Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborgini Aventador S je venku! Facelift má vyšší výkon a natáčení zadních kol

Jan Mička
Diskuze (1)
Italská automobilka lákala na novou verzi vlajkové lodi už minulý týden. Aventador S má výkon 740 koní a na stovku zrychlí za méně než 3 sekundy.

Těžko se tomu věří, ale je to tak – Lamborghini Aventador se prodává už šest let, a pokud nepočítáme doplnění nabídky o verzi SuperVeloce a šílené Centenario, zůstal prakticky nezměněn. Automobilka už minulý týden lákala na novinku velmi zajímavým videem, nyní už je ale čekání u konce. Nové vlajkové „Lambo“ dostalo přídomek S a techniku, se kterou přišla již verze SV.

Na první pohled zaujmou změny vzhledu. Nový Aventador S se nyní designově nachází někde mezi standardní verzí a SuperVeloce, karoserie má být ale především funkční, což je splněno na sto procent. Nebo dokonce více! Přítlak na přední nápravě se zlepšil o 130 procent, zadní křídlo nastavitelné ve třech polohách zvyšuje přítlak až o padesát procent. Aventador je pořádný kus auta, i díky karbonovému monokoku však jeho suchá hmotnost nepřekračuje 1,6 tuny.

V případě Aventadoru S je svět ještě v pořádku. Stále jej pohání 6,5litrový atmosférický dvanáctiválec, došlo však k upravení proměnného časování ventilů, sání a omezovač otáček se posunul z 8350 na 8500 min-1. Pozitivní vliv na nízkou hmotnost má i nový výfukový systém, který je o 20 procent lehčí než před modernizací. Výkon vzrostl o 29 kW na 544 kW a točivý moment má hodnotu 690 N.m, dynamika se však nezměnila. Vůz zrychlí z 0-100 km/h za 2,9 sekundy, na dvoustovce je za méně než 9 sekund, a dosáhne maximální rychlosti 350 km/h. Automatická převodovka je sedmistupňová a dokáže řadit za těžko uvěřitelných 50 milisekund!

Síla je na vozovku přenášena prostřednictvím pohonu všech kol, novinkou je však řízení zadních kol, díky kterému bude vůz stabilnější ve vysokých rychlostech a agilnější v zatáčkách. K jízdním módům Strada, Sport a Corsa přibyl stupeň Ego (individual), který se dokáže přizpůsobit preferencím řidiče. Každý mód má vliv na rozdělení hnacích sil mezi nápravy, nastavení stabilizačního systému a natáčení zadních kol. Nejvíce hnacích sil na zadní kola jde v módu Sport, podle výrobce je to až 90 procent.

Lamborghini s prvními informacemi o Aventadoru S zveřejnilo také jeho ceny. Základní cena byla stanovena na 281.555 eur, což je v přepočtu asi 7,6 milionu korun. Jenom doplníme, že předchůdce vyšel asi o 700.000 korun levněji. První dodávky zákazníkům proběhnou na jaře příštího roku.

Jan Mička
Diskuze (1)
19. 12. 2016 11:54
Natáčení zadní kol?
Zdá se mi to nebo tady někdo neumí česky?