Lamborghini Aventador LP700-4: Technická data

Lamborghini Aventador LP700-4: Technická data

 
 

Automobilce Lamborghini utekly technické údaje nástupce Murciélaga, jehož oficiální premiéra proběhne na březnovém autosalonu v Ženevě.

Dvanáctiválcové Lamborghini LP700-4 nahradí model Murciélago, které se vyrábělo od roku 2001. Nejprve s dvanáctiválcem o objemu 6,2 litru (426 kW), později s větší verzí o objemu 6,5 litru (471 kW). Poslední evolucí vozu byla vyšlechtěná varianta LP670-4 SuperVeloce s redukcí hmotnosti o 100 kg a zvýšeným výkonem na 493 kW.

Lamborghini Murciélago ale letos v květnu odešlo na zasloužení odpočinek. Jeho léta byla znát, především díky těžkému ocelovému trubkovému rámu, který už modernější konkurenti dávno nahradili hliníkem, hořčíkem nebo dokonce karbonem. Nový dvanáctiválcový býk vtrhne do arény příští rok.

Dvanáctiválec se 700 koňmi

Nástupce Murciélaga bude pohánět nově vyvinutý, uprostřed uložený, 6,5litrový motor se čtyřmi ventily na válec o výkonu 525 kW (700 koní) v 8250 min-1 a maximálním točivém momentu 690 Nm v 5500 min-1. Výkon bude posílán na všechna čtyři kola, viskózní spojku nicméně nahradí systém Haldex.

Jake.auto.cz: Lamborghini Murciélago(přehled článků)

Lamborghini Murciélago: 150 fotografií

Díky této síle bude vůz sprintovat z 0-100 km/h za 2,9 s a pojede maximální rychlostí 350 km/h, čímž předstihne zatím nejrychlejší Lamborghini – Murciélago LP670-4 SuperVeloce. LP700-4 při tom spolyká 17,2 l/100 km.

Lamborghini LP700-4: technická data, srovnání generací
ModelLP700-4Murciélago LP670-4 SVMiura P400
MotorV12, L539V12V12
Převodovka7A6A/6M6M
Zdvihový objem [cm3]649864963929
Válce/ventily12/412/412/2
Největší výkon [kW/min-1]525/8250493/8000257/7000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]690/5500660/6500369/5100
Max. rychlost [km/h]350342280
Zrychlení 0-100 km/h [s]2,93,26,7

Oproti jednotce v Murciélagu LP670-4 SV je nový motor nejen silnější, ale také lehčí a kompaktnější. Díky kombinaci komponentů ze špičkových ocelí a slitinám křemíku a hliníku váží jen 235 kilogramů. Zajímavostí je, že nová pohonná jednotka nepoužívá přímé vstřikování. S ním se totiž počítá až pro budoucí facelift.

Aby vůz také brzdil, Lamborghini použije v základu karbon-keramické brzdy, vpředu budou 400mm se šesti písty, vzadu 380mm se čtyřmi písty.

Přeřazení za 50 ms

Sedmistupňová robotizovaná převodovka ISR (Independent Shifting Rods) nahrazuje šestistupňový e-gear, který vedle Murciélaga používá i Gallardo. Oproti němu rychleji řadí (v nejrychlejším režimu trvá přeřazení 50 milisekund) a je lehčí. Hmotnost pouhých 70 kilogramů je prý důvodem, proč Lamborghini nepoužilo těžší dvouspojkový systém.

Řazení je rychlejší díky táhlu, které umí odpojit převodový stupeň a další převod už připojovat. Díky tomu je systém o 50 % rychlejší než dvouspojkové převodovky. Lamborghini o systému také hovoří jako o závodní převodovce v sériovém voze.

Převodovka ISR nabídne nastavení ve třech režimech. Strada s možností přepnutí do automatického řazení je určena pro pohodlnou jízdu, Sport pro dynamickou jízdu a nejrychlejší Corsa, jejíž součástí je i Launch Control pro maximálně účinnou akceleraci, pro okruhy.

