Lamborghini Gallardo - Baby Lambo

Lamborghini Gallardo - Baby Lambo

 

V téměř každém muži se probudí kovboj, spatří-li některý ze zřídkavě se vyskytujících klenotů ze Sant'Agata Bolognese, ztělesněných snů se zpěněným býkem ve znaku, automobilů Lamborghini.

Chtěl by ho mít ve stádu, nebo ho aspoň zkrotit. Z bran továrny nevyjíždí více než 300 exemplářů ročně, proto každý je důvodem k oslavě zkrásnění světového automobilového parku, nová výrobní řada si pak zaslouží tesání mramorových pomníků. Tato pamětihodná událost nastává právě v těchto dnech, po dlouhých 11 letech nastává čas více výrobních řad, než pouze jediné. Déle než celou dekádu držel prapor s hovězím motivem supersport Diablo, aby ho loni předal do kopyt dalšího býka jménem Murciélago (podrobný popis najdete zde). Ten se ještě ani nestačil ukázat všem vyznavačům rychlých plechů (dva exempláře krášlí i naše silnice, jejich stáje jsou ve Všenorech u Prahy) a už dostává mladšího, levnějšího, menšího, civilnějšího sourozence, pojmenovaného po slavném chovu turnajových býků s třísetletou tradicí - Gallardo. Ještě se ani nedostal do prodeje a již byl svými věrnými klasifikován jako "Baby Lambo". Do třetice všeho drahého přijde i nástupce "nejošklivějšího auta světa", off-roadu LM-002...

Nová položka v seznamu pokořitelů třísetkilometrové hranice byla vyvinuta zcela pod taktovkou nového vlastníka AUDI. Motivy k vzniku novinky jsou zřejmě ekonomické, odbyt, závislý na jediné modelové řadě, stojí na hliněných nohách momentálního zájmu či nezájmu. Je také těžké udržet aspoň zhruba plánované prodeje vozů, patřících do automobilového nebe a dotírajících prodejní cenou na desetimilionovou hranici, a ne vždy zespoda. O řízení Lamba také sní mnoho lidí, kteří se topí v penězích, ale odrazuje je jeho puristické pojetí. Ingolstadtští manažeři nesdílejí šovinismus nebožtíka starého pána Ferrucia, zakladatele značky a dárce slavného jména, a rozhodli se otevřít peněženky bílých límečků, chtivých omračovat charismatickým supersporťákem, ale nezvyklých decimovat si zápěstí, uši, nohy i nervy při krocení řvoucího monstra. Tak se narodila na konci starého Milénia idea postavit distingované, vysokovýkonné kupé, které bude zvenku vypadat a znít jako to nejkřišťálovější Lambo, vůči svému pánovi však bude mnohem přátelštější a vstřícnější. Usadí ho do pohodlných sedaček, obklopí nejmodernější elektronikou, nabídne mu komfortní prvky známé z drahých limuzín a bude mu aktivně asistovat při řešení kritických situací. Také mu nebude při nejvyšších otáčkách vpalovat do hlavy sto a více decibelů od rozzuřeného motoru. Přesto v něm vzbudí každým detailem toreadorské pocity.

Obal je bezchybný, design v rytmu dnešní módy dodržuje všechny značkové tradice. Máme čest s potomkem Countache, celou karoserii totiž opticky tvoří jediné těleso s kabinou posunutou extrémně vpřed. Převisy jsou krátké a v zadní polovině vozu ze všech stran zejí obří nasávací otvory vzduchu. Místo zdlouhavého teoretizování doporučuji srovnání s Murciélagem, novorozenec totiž působí jako lehce pozměněná zmenšenina svého ročního bratra. Přídi tradičně dominují dvě zamřížovaná okna chladičů a do dlouhé špice protažené moduly světlometů. O neobvyklý vzhled se starají prolisy na krátké přídi, které se proti zvyklostem směrem vzad sbíhají. Odkaz pokračuje prolínajícími se mírnými oblouky, kapkovitou kabinou se svislým zadním okénkem a zádí, ukončenou v neobvyklém úhlu a přikrytou žaluziemi nad motorem, ukončenými originálními koncovkami. Zadní čelo tvoří lišty mezi velkými černě síťovanými výdechy, elektricky vysouvacím spoilerem, prostorem pro SPZ, masivními koncovkami výfuků a deflektory, usměrňujícími vzduch zpod podvozku. Originální finesou je průhled na motor.

Prostředky k ukájení adrenalinových choutek disponuje Gallardo skvělými - motorem před zadní nápravou, ideálním rozložením hmotnosti, nízkým těžištěm, pohonem všech kol a precizním podvozkem. Motor je největší novinkou - ve formuli 1 se nedávno prakticky prokázalo, že ideální počet válců pro nejsilnější motory je 10, takže ambicióznější výrobci už produkují desetiválce a montují je do svých high-endových modelů. Lamborghini nezůstalo stranou a tradiční dvanáctiválec s rozevřením 72 stupňů nahradil zcela nový pětilitr s 10 válci do pravého úhlu. Vzhledem k současnému vlastníkovi automobilky lze spekulovat, že Lambo nezůstane jeho jediným hostitelem. Nová koncepce přinesla mj. výraznou prostorovou úsporu a snížení těžiště, jednotka je zástavbově nižší a dovolila umístit kapotu blíže k silnici. Disponuje variabilním sacím potrubím a časováním ventilů, deseti samostatnými zapalovacími cívkami, především pak suchou klikovou skříní, umožňující plnohodnotné mazání i v extrémních podmínkách. Jako poděkování pečlivým motorářům znějí výkony - 500 koní při 7.800 otáčkách a zejména 510 Nm při příjemných 4.500 ot, přičemž 90 % je k dispozici již v 1.500 otáčkách. Třetím, nejatraktivnějším údajem je hodnota maximální rychlosti, má totiž na začátku trojku - 309 km/h.

