
Spy Photos: Range Rover (2013) zblízka
Aktuální třetí generace Range Roveru se na trhu od roku 2002, což trochu připomíná působení původního Range Roveru. Ten vydržel v nabídce od roku 1970 do roku 1996. Následující druhou generaci (P38A) nahradila už po sedmi letech třetí (L322), přivedená na svět pod dohledem tehdejšího vlastníka - BMW.
Čtvrtá generace je téměř hotová, prodávat by se měla asi už na konci letošního roku. Jejím velkým konkurentem se stane nový Mercedes-Benz GL, který má na trh přijít někdy na podzim.
Asi málokoho překvapí, že čtvrtý Range Rover dostane opět hranatou karoserii klasických tvarů. Už teď jsou vidět třeba menší světlomety s denními světly sestavenými z růžic o sedmi diodách. Nejnovější sada špionážních fotografí dorazila do redakční pošty od čtenáře Kamila Forsta, který maskované vozy lapil v rakouském lyžařském středisku Kühtai.
Základem nového Range bude hliníkové šasi, na kterém bude automobilka spolupracovat s Jaguarem. Díky tomu by mohla hmotnost Range Roveru mezigeneračně klesnout o 300 až 400 kg. Pohotovostní hmotnost současného Range Roveru je 2.690 kg.
V oblasti nabízených motorů a převodovek dojde zřejmě jen k evoluci. Od modelového roku 2011 je v nabídce dvojitě přeplňovaný osmiválcový turbodiesel 4,4 TDV8 (230 kW, 700 Nm) s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF 8HP70. Toto převodové ústrojí se téměř jistě v nové generaci objeví i u dalších motorů, které zatím spoléhají na šestistupňový automat.
U zážehového 5,0 V8 Supercharged (375 kW, 625 Nm) nelze očekávat radikální změny, nová převodovka by však mohla umožnit navýšení maxima točivého momentu. Díky snížení hmotnosti by automobilka mohla nasadit i menší dvojitě přeplňovaný šestiválec 3,0 TDV6 (dnes až 202 kW, 600 Nm). V souvislosti s tlakem na snižování emisí CO2 se v prodeji objeví hybridní provedení, které bude používat dieselový motor.
Předobrazem sériového hybridního Range Roveru je studie Range_e, postavená na základech Range Roveru Sport.