Rozměry a technika

LP700-4 oproti Murciélagu mírně narostlo. Vůz bude dlouhý 4.780 mm, široký 2.030 mm (se sklopenými zrcátky) a 1.136 mm vysoký, rozvor činí 2.700 mm. Hmotnost automobilu bude 1.575 kg, což je o 90 kg méně než u Murciélaga LP640 a o 10 kg více než u Murciélaga LP670-4 SV.

Lamborghini LP700-4: rozměry, srovnání generací
ModelLP700-4Murciélago LP670-4 SVMiura P400
Délka [mm]478047054370
Šířka [mm]203020581760
Výška [mm]113611351050
Rozvor [mm]270026652504
Hmotnost [kg]15751565945

Výsledkem dlouholetého vývoje karbonových vláken se stane karbonový monokok, který LP700-4 po vzoru konkurentů použije jako základ auta. Přední i zadní náprava pak bude využívat odpružení pomocí vzpěr pushrod, známých z Formule 1.

„Stealth“ tvary Reventónu

O vzhledu automobilu víme jen zlomek. Část detailů uvedli zákazníci, kteří LP700-4 viděli na několika neoficiálních premiérách po celém světě, dost je již vidět z fotek testovacích mul.

Samotná karoserie se bude pyšnit ostrými „stealth“ hranami, které se inspirovaly křivkami neviditelných letounů a které jsme už mohli vidět na předchozích modelech značky. Ostře řezaná příď se bude velice podobat Reventónu.

Lamborghini Reventón: Supertoro (první dojmy + postřehy technického ředitele Lamborghini)

Přední i zadní světlomety budou minimalistické a pro denní svícení využijí diody, na boku se objeví mohutné otvory přivádějící chladicí vzduch pro uprostřed uložený motor. Zadní přítlačné křídlo se bude vyklápět v závislosti na rychlosti.

LP700-4 si zachová tzv. nůžkové dveře, které však musely být kvůli evropským bezpečnostním normám náležitě upraveny. Dveře se tak k nebi vyklápějí v jiném úhlu, než u Murciélaga, Diabla nebo Countache. Další novinkou je jejich elektrické otevírání pomocí tlačítka.

Kola automobilu budou stejná jako na konceptu Sesto Elemento, představeném letos v Paříži. Ta přední budou 19palcová, ta zadní 20palcová, jejich rozměry budou vpředu 255/35, respektive 335/30 vzadu. Pneumatiky obstará firma Pirelli, která s automobilkou dlouhodobě spolupracuje.

Lamborghini Sesto Elemento: Demonstrátor nízké hmotnosti

TFT displej základem kokpitu

Základem interiéru bude digitální přístrojová deska z tekutých krystalů, kterou Lamborghini poprvé použilo v modelu Reventón. Podle nastavení bude ukazovat tachometr, otáčkoměr a údaje z navigace. Murciélagu i Gallardu jsou někdy vytýkána malá pádla robotizované převodovky, a tak byly v novém dvanáctiválcovém lambu výrazně zvětšeny. Motor řidič nastartuje odklápěcím tlačítkem, evokujícím stíhací letouny.

Interiér bude v základním provedení jednobarevný, z černé, nebo hnědé kůže. Zákazníci si však budou moci připlatit za kontrastní prošívání, dvoubarevné provedení popřípadě alcantaru. V budoucnu se součástí příplatkové výbavy stanou i některé díly z karbonových vláken.

Cena, výbava a jméno

Cena nového Lamborghini odstartuje zhruba na částce 260.000 Euro bez daně, což je asi desetiprocentní nárůst ve srovnání s Murciélagem LP640. V základní výbavě nebudou chybět kolenní airbagy, navigace či zvedání přední nápravy.

Příplatková výbava zahrnuje zadní parkovací kameru, speciální hudební systém LSS či multifunkční volant. Vzhled pak vylepší příplatkový prosklený kryt motoru nebo barevné pružiny tlumičů a brzdové třmeny.

Zákazníci si také budou moci připlatit za speciální laky, ať už metalické, perleťové nebo matné. Mezi nové odstíny bude patřit perleťová oranžová Arancio Argos či stříbrná metalíza Grigio Estoque, kterou využil už koncept Estoque z roku 2008.

Lamborghini Estoque: Konečně sériová výroba?

