Lamborghini Urus: Značka se nebrání příchodu turbodieselu či sportovní verze
Lamborghini začne v roce 2018 vyrábět sériové provedení tři roky starého konceptu Urus. V tuto chvíli si automobil uchovává spoustu tajemství, zatím třeba nevíme, jaký motor bude sériové SUV pohánět.
Techniku v útrobách konceptu Urus automobilka nikdy nezveřejnila, vždy jen neurčitě tvrdila, že výkon auta činí 441 kW (600 koní). Obecně se však spekuluje o tom, že základním motorem sériového SUV bude čtyřlitrový osmiválec s dvěma turbodmychadly známý třeba z Bentley Continental GT. Motor má spolupracovat s elektromotorem a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Použití osmiválcového motoru v minulosti naznačilo i samo Lamborghini.
V základu bude produkční Urus podle všeho plug-in hybridem. Tomu by nasvědčovala slova šéfa vývoje Lamborghini Maurizia Reggianiho, který tvrdí, že Urus bude nejúspornější SUV ve své třídě. Zároveň se však má jednat o nejrychlejší model v segmentu, čemuž by plug-in hybridní pohon mohl také pomoci.
Vedení Lamborghini ale nevyloučilo ani příchod dalších variant chystaného modelu. „Máme více než dostatek nápadů, ale je zatím brzo cokoliv potvrzovat,“ řekl prezident automobilky Stephan Winkelmann magazínu Autocar. SUV má každopádně nabídnout emoce spjaté s vozy Lamborghini, které budou zabalené do praktického balení.
Nabídka agregátů bude podle Winkelmanna reagovat na poptávku zákazníků. Proto šéf Lamborghini v tuto chvíli nevylučuje příchod posílené verze Superveloce nebo turbodieselu. Vznětový motor by byl pro Lamborghini novinkou, zatím jej vyzkoušelo jen v jednom z prototypů offroadu LM002. Prototyp označovaný jako LM003 používal třílitrový vznětový šestiválec od VM Motori.
Winkelmann Autocaru rovněž potvrdil, že vzhled sériového SUV projde ve srovnání s Urusem jistou evolucí. Dřívější zprávy ale naznačují, že retuše karoserie budou spíše jemnějšího rázu – sériové auto by mělo třeba použít konvenční zpětná zrcátka a ne kamery jako koncept.
O to větší změny se podle šéfa automobilky odehrají uvnitř. Kabina konceptu Urusu měla do sériové výroby opravdu daleko, a tak se tyto úpravy daly očekávat. Winkelmann tvrdí, že interiér bude navržen tak, aby bylo možné SUV používat každý den. Proto bude vnitřek Urusu prostorný a nabídne dostatek pohodlí.