrid prodávat, v současnosti jasné není.

David Bureš
Diskuze (16)
1. 6. 2013 16:09
Re: spatnej smer
Přesně tak, za předražení můžou většinou dovozci. Třeba baterie LiFePO4 do elektrických kol včetně komplet elektroniky se dá přímo z číny sehnat celkem lacino.
Btw. jsem spíš pro čisté elektromobily do města. Plug-in hybrid je nesmysl - táhne těžký spalovací motor, k tomu těžké baterky, aby to celé jelo tak i těžký elektomotor a výkonnou elektroniku. Cena vysoká, efektivita využití energie nízká. Smysl má lehký elektromobil s trubkovou kostrou a karoserií z laminátu - něco na způsob dnešních mopedaut. Tomu bude stačit 2-4 kW elektromotor, pojede jako drak a bude za pár peněz.
Avatar - dr.biker
31. 5. 2013 20:58
Re: Rusové a hybrid?
6,8 litrů/100 km je docela dost na Grantu, měla by být alespoň o litr menší spotřebu. Otázka je, za kolik jezdí Granta doopravdy v běžném provozu.
Ale každopádně v Rusku nepoužívají zrovna nejmodernější motory, asi se v Rusku neklade tolik důraz na spotřebu jako u nás v EU, důležitější je pro ně trvanlivost a odolnost motoru.
31. 5. 2013 18:41
Re: Rusové a hybrid?
A odkdy montuji do Lady motory s vyssi spotrebou benzinu? Mam Ladu 2112 jako druhe auto a jezdi za min nez predtim Felicie, a jezdi lip. Konkretne dlouhodobe 6.2 litru/100km. Zajimalo by me, odkud pochazi tva znalost. Jen tak mimochodem, ruska norma na spotrebu auta je jina nez EU a udavna spotreba je klidne o litr vyssi.Neni pak skutecne problem ji dosahovat, spis je problem jezdit za vic.
31. 5. 2013 18:35
Re: Rusové a hybrid?
Tak to slysim poprve, ze licencovanym. Odkud to mas? Ten motor byl ruske konstrukce. Navic Rusove na licence nikdy moc nehrali, pokud byli schopni neco vyrobit a nechtelo se jim to vyvijet, tak bezostysne kopirovali. Prislusne mezinarodni dohody o ochrane intelektualniho vlastnictvi nepodepisovali, tudiz ani neporusovali.

Z wikipedie: Soviet automobile manufacturer AvtoVAZ also experimented with the use of Wankel engines in cars but ***without the benefit of a license***.[13] In 1974 they created a special engine design bureau, which in 1978 designed an engine designated as VAZ-311. In 1980, the company started delivering Wankel-powered VAZ-2106s (VAZ-411 engine with two-rotors) and Ladas, mostly to security services, of which about 200 were made.[14][15] The next models were the VAZ-4132 and VAZ-415. Aviadvigatel, the Soviet aircraft engine design bureau, is known to have produced Wankel engines with electronic injection for aircraft and helicopters, though little specific information has surfaced.
31. 5. 2013 12:55
spatnej smer
diskuze

at se to skeptikum libi nebo nelibi, tak hybrid je popularni a da se natom slusne vydelat, ty baterky jsou totiz drahe jen cenikove pro koncoveho zakaznika :-)