Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia v Paříži 2006

Ladislav Čermák
Diskuze (1)
Na stánku luxusní odnože koncernu Fiat byla k vidění jediná opravdová novinka z Itálie.

Koncept druhého nástupce legendární Delty, která v osmdesátých a devadesátých letech přepisovala historii autosportu, dostal poněkud civilnější proporce a jméno HPE. Lancia si také připomněla sté výročí značky akčním modelem Collezione Centenario. Zbytek byly již jen obvyklé vyšlechtěné verze stávajících modelů.

Concept Delta HPE

Italská automobilka Lancia se vrací do nižší střední třídy s modelem Delta. Studie Lancia Delta HPE Concept Car prozrazuje, jak bude vypadat zástupce italské automobilky v nižší střední třídě. Vůz bude příbuzný s chystaným novým Fiatem Bravo a Alfou 149, z této trojice však bude nejvíce orientován na luxus. Studie má rozměry 4,5 x 1,8 x 1,5 m, rozvor 2700 mm a naváže na tradici modelu Lancia Beta HPE z poloviny sedmdesátých let.

Výrobce slibuje prostorný interiér i kufr s objemem přes 400 l, špičkové odhlučnění kabiny a použití hodnotných materiálů, audio od BOSE, propojení Blue&Me, USB port a celou řadu dalších moderních prvků, hlavním lákadlem však bude neotřelý a velmi svébytný design karoserie.

Lancia slibuje také nabídku široké škály přeplňovaných benzinových naftových motorů s výkony od 88 do 147 kW. K dispozici budou manuální a robotizované šestistupňové převodovky a elektronicky řízené pérování.

Musa Platino Plus Collezione Centenario

Špičkově vybavený, slavnostní akční model při příležitosti stého jubilea značky Lancia, nabízí širokou škálu luxusních doplňků a stylistických úprav, přidaných ke standardní Musa Platino Plus. V exkluzivním dvoubarevném exteriéru v kombinace andělská modř/hnědá Carravagio, vyzdobeném dvoubarevnými 16“ koly, se skrývá čalounění hnědou kůží, obšitou kontrastní nití v barvě slonové kosti. Ve výbavě nechybí dvouzónová automatická klimatizace, satelitní navigace, CD přehrávač s ovládáním na volantu, GSM handsfree, kožený volant, 4 airbagy, skleněná střecha Gran Luce, elektrická okna a parkovací senzory. Dále nechybí ESP, ABS s EBD, mlhovky, tempomat, dešťový a světelný senzor. O pohon se stará vrcholný motor z nabídky – turbodiesel 1.9 JTD o výkonu 74 kW, který Musu rozjede na 179 km/h, na stovku s pevným startem zrychlí za 11,5 s a potřebuje k tomu průměrně jen 5,5 l/100 km.

Thesis Sport

je novým vrcholem stylové řady Thesis. Dvoubarevné lakování ve dvou odstínech šedé metalízy se stylovými doplňky skrývá červené kožené čalounění Frau a velmi širokou paletu standardní výbavy, v níž nechybí ESP, 8 airbagů, Connect Nav+, infotelematický systém, Hi-Fi Bose, vícezónová automatická klimatizace, pokročilý alarm a komfortní sedačky s vnitřní ventilací, vyhříváním a masáží zad. O pohon se stará vznětový pětiválec 2.4 JTDM o výkonu 136 kW a 330 Nm, který Thesis rozjede na 222 km/h a stovku dosáhne za 9,7 s.

Phedra Emblema Plus

se jmenuje vrcholná, sedmimístná verze velkého MPV Phedra, ozdobená exkluzivním šedým lakem Rossini, zkombinovaným s přírodní kůží, alcantarou, mahagonovými dekory a 16“ koly. Patřičnou atmosféru v interiéru obstarává trojité střešní okno a škála luxusní výbavy, v níž nechybí otočné, elektricky ovládané a vyhřívané přední sedačky, 6 airbagů, ESP, vícezónová klimatizace, navigace s barevným displejem, tempomat, dešťový a světelný senzor. Pod kapotou nýtuje turbodiesel 2.0 JTD o výkonu 100 kW a 320 Nm, který těžkou Phedru rozjede na 190 km/h a zrychlí na stovku za 11,4 s.


Ladislav Čermák
Diskuze (1)
Avatar - donPedro
4. 10. 2006 23:42
Jó Lancia
Italská smyslnost, kterou ovšem ne každý ocení - ja teda ale jo :yes: :yes: :yes: