Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Urus: Značka se nebrání příchodu turbodieselu či sportovní verze

David Bureš
Diskuze (25)
Chystané SUV by se mohlo stát prvním sériovým Lamborghini s turbodieselem pod kapotou. Záleží na zájmu zákazníků.

Lamborghini začne v roce 2018 vyrábět sériové provedení tři roky starého konceptu Urus. V tuto chvíli si automobil uchovává spoustu tajemství, zatím třeba nevíme, jaký motor bude sériové SUV pohánět.

Techniku v útrobách konceptu Urus automobilka nikdy nezveřejnila, vždy jen neurčitě tvrdila, že výkon auta činí 441 kW (600 koní). Obecně se však spekuluje o tom, že základním motorem sériového SUV bude čtyřlitrový osmiválec s dvěma turbodmychadly známý třeba z Bentley Continental GT. Motor má spolupracovat s elektromotorem a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Použití osmiválcového motoru v minulosti naznačilo i samo Lamborghini.

V základu bude produkční Urus podle všeho plug-in hybridem. Tomu by nasvědčovala slova šéfa vývoje Lamborghini Maurizia Reggianiho, který tvrdí, že Urus bude nejúspornější SUV ve své třídě. Zároveň se však má jednat o nejrychlejší model v segmentu, čemuž by plug-in hybridní pohon mohl také pomoci.

Vedení Lamborghini ale nevyloučilo ani příchod dalších variant chystaného modelu. „Máme více než dostatek nápadů, ale je zatím brzo cokoliv potvrzovat,“ řekl prezident automobilky Stephan Winkelmann magazínu Autocar. SUV má každopádně nabídnout emoce spjaté s vozy Lamborghini, které budou zabalené do praktického balení.

Nabídka agregátů bude podle Winkelmanna reagovat na poptávku zákazníků. Proto šéf Lamborghini v tuto chvíli nevylučuje příchod posílené verze Superveloce nebo turbodieselu. Vznětový motor by byl pro Lamborghini novinkou, zatím jej vyzkoušelo jen v jednom z prototypů offroadu LM002. Prototyp označovaný jako LM003 používal třílitrový vznětový šestiválec od VM Motori.

Winkelmann Autocaru rovněž potvrdil, že vzhled sériového SUV projde ve srovnání s Urusem jistou evolucí. Dřívější zprávy ale naznačují, že retuše karoserie budou spíše jemnějšího rázu – sériové auto by mělo třeba použít konvenční zpětná zrcátka a ne kamery jako koncept.

O to větší změny se podle šéfa automobilky odehrají uvnitř. Kabina konceptu Urusu měla do sériové výroby opravdu daleko, a tak se tyto úpravy daly očekávat. Winkelmann tvrdí, že interiér bude navržen tak, aby bylo možné SUV používat každý den. Proto bude vnitřek Urusu prostorný a nabídne dostatek pohodlí.

David Bureš
Diskuze (25)
Avatar - flyboyeda
24. 7. 2015 23:20
Rozhodně bych si raději koupil Q7, než tuhle zrůdu
Lamborghini Diesel to je dobrej fór >:D
24. 7. 2015 08:29
Re: OMG...
Ne, ti řeší cenu výrobku a cenu servisu.
24. 7. 2015 07:17
Re: OMG...
Myslíš, že reálný kupci řeší, jestli se mu v autě jede dobře nebo jestli má turbo? To druhý je většina naprostá putna...
24. 7. 2015 00:22
Re: Něco mi říká
lamborghini nebo bentley SUV určitě není totéž co X5 a základ bude o milion výš než u velkého Range. Oni se nechystají dělat nový Cayenne:) podívej se jak exkluzivní byl ten jejich Hummer...
24. 7. 2015 00:19
Re: Něco mi říká
to je jak ve zvláštní škole. samozřejmě se bavíme o základní ceně, která podle mého názoru nebude pod 4M, je to přece jen Lambo. Které nové auto s dieselem má takovou PC?