Lancia Delta Integrale Martini 6: Legenda na prodej za 4 miliony korun

 

Lancia a Martini je nesmrtelná kombinace. Logo výrobce vermutů se ovšem neobjevilo jen na soutěžních a závodních vozech, ale i na produkčních limitovaných sériích Delty.

Odvodit úspěšný soutěžní speciál z už letitého hatchbacku se nepovede každému. Lancia to ale ve druhé polovině 80. let minulého století dokázala. Po zákazu skupiny B, kde závodila zprvu s dvoukolkou 037 Rally a posléze se šílenou Deltou S4, se nechtěla vzdát svých vydobytých pozic. Nasadila tedy Deltu HF 4WD skupiny A, její další evolucí byla verze HF Integrale. Lancie si podmanily světový šampionát v rallye, v letech 1987-1992 získaly v nepřetržité řadě za sebou šest titulů mezi značkami, Juha Kankkunen byl mistrem světa v letech 1987 a 1991, Massimo „Miki“ Biasion vybojoval dvě celková prvenství za sebou (1988 a 1989).

Sportovní úspěchy bylo třeba zúročit. Hranatá Delta v ostré verzi díky nim přežila ve výrobě až do roku 1994. Samotná HF Integrale se postupně dočkala několika verzí a limitovaných edic. Na oslavu triumfů v nejvyšší lize automobilových soutěží vznikly dvě: Martini 5 a Martini 6, čísla vždy znamenala aktuální počet mistrovských korun. Obě v bílé barvě s logy automobilky, ikonickými modrými a červenými pruhy a nápisem Martini Racing na střešním křídle...

Právě vůz z limitky Martini 6 bude dražit aukční síň RM Sotheby's 3. února v Paříži, jedná se o tradiční termín v rámci výstavy Rétromobile. Vznikl v roce 1992, je to tedy verze Evoluzione 1 s turbodmychadlem přeplňovaným řadovým čtyřválcovým dvoulitrem (1995 cm3) o výkonu 210 koní (155 kW). Dnes možná málo, ale v té době se jednalo o vysoký standard, tohle auto navíc není pro každého, vyžaduje řidičský um!

Motor měl už čtyřventilovou techniku, ale výfukový systém ještě postrádal katalyzátor, jde tak o jednu z posledních neseškrcených Integrale. Sílu posílala na obě nápravy pětistupňová manuální převodovka. Připomeňme, že podvozek s rozvorem 2540 mm měl nezávislé zavěšení na všech kolech s kotoučovými brzdami. Oproti standardu měla tahle limitka sedačky od Recara potažené modrou Alcantarou s logy HF. Tato zkratka mimochodem znamená „horizon-full“. Lancia a rallye bývala takřka synonyma... V kokpitu nemohla chybět plaketka s pořadovým číslem u řadicí páky, mimochodem už tehdy obložené uhlíkovými kompozity.

Delta s číslem podvozku ZLA31AB000580642 nese sériové číslo 184, kusů v edici Martini 6 bylo vyrobeno pouhých 310. Jako novou si ji před 23 lety, v prosinci 1992 koupil majitel ze severní Itálie a najel s ní necelých 28 tisíc kilometrů, žádného jiného dosud neměla. Je k ní i originální nářadí a dvě sady klíčků, prostě důležité věci, uvnitř nechybí ani původní rádio a samolepky dealera pro změnu na zadním okně! Kousek v naprosto excelentním stavu, v jakém snad teprve včera opustil továrnu, určitě zájemce najde rychle. Áčkový soutěžák po některém ze slavných pilotů to sice není, ale zase s ním můžete normálně do provozu. Představitelé dražební společnosti sice zatím nezveřejnili rozmezí, za které chtějí auto prodat, ale italskému Autoblogu jej prozradili: 120-150 tisíc eur, 3,24-4,05 milionu korun.

Mimochodem, sezóna 1992 byla pro tovární tým Lancie v mistrovství světa poslední, Carlos Sainz jezdil v následujícím roce v barvách Repsolu za Jolly Club. Vzhledem k nepříznivému osudu značky navíc skutečně definitivně poslední...

Spolupracujeme s TipCars.com
Putin by podle průzkumu prezidentské volby drtivě vyhrál Putin by podle průzkumu prezidentské volby drtivě vyhrál

Popularita ruského prezidenta Vladimira Putina v…

Pohledem Jakuba Bruknera: Pandora po korekci Pohledem Jakuba Bruknera: Pandora po korekci

Dánská společnost Pandora, výrobce šperků a luxusní…

Stabilizace Balkánu může být nad síly Evropské unie Stabilizace Balkánu může být nad síly Evropské unie

Evropskou unii zneklidnila série politických otřesů…

KLDR potvrdila test rakety, dohlížel prý na něj přímo Kim Čong-un KLDR potvrdila test rakety, dohlížel prý na něj přímo Kim Čong-un

Severní Korea dnes potvrdila pondělní test další…

 
Zdroj: Autoblog.it, RM Sotheby's

Štítky Lancia Sportovní Hot-hatch

 

Přidat názorDiskuse: Lancia Delta Integrale Martini 6: Legenda…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

 




Video: Vzpomínka na tragickou havárii Henriho Toivonena Video: Vzpomínka na tragickou havárii Henriho Toivonena

Včera uplynulo už 31 let od smrti továrního jezdce Lancie…

Evropské Automobily roku: Lancia Delta (1980) Evropské Automobily roku: Lancia Delta (1980)

Odvodit ze sedm let starého auta úspěšný soutěžní…

 



 
Volkswagen Group slaví 80 let. Z výrobce lidového auta největší automobilka světa

Volkswagen Group slaví 80 let. Z výrobce lidového auta největší automobilka světa

Dnes 08:00

Původním cílem dnešního Volkswagenu bylo vyrábět lidové vozidlo pro masy. O 80 let později toho firma vlastně dosáhla, je největší automobilkou na světě.




Blesk.cz

Mléko v sobě má hormony, přiznali odborníci. Zahleňování je ale mýtus

Mléko v sobě má hormony, přiznali odborníci.…

Jedním z pilířů naší stravy by měly být i mléčné výrobky, jejichž základní surovinou je samozřejmě mléko. Podle…

Vichřice hrůzy v Moskvě: Lidi zabíjely stromy, altán i utržená zastávka

Vichřice hrůzy v Moskvě: Lidi zabíjely stromy, altán…

Nejméně jedenáct obětí na životech si dnes vyžádal silný poryv větru v Moskvě, více než 100 lidí se zranilo.…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Když vyhrajeme, chci na party Federera, říká Josi

TOP zajímavosti z NHL: Když vyhrajeme, chci na party…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a pozval mě na zápas

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a…

Když bývalý výborný útočník Slavie Pavel Kuka vidí, jak se z titulu radují kouč „sešívaných“ Jaroslav Šilhavý a…

 

Reflex.cz

Delta Okavanga: Jedna z posledních velkých divočin světa láká všechny milovníky přírody

Delta Okavanga: Jedna z posledních velkých divočin…

Kdo už viděl parky v Tanzanii, tisícihlavá stáda pakoňů a zeber promísená s impalami v Ngorongoro, lvy v Etoshi,…

Zákaz kouření ano, ale povolme kuřárny!

Zákaz kouření ano, ale povolme kuřárny!

Nikoliv od prvního června, jak se mylně mnozí domnívají, ale od posledního května (tedy od středy) v celé krásné…