Lancia Delta: Malá modernizace pro velký hatchback
Lancia letos radikálně rozšíří řadu nabízených modelů a propojí výrobní programy americké a evropské části uskupení Fiat-Chrysler. V rámci této změny se dočká Delta velmi decentní modernizace, která přijde na trh v polovině března.
Vizuálně se změnila v podstatě pouze maska, která má blíže k novým tvářím přeznačkovaných Chryslerů. Místo vertikálních lamel dostane nově pět horizontálních lamel. Aby toho nebylo málo, bude se Delta na britském a irském trhu prodávat pod značkou Chrysler, podobně jako menší Chrysler Ypsilon.
Důležitější novinkou technického rázu je instalace nového základního motoru. Jde o novou verzi turbodieselu 1,6 JTD Multijet se 77 kW, dosavadní základ byl tvořen motory s 88 kW. Z relativně skromného objemu dává i základní 1,6 JTD Multijet velmi dobrých 300 Nm od 1500 min-1. Standardem bude šestistupňová ručně řazená převodovka, se kterou tento motor v Deltě bude schopen zrychlovat z 0 na 100 km/h za 10,7 s a nejvíce pojede 186 km/h.
Pokračuje výroba benzinových verzí 1,4 Turbo Jet (88 kW, včetně tovární úpravy na LPG), 1,4 MultiAir (103 kW) a 1,8 Di Turbo (147 kW). Turbodiesely zastupuje vedle nejslabší šestnáctistovky taky 1,6 JTD Multijet (88 kW), 2,0 JTD Multijet (121 kW) a 1,9 JTD Twin Turbo MultiJet (140 kW).
4,5 m dlouhý hatchback může být dodán s řadou luxusních prvků výbavy, ale nabízena je i vyspělá technika: adaptivní tlumiče, nástavbové systémy vycházející z nejnovější generace ESP (Torque Transfer Control, Linearization Torque Feedback, Drive Steering Torque), varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (Driving Advisor), nebo automatické parkování (Magic Parking).