První auta se u zákazníků ukážou v polovině příštího roku. Jednotlivá zastoupení dostanou prodejní kvóty, aby si vůz zachoval punc exkluzivity.

Vedení automobilky ze Sant’ Agaty zatím nezveřejnilo, jaké jméno dostane nový dvanáctiválcový model. Hostům na tajných prezentacích však uvedlo, že uvažuje nad označením Aventador.

Takové jméno by dávalo smysl, protože Aventador byl býk, který v roce 1993 utrhl ucho toreadorovi Emiliu Muñozovi. A co víc, Lamborghini má na toto označení registrovanou ochrannou známku…

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Pavla Otta: Rudý Kukiš Zápisník Pavla Otta: Rudý Kukiš

Vršovické Divadlo Mana uvedlo minulý týden hru s názvem…

Babiš propadl kouzlu krátkodobých půjček Babiš propadl kouzlu krátkodobých půjček

Od ukončení devizových intervencí prodalo ministerstvo…

Při explozi na koncertě v Manchesteru zemřelo nejméně 19 lidí Při explozi na koncertě v Manchesteru zemřelo nejméně 19 lidí

Devatenáct mrtvých a několik desítek zraněných si v…

Jihočeši chtějí dostat parníky až na Malši do centra Budějovic Jihočeši chtějí dostat parníky až na Malši do centra Budějovic

Po letech výstavby se v sobotu s velkou slávou otevřela…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

Umění na kolech za 40 milionů: České Pagani Huayra míří na Legendy Umění na kolech za 40 milionů: České Pagani Huayra míří na Legendy

Letošní motoristickou slavnost Legendy ozdobí i unikátní…

 




Pěkně žhavá lamba: Tisíce aventadorů musí do servisu, hrozí jim požár Pěkně žhavá lamba: Tisíce aventadorů musí do servisu, hrozí jim požár

Majitelům vozů Lamborghini Aventador hrozí, že jim jejich…

Lamborghini vzdoruje: Nástupce aventadoru zase dostane atmosférický V12! Lamborghini vzdoruje: Nástupce aventadoru zase dostane atmosférický V12!

U Lamborghini jdou proti proudu - i nadále zůstávají u…

 



 
Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Včera

Motocyklový svět přišel o Nickyho Haydena. Američan podlehl svým zraněním, která utrpěl při tréninku na kole v Itálii.




Blesk.cz

7 let od smrti Petra Muka (†45): Nad hrobem vzpomínal zlomený otec!

7 let od smrti Petra Muka (†45): Nad hrobem…

Uplyne sedm let od smrti zpěváka Petra Muka (†45). Pro Top Star magazín na Primě vzpomínají jeho hudební…

Dvě Italky se soudí o opatrovnictví kočky. Bydlela pod různými jmény u obou žen

Dvě Italky se soudí o opatrovnictví kočky. Bydlela…

Spor dvou sousedek o kočku, která pod jiným jménem bydlela u obou žen, řeší italský soud. Jedna z žen se totiž…

 

iSport.cz

V Anglii řeší poslední Terryho střídání. Dal se na něm vydělat stonásobek

V Anglii řeší poslední Terryho střídání. Dal se na…

Šlo o dojemný konec velkého fotbalisty. Když John Terry ve 26. minutě nedělního utkání Chelsea se Sunderlandem…

Sparta už má trenéra! Na vrchol ji má vrátit Ital Stramaccioni

Sparta už má trenéra! Na vrchol ji má vrátit Ital…

Letenský klub ukončil hledání nového trenéra. Petra Radu od příští sezony vystřídá Ital, který vedl Inter,…

 

Reflex.cz

Cenám Anděl kralovala zpěvačka Lenny, do Síně slávy byla uvedena Věra Špinarová

Cenám Anděl kralovala zpěvačka Lenny, do Síně slávy…

Pondělní vyhlašování hudebních cen Anděl opanovala zpěvačka Lenny, která proměnila všechny své čtyři nominace. V…

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Vrchní státní zastupitelství v Olomouci prošetřuje rozsáhlou kauzu úniků z policejních spisů, v níž bylo zatím…