
Land Rover DC100 by mohl být samostatným modelem
Loňská studie Land Rover DC100 měla být původně pouze ukázkou, jak by mohla vypadat nová generace Defenderu, která se má na trhu objevit v roce 2015. Díky velice pozitivním reakcím veřejnosti však automobilka zvažuje, že vůz bude sériově vyrábět.
Pokud se DC100 na trhu opravdu objeví, stane se nejlevnějším modelem Land Roveru v nabídce. Britská automobilka totiž plánuje, že DC100 bude v modelové nabídce umístěn pod Freelandem.
Podle jednoho z plánů by DC100 byl postaven na stejné platformě jako Evoque. Automobil by byl dlouhý zhruba 4,3 metru, zacílil by tedy především na Škodu Yeti, Mini Countryman a Nissan Juke.
DC100 by ale mohl být také postaven na stejných základech jako budoucí Defender, měl by tedy žebřinový rám. V takovém případě by ale DC100 asi moc neoslovil zákazníky z města, kteří by skvělé terénní schopnosti vozu tolik nepotřebovali. Takoví lidé přitom ale zřejmě budou mezi kupci DC100 dominovat.
Land Rover si je vědom úspěchu automobilů z kategorie SUV, do segmentu malých SUV chce navíc zamířit i konkurenční Jeep. Výroba takzvaného Jeepu B-SUV má být zahájena ve druhém čtvrtletí roku 2014.
Nový základní model se má stát součástí nabídky takzvaných volnočasových aut, které doplňují užitkové modely (Defender) a luxusní vozy (Range Rovery včetně Evoque). Automobilka chce v následujících pěti letech uvést na trh 40 modelů! Mezi nimi má být i delší varianta úspěšného Evoque.
Land Rover chce upravit své volnočasové automobily, které nově mají mít sportovnější a poutavější design, celkově mají vzbuzovat více emocí. Jejich interiér se pak má více podobat osobním vozům.
Šéf designu automobilky Gerry McGovern je přesvědčen, že by se nový Range Rover (Mk4) měl více lišit od budoucího Discovery. Příští „Disco“ by mělo zůstat luxusním sedmimístným offroadem.
Samotný budoucí Defender se pak má stát tím nejprodávanějším vozem značky. Automobil zacílí hlavně na Toyotu Hilux, které se loni na celém světě prodalo na 549 tisíc exemplářů. To je mnohem více než v případě aktuálního Defenderu, kterého se v roce 2011 prodalo méně než 20 tisíc kusů.
Chystaný Defender se má prodávat na celém světě, jeho výroba by měla probíhat i někde jinde než ve Velké Británii. Nová generace si nicméně má zachovat charakter svého předchůdce, bude to funkční, odolné a cenově dostupné auto.