Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia Thema: Technická data a nová fotogalerie

David Bureš
Diskuze (99)
Nová Thema bude nabízena výhradně se šestiválcovými motory. A pohonem zadních kol!

Lancia zanedlouho začne na evropských trzích prodávat sedan Thema, jehož základem je Chrysler 300. Před uvedením na trh zveřejňuje italská automobilka jeho technické údaje.

Thema bude nabízena s benzinovým motorem 3,6 V6 Pentastar a dvěma výkonovými variantami turbodieselu 3,0 V6 Multijet II.

Chryslerem vyvinutý agregát 3,6 V6 Pentastar disponuje výkonem 210 kW v 6350 min-1. Točivý moment vrcholí hodnotou 340 Nm při 4650 min-1, přičemž 90 % točivého momentu je k dispozici v rozmezí 1800-6350 min-1. Motor bude výhradně kombinován s osmistupňovým automatem 8R45 z dílny společnosti ZF.

Dvě výkonové varianty vznětového motoru 3,0 V6 Multijet II, vyráběného firmou VM Motori, nabídnou 142 a 178 kW při 4000 min-1. U slabší verze vrcholí točivý moment hodnotou 440 Nm v rozmezí 1600-2800 min-1, ta silnější poskytuje 550 Nm v 1800-2800 min-1.

Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu je u obou variant 7,1 l/100 km. V obou případech tento turbodiesel spolupracuje s pětistupňovou samočinnou převodovkou W5A580.

Turbodiesel používá vstřikování Multijet II patentované automobilkou Fiat s maximálním tlakem 1800 bar. Turbodmychadlo VGT 2056 s variabilní geometrií lopatek dodala firma Garrett.

Dieselový šestiválec má kompaktní rozměry – délka je 695 mm, šířka je 729 mm a výška 697,5 mm, jeho váha činí 230 kg. Úhel rozevření válců je 60 °, vrtání je 83 mm a zdvih 92 mm. Stejný šestiválec je mimochodem dostupný i pro Jeep Grand Cherokee.

Thema je klasickým sedanem s pohonem zadních kol. Podvozek disponuje obřím rozvorem 3.052 mm, vpředu i vzadu najdeme víceprvkové závěsy. Rozměry italsko-americká novinka zdědila po zaoceánském dvojčeti, je 5.066 mm dlouhá, 1.902 mm široká a 1.488 mm vysoká. Spadá tak na samou horní hranici segmentu vyšší střední třídy.

V Itálii bude Thema nabízena ve třech stupních výbavy. Základní varianta Gold zahrnuje bixenonová světla, sedm airbagů včetně kolenního u řidiče, ESC, asistent rozjezdu do kopce, kontrolu tlaku v pneumatikách, dešťový senzor, přední i zadní parkovací senzory, zadní parkovací kameru, rádio s šesti reproduktory a ovládáním na volantu, bezklíčový vstup, dvouzónovou klimatizaci, vyhřívané přední sedačky a tempomat.

Premium přidává vyhřívaný volant, ventilované přední sedačky, elektrické nastavení pedálů s pamětí, vyhřívaná zadní sedadla a navigační systém Garmin.

Vrcholná verze Executive disponuje především luxusněji vypadajícím interiérem s kvalitnějším koženým čalouněním, výbava navíc zahrnuje hudební systém Alpine s devíti reproduktory, varování před čelním nárazem, adaptivní tempomat a varování před kolizí s vozidly v mrtvém úhlu.

Lancia Thema - Technické údaje
Motor3,6 V6 Pentastar3,0 V6 Multijet II3,0 V6 Multijet II
Převodovka8A5A5A
Zdvihový objem [cm3]360429872987
Válce/ventily6/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]210/6350142/4000178/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]340/4650440/1600-2800550/1800-2800
Max. rychlost [km/h]240230230
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,79,77,8
Komb. spotřeba [l/100 km]9,47,17,1

David Bureš
Diskuze (99)
Avatar - Barrichello
24. 10. 2011 12:09
Re: tech. udaje
Fiesta se v US prodává, jinak pokud si neviděl Chevrolet Sonic, tak zkus mrknout na něj.

Avatar - Barrichello
24. 10. 2011 12:07
Re: A zase ty "tlachy"
Však on tenhle chrysler byl z 95% hotov před vstupem fiatu. Za fiatu ho akorát stihli představit, to samý charger a Jeep GrandCherokee byl dokonce hotov 100% před příchodem Fiatu. Zásluhy Fiatu = 0. Vše bylo dílem Chrysler LLC, tehdá vlastněný Cerberusem a částečně ještě DaimlerChrysler AG....

Jen pro upřesnění. Jinak máš ovšem pravdu.
21. 10. 2011 20:12
A zase ty "tlachy"
Vážení přechytralí.Opět je tu úžasně debilní diskuze nad převzatými modely v portfoliu Lancie. Nikdo však neřeší podstatu věci a to, že jde o cestu k získání základu pro příští generace vozů Lancia.Rozebírat tu stále důvody, proč tak Fiat učinil je zbytečné. Čas ukáže.Faktem zůstává, že kdyby vůz v této podobě představil Chrysler, ještě před převzetím Fiatem, jistě by zde v diskuzi bylo vše O.K. Je tu zase ta ubohá česká orientace na VW. Ano, kdyby Chrysler spadl pod onen zázračný VW, pak by bylo vše také úžasné, ale s jedním rozdílem, on by původní 300C nezlepšil ale spíše "zdobytčil", jako vše, co v nabídce má. No pokud se Vám všem ty nudné konzervy tak líbí,o.k. jezděte v nich dál a můžete si na ně vylepit i hesla jako "simply clever" , "das auto", nebo po česku "náskok díky technice". Pro mne je to konzumní plech pro lidové masy. A teď můžete tlachat dál.
21. 10. 2011 12:02
Re: tech. udaje
O to je to zajímavější.
21. 10. 2011 12:02
Re: tech. udaje
To, že v evropě poutá Charger více pozornosti než Latitude, nebo Superb je bez debat. Ten příměr jsem bral čistě ideově a hlavně ve vztahu k onomu testu. Tedy levná verze z půjčovny. To by jsme třeba u testu základní A4 mohli argumentovat "co kdyby" a RS4, nebo u BMW základ vs. M verze, nebo MB...
Nikde nepopírám, že u US produkce lze získat hodně koní za "málo" peněz.
Je třeba uvažovat o Chargeru jako o produktu pro jiný trh, potřeby atd... A znova opakuji přímá konkurence v evropské produkci prostě není. Stejně tak, jako v US produkci nenajdeš konkurenci pro různé Fiesty, Pola, Pandy, Mini, C3 atd... Proč by v USA někdo něco takového dělal. Proč by někdo v evropě dělal konkurenta pro Charger, když ho 99% zákazníků nepotřebuje.