Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První statické dojmy: Lamborghini Veneno vypadá jako speciál z Le Mans

David Bureš
Diskuze (18)
Vzhled nového Lamborghini bude rozdělovat svět na dva tábory. Jedni jej budou nenávidět, druhé naprosto ohromí.

Zatímco Ferrari a McLaren dopředu hlásaly, že na letošním ženevském autosalonu představí nový hypersport (LaFerrari a P1), konkurenční Lamborghini svoji novinku pro Ženevu dlouho tajilo. Sant'agatský výrobce se však nakonec hypersportem také vytasil.

Jméno nového modelu Lamborghini jde v duchu tradic značky – Veneno byl totiž býk pro corridu. Také ohromující vzhled není pro vůz s býkem ve znaku něčím neobvyklým.

Veneno je součástí letošních oslav 50 let od založení automobilky Lamborghini, což naznačuje i číslice 50 na zádi. Veneno však není jediným dárkem pro výročí půlstoletí existence Lamborghini, v plánech je ještě Aventador 50th Anniversary.

Sant'agatský hypersport v mnohém připomíná závodní speciály třídy LMP1 z Le Mans. Samo Lamborghini na adresu Venena říká, že přináší aerodynamiku závodních automobilů.

Vozy Lamborghini vždycky ohromovaly, což bez diskuze platí i pro Veneno. V ohromujícím designu nicméně najdeme mnohé prvky, známé již z předchozích Lamborghini. Mezi tyto detaily, které na první pohled zůstávají skryty, patří světlomety tvořící písmeno ypsilon, křídélka na přídi jako z Aventadoru J, italská trikolora na boku nebo žaluzie tvořící kryt motoru jako u Miury.

Úplnou novinkou je „žraločí“ ploutev za kabinou, která zlepšuje stabilitu auta. Nepřehlédnutelným designovým prvkem je i nastavitelné přítlačné křídlo na zádi.

Technický základ Venena vychází z Aventadoru. Automobil tento fakt zvenku účinně skrývá, shodné jsou jen boční dveře otevírané vzhůru. To uvnitř je shodný základ nápadnější, Aventador i Veneno mají prakticky shodnou palubní desku.

Kritiky designu (upřímně řečeno, Veneno není žádný krasavec) Lamborghini umlčuje faktem, že tři zájemci byli za vůz v přepočtu ochotní zaplatit 77 milionů korun. Více než tři exempláře Lamborghini ani prodat neplánuje.

O budoucnosti testovacího vozidla se sériovým číslem 0, který je v Ženevě vystaven, ještě automobilka musí rozhodnout. Zatímco exemplář prezentovaný na výstavišti Palexpo je šedý, karoserie každého z ostatních vyrobených kusů ponesou jednu z barev italské trikolory.

David Bureš
Diskuze (18)
6. 3. 2013 17:19
Re: hm
>:D >:-[] :yes: :yes: :yes:
Avatar - guze
6. 3. 2013 13:06
Re: Dojmy
>:D >:D
Avatar - Pekelná Micinka
5. 3. 2013 23:35
Re: Dojmy
>:-[] >:-[] Ne voe, po skončení salonu ho dostane Jungmann s Vaverkou do parády a budou měřit sedáky. >:-[]
Avatar - Pekelná Micinka
5. 3. 2013 23:35
Re: Veselá K.
:yes:
5. 3. 2013 22:46
Quo vadis Lamborghini???
Kolem Boloni asi řádí nějaká nová strašná choroba nebo co... Tohle je tedy fakt humáč a to říkám jako milovník Lamba. Pod tohle se Winkelman podepsal??? Děs.
Facelift Gallarda, Ur(s)us, Sesto Elemento, teď Vemeno-chce se mi zvracet... Ještě že Aventador se povedl, ale kde jsou nádherné linky LP670SV? Fakt se bojím co "vyplodí" příště...

P.S: Ferrari La Festa, totiž LaFerrari >:-[] taky žádná velká hitparáda. Ještě že to zachraňuje pan Horacio Pagani.... :yes: