Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Spy Photos: Range Rover (2013) zblízka

Spy Photos: Range Rover (2013) zblízka Zdroj: acz

Spy Photos: Range Rover (2013) zblízka

Čtvrtá generace Range Roveru se blíží, zde jsou další fotografie.

Aktuální třetí generace Range Roveru se na trhu od roku 2002, což trochu připomíná působení původního Range Roveru. Ten vydržel v nabídce od roku 1970 do roku 1996. Následující druhou generaci (P38A) nahradila už po sedmi letech třetí (L322), přivedená na svět pod dohledem tehdejšího vlastníka - BMW.

Čtvrtá generace je téměř hotová, prodávat by se měla asi už na konci letošního roku. Jejím velkým konkurentem se stane nový Mercedes-Benz GL, který má na trh přijít někdy na podzim.

Asi málokoho překvapí, že čtvrtý Range Rover dostane opět hranatou karoserii klasických tvarů. Už teď jsou vidět třeba menší světlomety s denními světly sestavenými z růžic o sedmi diodách. Nejnovější sada špionážních fotografí dorazila do redakční pošty od čtenáře Kamila Forsta, který maskované vozy lapil v rakouském lyžařském středisku Kühtai.

Základem nového Range bude hliníkové šasi, na kterém bude automobilka spolupracovat s Jaguarem. Díky tomu by mohla hmotnost Range Roveru mezigeneračně klesnout o 300 až 400 kg. Pohotovostní hmotnost současného Range Roveru je 2.690 kg.

V oblasti nabízených motorů a převodovek dojde zřejmě jen k evoluci. Od modelového roku 2011 je v nabídce dvojitě přeplňovaný osmiválcový turbodiesel 4,4 TDV8 (230 kW, 700 Nm) s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF 8HP70. Toto převodové ústrojí se téměř jistě v nové generaci objeví i u dalších motorů, které zatím spoléhají na šestistupňový automat.

U zážehového 5,0 V8 Supercharged (375 kW, 625 Nm) nelze očekávat radikální změny, nová převodovka by však mohla umožnit navýšení maxima točivého momentu. Díky snížení hmotnosti by automobilka mohla nasadit i menší dvojitě přeplňovaný šestiválec 3,0 TDV6 (dnes až 202 kW, 600 Nm). V souvislosti s tlakem na snižování emisí CO2 se v prodeji objeví hybridní provedení, které bude používat dieselový motor.

Předobrazem sériového hybridního Range Roveru je studie Range_e, postavená na základech Range Roveru Sport.