Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini představí nástupce Gallarda na letošním IAA

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Automobilka s býkem ve znaku v letošním roce oslavuje své 50. výročí a součástí oslav se má stát odhalení konceptu nástupce modelu Gallardo na letošním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Menší z dvojice supersportů značky Lamborghini patří ve své kategorii k veteránům. Jeho premiéra se odehrála na ženevském autosalonu v roce 2003 a na trhu je tak v podstatě deset let.

V letošním roce se má Gallardo dočkat odhalení podoby svého nástupce. Bližší informace o připravované novince získal britský Autocar a podle jeho zdroje bude novinka úzce spřízněna s druhou generací Audi R8, s níž má sdílet například hlavní konstrukční prvky skeletu z hliníku a uhlíkových vláken.

Rozdíly mezi německým a italským supersportem mají být ovšem ještě větší než u jejich prvních generací. Nové Lamborghini má mít ve srovnání se sesterským Audi o něco nižší hmotnost díky kompaktnějším rozměrům a většímu využití kompozitních materiálů.

V případě připravovaného Audi R8 má být jeho skelet s hmotností 198 kg o 24 kg lehčí než u současného modelu, zatímco u Lamborghini má být i díky rozvoru kratšímu o 30 mm ve srovnání s R8 dosaženo hmotnosti skeletu 195 kg.

Připravovaný nástupce Gallarda má nést interní označení LP724 a veřejnosti se má představit s již dříve zmiňovaným jménem Cabrera. Oproti svému předchůdci se má prodloužit až na 4500 mm a to díky delšímu rozvoru pro získaní prostornějšího interiéru. Šířka 1900 mm a výška 1165 mm mají být stejné jako u Gallarda.

K pohonu nového Lamborghini, jehož pohotovostní hmotnost se má jako u Gallarda udržet pod 1500 kg, poslouží modernizovaný atmosférický vidlicový desetiválec o objemu 5,2 litru. Tato pohonná jednotka má při plnění emisní normy Euro 6 disponovat výkonem okolo 441 kW (600 k) a točivým momentem 542 N.m.

I přes dřívější informace o vypuštění manuálních převodovek z produkce Lamborghini má být novinka vybavena šestistupňovou manuální převodovkou, zatímco sedmistupňová dvouspojková převodovka z R8 má být dodávaná na přání. Standardem se má stát již tradičně pohon všech kol, který později doplní verze s pohonem zadních kol.

Design nového Lamborghini má být pokračováním současného stylu značky a Cabrera má nést podobné stylistické prvky jako větší Aventador a jistou inspirací pro její linie mají být i letošní koncepty Egoista a Veneno, které jsou součástí oslav výročí značky Lamborghini.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - flyboyeda
18. 6. 2013 10:46
Tak to bude novinka roku
škoda že Lamborghini furt musí měnit názvy,Gallardo byl hezký libozvučný název, Cabrera už tak dobře nezní,snad to bude jediné mínus aspoň že R8 se pořád jmenuje stejně a bude mít o 30 mm delší rozvor než Gallardo, jsem zvědavý