Povely od plynového pedálu jsou přenášeny systémem Drive by Wire, tedy výhradně elektricky bez mechanické vazby. Rovnocenným partnerem při distribuci kroutícího momentu je šestistupňová sekvenční převodovka "e-gear", minimalizující prodlevy při řazení. Nechá se ovládat obligátně páčkami pod volantem a řadí podle několika programů, od zimního až po ryze sportovní. Brutální síla je dále přenášena prostřednictvím "Lamborghini Viscous Traction", pokročilé viskózní spojky na diferenciály obou poháněných náprav. Oba jsou svorné, přední elektronicky systémem ABD, zadní pak z 45% samočinně. Poslední článek ďábelského řetězce tvoří dvojitá příčná ramena a kola - sama o sobě umělecké dílo. Mamutí jednodílné disky, ženoucí vzduch k brzdám skrz dobře známé kulaté otvory, omračují svými rozměry; dostatečně ilustrující je velikost pneumatik - 235/35 ZR19 a 295/30 ZR19 vpředu/vzadu. Pohříchu dostatek místa tak zbyl na obří brzdové kotouče - 365/335 mm - i na třmeny, přirozeně značky Brembo. Přední osmi-, zadní čtyřpístkové, podpořené vyspělým ABS; tento fakt nepotřebuje další komentář. Kde nestačí řidičské schopnosti, tam zasahuje elektronika. Jako první pokročilé ESP, po vyčerpání jeho možností se prostřednictvím vysokokapacitní datové sběrnice CAN BUS řízeně aktivují 4 airbagy, z toho přední dvoustupňově. To je však pesimistická varianta, vylepšovat skóre i při cestách se šťastným koncem pomáhá tuhý hliníkový prostorový skelet koncepce ASF, pocházející od AUDI. Kromě vynikající tuhosti snižuje i pohotovostní hmotnost na příznivých 1430 kg.

Těšíme se i za vás, až se začneme setkávat s tímto klenotem na silnicích a určitě mu budeme v levém pruhu dělat místo ochotněji, než jiným rychlým autům.

Lamborghini Gallardo - Baby Lambo

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona
Spolupracujeme s TipCars.com
Majoritní podíl ve výrobě letounů CSeries firmy Bombardier získal evropský Airbus Majoritní podíl ve výrobě letounů CSeries firmy Bombardier získal evropský Airbus

Evropský výrobce letadel Airbus získal kontrolní podíl v…

Zápisník Jana Pavce: Starý dobrý hotel Zápisník Jana Pavce: Starý dobrý hotel

Některé kultury vidí čas spíše jako kruh než přímku.…

Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

 
 

Tapety

Lamborghini Gallardo Lamborghini Gallardo
Lamborghini Gallardo Lamborghini Gallardo
Lamborghini Gallardo Lamborghini Gallardo
Lamborghini Gallardo Lamborghini Gallardo
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 






 
Wankelův rotační motor: Nepoháněl pouze Mazdy. Kde všude se objevil?

Wankelův rotační motor: Nepoháněl pouze Mazdy. Kde všude se objevil?

Dnes 08:00

S rotačním motorem dle patentu Felixe Wankela je nejvíce spojována japonská Mazda. Jenže přednosti tohoto agregátu okouzlily i tvůrce v jiných odvětvích strojírenství a dopravy.




Blesk.cz

Krajtí tuk, výtažky z želvy nebo antilopy. Češi vozí z dovolených mnohé „bizáry“

Krajtí tuk, výtažky z želvy nebo antilopy. Češi vozí…

Letiště Václava Havla eviduje během hlavního období letošních dovolených u moře nárůst dovozu nelegálních…

Autorka Příběhu služebnice v Česku: Atwoodová převezme Cenu Franze Kafky

Autorka Příběhu služebnice v Česku: Atwoodová…

Cenu Franze Kafky v úterý v Praze převezme kanadská spisovatelka Margaret Atwoodová. Porota jediné mezinárodní…

 

iSport.cz

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma zazněla také kritika

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma…

Bundesligový zápas ještě nezačal a už z něj byla celosvětová událost. Fotbalisté Herthy Berlín se rozhodli před…

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše není jasný úmysl

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše…

Rozhodčí si vedli dobře a neudělali žádnou hrubou chybu. Tak hodnotí výkon Radka Příhody a jeho kolegů…

 

Reflex.cz

Goodbye Prague: Slavný skladatel Ennio Morricone se velkolepě rozloučil s pražským publikem

Goodbye Prague: Slavný skladatel Ennio Morricone se…

Slavný italský filmový hudební skladatel Ennio Morricone dnes popáté za doprovodu Českého národního symfonického…

Výprava do nitra Nové Guiney: Za lidojedy do korun stromů

Výprava do nitra Nové Guiney: Za lidojedy do korun stromů

Dusno, bláto až po pás, prodírání se pralesem zalitým vodou a těžké mraky, které vypouštějí provazy deště. Tak…