Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Estoque: Konečně sériová výroba?

David Bureš
Diskuze (6)
Automobilka Lamborghini uvažuje o sériové výrobě čtyřdveřového modelu Estoque. Naznačil to prezident a generální ředitel Lamborghini Stephan Winkelmann v rozhovoru pro britský Autocar.

Lamborghini Estoque je studie čtyřmístného supersportovního sedanu, která spatřila světlo světa na pařížském autosalonu v roce 2008. 5,15 m dlouhý, 1,99 m široký a jen 1,35 m vysoký sedan lákal v Paříži pozornost asi nejvíce ze všech tehdy představených novinek. Hned po odeznění šoku, který studie způsobila, se začaly rojit spekulace o tom, zda a kdy se tento model objeví v nabídce značky Automobili Lamborghini.

První optimistické odhady hovořily o začátku výroby Estoque v roce 2010, nicméně ty střízlivější později říkaly, že Estoque se na silnice dostane nejdřív v roce 2012. Toto datum připustil i Stephan Winkelmann, který v roce 2008 hovořil o tom, že pokud by vůz byl schválen do výroby, trvalo by to přinejmenším čtyři roky, než by byl dotažen vývoj jeho sériové verze a firma by byla připravena na tak velký úkol. Když se o rok později objevily informace o tom, že automobilka zrušila projekt Estoque, vedení kontrovalo tiskovým prohlášením, že o bytí a nebytí vozu nerozhodlo.

Rok 2012 se pomalu blíží a z prosincového rozhovoru pro Autocar vyplývá, že Automobili Lamborghini výrobu supersportovního sedanu doopravdy zvažuje. „Máme možnosti, jak rozšířit výrobu mimo supersporty, což jsme ukázali studií Estoque. Auto mělo vřelejší přijetí, než jsme očekávali. Dokonce i dnes mi lidé píší, jestli ho budeme vyrábět,“ řekl Autocaru Winkelmann.

Podle Winkelmanna má Lamborghini na výběr dvě možnosti, jak rozšířit výrobu. Vedle čtyřmístného sedanu může na trh uvést terénní automobil. SUV se znakem rozzuřeného býka ale Winkelmann odmítá. „ V našem cenovém segmentu žádné SUV neexistuje, navíc to není opravdové luxusní auto,“ tvrdí. Fanoušci monstrózního Lamborghini LM002 se tak jeho duchovního nástupce v nejbližší době nejspíš nedočkají.

Paříž živě: Lamborghini Estoque - Do startu sériové výroby zbývají nejméně 4 roky

Prodej Estoque by k automobilce ze Sant‘ Agaty mohl přivést nové zákazníky, především díky větší praktičnosti oproti současným dvoumístným Lamborghini. “V segmentu čtyřdveřových aut máme více příležitostí. Pokud uvedeme na trh třetí model, mělo by to být takové auto, jaké nám přivede nové zákazníky,“ říká Winkelmann.

Sedan v nabídce by pomohl i na ohromném čínském trhu, kde továrna zatím provozuje devět zastoupení a kde jsou tříprostorové karoserie v oblibě. Ostatní automobilky musí své výrobky přizpůsobit trhu. U luxusních výrobců je to ale opačné. Zákazník chce originál, ne něco, co bylo postaveno podle něj. Tudíž chtějí Lamborghini přesně takové, jaké je v Itálii,“ vysvětluje prezident Lamborghini.

Pro ty, co se chtějí odlišit, nabízí italská automobilka individualizační program Ad personam. Díky němu si mohou zákazníci naspecifikovat auto přesně podle jejich nejtajnějších přání.

Poslední spekulace naznačují, že sériová výroba Estoque začne v modelovém ročníku 2013. Je pravděpodobné, že by v takovém případě byl v motorovém prostoru modernizovaný vidlicový desetiválec z modelu Gallardo. Nebo snad evoluční verze nového osmiválce, který se objeví z Audi A7?

Rozhovor Auto.cz: Stephan Winkelmann, šéf Lamborghini

David Bureš
Diskuze (6)
Avatar - ManInBlack
6. 12. 2010 10:18
Re: Panamera
Já bych spíš rád viděl atmosférický dvanáctiválec, hezky podle tradice Lamba. Vždyť ty motory tak krásně umí.
Avatar - Pekelná Micinka
4. 12. 2010 16:20
Re: Panamera
To čudlíky z Audi taky ne a jak jim to pěkně jezdí. >:-[]
4. 12. 2010 15:24
Už jsem viděl
Když jsme válčili s goualdy.
Nevím o co ji jde tj.nový vesmírný program?
4. 12. 2010 14:59
Re: Panamera
Ono ale přeplňování není zrovna tradice Lamba... Čas ukáže. ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
4. 12. 2010 14:49
Re: Panamera
Tak mě by se líbil spíše velkoobjemový kompresorový vidlicový osmiválec případně varianta s dvěmy a více turby, s výkonem od 500k.