Lancia Thema: Technická data a nová fotogalerie
Lancia zanedlouho začne na evropských trzích prodávat sedan Thema, jehož základem je Chrysler 300. Před uvedením na trh zveřejňuje italská automobilka jeho technické údaje.
Thema bude nabízena s benzinovým motorem 3,6 V6 Pentastar a dvěma výkonovými variantami turbodieselu 3,0 V6 Multijet II.
Chryslerem vyvinutý agregát 3,6 V6 Pentastar disponuje výkonem 210 kW v 6350 min-1. Točivý moment vrcholí hodnotou 340 Nm při 4650 min-1, přičemž 90 % točivého momentu je k dispozici v rozmezí 1800-6350 min-1. Motor bude výhradně kombinován s osmistupňovým automatem 8R45 z dílny společnosti ZF.
Dvě výkonové varianty vznětového motoru 3,0 V6 Multijet II, vyráběného firmou VM Motori, nabídnou 142 a 178 kW při 4000 min-1. U slabší verze vrcholí točivý moment hodnotou 440 Nm v rozmezí 1600-2800 min-1, ta silnější poskytuje 550 Nm v 1800-2800 min-1.
Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu je u obou variant 7,1 l/100 km. V obou případech tento turbodiesel spolupracuje s pětistupňovou samočinnou převodovkou W5A580.
Turbodiesel používá vstřikování Multijet II patentované automobilkou Fiat s maximálním tlakem 1800 bar. Turbodmychadlo VGT 2056 s variabilní geometrií lopatek dodala firma Garrett.
Dieselový šestiválec má kompaktní rozměry – délka je 695 mm, šířka je 729 mm a výška 697,5 mm, jeho váha činí 230 kg. Úhel rozevření válců je 60 °, vrtání je 83 mm a zdvih 92 mm. Stejný šestiválec je mimochodem dostupný i pro Jeep Grand Cherokee.
Thema je klasickým sedanem s pohonem zadních kol. Podvozek disponuje obřím rozvorem 3.052 mm, vpředu i vzadu najdeme víceprvkové závěsy. Rozměry italsko-americká novinka zdědila po zaoceánském dvojčeti, je 5.066 mm dlouhá, 1.902 mm široká a 1.488 mm vysoká. Spadá tak na samou horní hranici segmentu vyšší střední třídy.
V Itálii bude Thema nabízena ve třech stupních výbavy. Základní varianta Gold zahrnuje bixenonová světla, sedm airbagů včetně kolenního u řidiče, ESC, asistent rozjezdu do kopce, kontrolu tlaku v pneumatikách, dešťový senzor, přední i zadní parkovací senzory, zadní parkovací kameru, rádio s šesti reproduktory a ovládáním na volantu, bezklíčový vstup, dvouzónovou klimatizaci, vyhřívané přední sedačky a tempomat.
Premium přidává vyhřívaný volant, ventilované přední sedačky, elektrické nastavení pedálů s pamětí, vyhřívaná zadní sedadla a navigační systém Garmin.
Vrcholná verze Executive disponuje především luxusněji vypadajícím interiérem s kvalitnějším koženým čalouněním, výbava navíc zahrnuje hudební systém Alpine s devíti reproduktory, varování před čelním nárazem, adaptivní tempomat a varování před kolizí s vozidly v mrtvém úhlu.
Lancia Thema - Technické údaje | |||
Motor | 3,6 V6 Pentastar | 3,0 V6 Multijet II | 3,0 V6 Multijet II |
Převodovka | 8A | 5A | 5A |
Zdvihový objem [cm3] | 3604 | 2987 | 2987 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 210/6350 | 142/4000 | 178/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 340/4650 | 440/1600-2800 | 550/1800-2800 |
Max. rychlost [km/h] | 240 | 230 | 230 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,7 | 9,7 | 7,8 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 9,4 | 7,1 | 7,1 |