Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia Delta letos končí, Voyager dostane ještě rok

Michal Fokt
Diskuze (90)
Že se Lancia stane značkou jednoho modelu na jednom trhu, není nic nového, překvapivé však je, že k tomu dojde tak brzo.

V nové firemní strategii koncernu Fiat už není pro značku Lancia místo. Kdysi jeden z klenotů celého uskupení se stahuje ze všech trhů s výjimkou italského a i tam zůstane v nabídce pouze "dámské auto" Lancia Ypsilon, přičemž není vůbec jisté, že tohle autíčko, pro které se chystá na příští rok důkladný facelift, dostane v budoucnu nástupce.

Momentálně má Lancia v nabídce ještě kompaktní hatchback Delta a velkoprostorový Voyager, což je rebadgeovaný stejnojmenný Chrysler. Ještě v průběhu letošního roku se ale modelová škála smrskne na dva vozy, když bude ukončena výroba Delty. V roce 2015 pak přestane Chrysler dodávat přejmenované Voyagery a do roku 2016 vstoupí Lancia už pouze coby výrobce ypsilonky.

Ptáte se, proč Fiat Lancii nezavře úplně? Podle analytika IHS Automotive Iana Fletchera Marchionne čeká, jak dopadne pokus o průnik Alfy Romeo do prémiové třídy a Lancia zůstává pojistkou, kdyby něco hrubě nevyšlo. Otázkou ovšem je, k čemu by Fiatu i při možném neúspěchu Alfy Lancia byla, mimo Itálii se nikdy výrazněji neprosadila a třeba vloni klesly už tak neradostné prodeje o 20 % a to i přesto (nebo možná právě proto), že se nabídka rozšířila o několik amerických modelů.


Michal Fokt
Diskuze (90)
Avatar - Barrichello
29. 5. 2014 09:00
Re: A co Thema?
Motorizace kdy Pentastar je původní produkt DiamlerChrysler AG, dotažený Cerberusem sdílejí maximálně s Fiatem. Podvozková platforma je od fiatu upravená chryslerem.

Takže tvoje teze se tady nějak nechytá :o))

Ano, komponenty bere chryslerod leckoho, ale to dneska bere každej.

28. 5. 2014 23:30
Re: hrozny pohlad
Pekne si to napísal.
Je zaujímavé že väčšina automobiliek platí haldu prachov odborníkom aby si vybudovali rýchlo image serióznej "značky" a milý Sergio Marchionne dostáva ročne vyše 7 milionov eur zato že image svojich zavedených značiek dokonale likviduje.
Ved ked Lancia s Auréliou B20 zaviedla triedu GT, Ferdinand Porsche vymýšlal chrobáka a značky ako Hyundai, Kia a spol nevedela predpovedať ani veštica.
Holt smola takto to dopadne ked automobilke šéfuje finančník ktorý má autá až na poslednom mieste..
28. 5. 2014 17:23
Re: A co Thema?
Data z let 04-09 jsou ti na nic. Automobilový trh se mění poměrně rychle a porovnávat to se současností nemá žádnou vypovídající hodnotu.
V dnešním světě globalizace a sdílení podvozkových platforem, motorizací a podobně nemá moc smysl hrát na nějaké loga. Většinou je ten pajšl pod kapotou takovej mix, že bych se nedivil že by ten Chrysler byl americkej asi tak jako Škodovka Česká. Automobilky navzájem handlují kde s čím a veškerá originalita a nějaká národní příslušnost je ta tam. Zbyla jen pouhá iluze tedy logo se kterým se váže nějaký historický původ.
Avatar - Barrichello
28. 5. 2014 15:58
Re: A co Thema?
Je potřeba se ptát kdo tu ten prodej ukončil (chrysleru a Dodge) a proč? Nebyl to náhodou Fiat?

Jistěže mi vadí logo cizí automobilky na americkém voze. To je jako nalepit na Mazdu logo Opel nebo na Hynudai logo Seat.

Mam data z let 2004-2009 o prodejic 300ky na eu trhu a mam data o prodeji Themy. Originál 300C se prodávalo výrazně lépe.
U Voyageru je to cca fifty fity, ale rozhodně se neprodával výrazně lépe pod Lancií.

tudíž zrušit tu prodeje chrysler dodge byl nesmysl a fiat na tom ve výsledku prodělal a lancii nepomohl a stejně nakonec udělali to, co sem navrchoval v roce 2010 - tedy budto jí zrušit nebo z ní udělat lokální itlaskou zančku, něco ve stylu Vauxhall pro Británii.

Ano, to jsem skutečně předpověděl a sposuta lidí mi tu tehdá psala, že k tomu nedojde.

28. 5. 2014 15:49
Re: A co Thema?
Lepší prodat pár Chryslerů s logem Lancia než neprodat nic ;) Pokud se Chrysler oficiálně nedovážel tak bych vůbec neměl problém s Lancií. Proboha vždyť je to stejný auto jen je na tom nalepený jiný logo. Nechápu jak můžeš tvrdit že je Chrysler originál a Lancia ne. Neoriginální může být maximálně nějaká čínská kopie a ne automobi který vyrobí Chrysler s jiným logem. Pokud je pro někoho logo takový problém a stojí mu za individuální dovoz Chrysleru pak má nejspíš problém s vlastním egem protože ve výsledku ten dovoz nového Chrysleru nevyjde levněji. Aktuální ceny na US trhu zde: [odkaz]… o tom co to stojí sem dotáhnout si můžeš zjistit po telefonu u Denkeru. Momentálně je pro případného zájemce o nový 300 / Themu výhodnější právě ta Thema. Bude spousta skladovek o které nebude zájem a ty auta se prostě musí prodat takže budou tyto skladovky za velmi zajimavé ceny. Pokud máš zájem můžu ti i zjistit kolik skladovek je aktuálně v Čr a případně jestli bude možnost sem dotáhnout později nějaké skladovky z italského trahu.
Zvaž účast v nějakém výběrovém řízení na post ředitele nějaké automobilky a jako praxi uveď, že jsi v diskusi na ACZ predikoval, že se bude Thema blbě prodávat. Bravo! Ale to tu věděl každý! Docela by mě zajimalo jak si přišel na to že se Thema prodává hůř než 300? To porovnáváš čísla prodeju 300 na US trhu a Themu na evropském trhu? >:D
To jsi teda dobrej :yes: Porovnej si čísla prodejů Fiatu 500 v EU a US kde jsou prodejní čísla nižší? V US a proč? Protože o tuhle pidi škatuli není v US zájem stejně jako v EU není zájem o obrovský kredence na kolech původem z US. Tak tomu vždy bylo a bude tomu i nadále. Na to člověk nemusí být Nostradamus