Land Rover Defender 110 SW – Lesní móda

Land Rover Defender 110 SW – Lesní móda

 
 

Facelift, nefacelift, defík je pořád stejný drsoň jak jej milujeme. Jen uvnitř teď vypadá víc jako auto.

Každá přemalba ikony je risk, ruští pašeráci o tom vědí své. Když v Coventry dumali o změnách, které by prodloužily Defenderu život v houšti evropských norem, sahali jen na věci řekněme zbytné až druhořadé. Skalnímu offroadistovi, lesnímu dělníkovi či obsluze velkorypadel se vrátilo srdce z kalhot na původní místo, a ti ostatní se přestávají Defenderu bát. Hleďme, co dokáže facelift.

Zvenku změny pozná jen skutečný znalec, který zatlačí slzu nad chybějícími „vstupy manuální klimatizace“, jak byly přezdívány záklopky pod předním sklem. I jejich absence je totiž odrazem důležitých změn, které se odehrály v interiéru. Ne, netřeba se bát, volant stále není v ose sedadla a výškově nastavovat lze stále jen obočí, palubní deska ale získala lidské parametry a co mohla, převzala z modelu Discovery této i minulé generace. Výsledkem je v mezích offroadu až nečekaně příjemné ovládání všech dostupných funkcí, z nichž největší dojem zanechává příplatkové vyhřívání sedadel a předního skla.

obrázek [555 x 377]
 

Největší novinku je třeba slyšet – původní poněkud zupácký pětiválec se samostatnými vstřikovači je nyní nahrazen commonrailovým čtyřválcem 2,4 l (90 kW) z dílen Fordu a i když jde stále o typický traktor, je větší kultivovanost chodu znát. Druhou nejdůležitější změnou je spřažení s šestistupňovou manuální převodovkou – zatímco první stupeň je o třetinu pomalejší a zvládá tak i extrémní zátěže, rychlá šestka dovolí ustálenou jízdu vysokými rychlostmi bez děr v ušních bubíncích i peněžence. Motor, kterému točivý moment narostl o pětinu na 360 Nm je navíc až neskutečně pružný a táhne rovnoměrně od nízkých otáček. Úbytek hluku v kabině je zřetelný ve všech režimech – za jízdy je dokonce možná konverzace mezi osazenstvem předních a zadních sedadel. Spotřeba se zuby nehty drží desetilitrové hranice, roste jen při extrémní zátěži v terénu nebo pokusech o překonání dálničního limitu.

Znatelné jsou i rozdíly při jízdě - řidič bude stále žehrat na podprůměrný rejd, ale řízení získalo alespoň na přesnosti a vůz není třeba udržovat v přímém směru jako zmatenou ovečku. Odpružení lehce zkomfortnělo, brzdy už auto zastaví na standardnější vzdálenosti, světlomety dosáhnou i přes třicet metrů a v nenastavitelném volantu je přece jen airbag. Pokrok nezastavíš.

obrázek [300 x 353] Terén už je trochu nuda. Jako obvykle jsme se pokusili Defender degradovat utopením a ani v půlmetrovém blátě se nám to se standardními pneumatikami nepovedlo. Chtěli jsme jej utahat na kopci, ale dřív jsme dostali závrať. Tak jsme aspoň jen tak pro formu projeli trasu vysočanské spojky a nijak nevadilo, že se teprve rok staví. Za celou dobu jsme jedinkrát sáhli po redukovaných převodech a ani jednou nepoužili uzávěru mezinápravového diferenciálu… tak k čemu auto, které všechno projede?

Všechny naše pozitivní poznatky je nicméně třeba brát z pohledu „standardu Defender“ - za neskutečnou terénní průchodnost, více než tunovou nosnost a tradici platíme v porovnání s konkurencí stále ještě nekomfortem, problematickými jízdními vlastnostmi na silnici a relativně vysokou cenou. Příplatková politika je pochopitelná také jen při respektování původního užitkového určení vozidla – pak kupce nepřekvapí ani 49.500,- Kč navíc za ABS a naopak ocení, že tato položka u osobního horského traktoru vůbec existuje. A tak to máte, pane nadlesní, se vším…

obrázek [555 x 304]
 

Plusy:

  • robustnost
  • schopnosti v terénu
  • nový motor a převodovka
  • prostor pro náklad
  • jednoduchá údržba

Minusy:

  • komfort posádky
  • řízení a brzdy
  • malá úroveň pasivní bezpečnosti
První cena vozu775.000,- (rozvor 90, Soft Top, Base)
První cena vozu s testovaným rozvorem879.000,- (rozvor 110, Chassis Cab, Base)
Základní cena testovaného vozu998.000,- (rozvor 110, Station Wagon, Base)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.322.977,- (rozvor 110, Station Wagon, Base)
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Land Rover Defender 110 SW

Cena v základní výbavě: 998 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 322 977 Kč

Základní výbava:Pneumatiky MICHELIN XPC 7.50 x 16, vzduchem chlazené brzdové kotouče, imobilizer s obvodovým alarmem, vyhřívané zadní sklo se stěračem a ostřikovačem, zadní zástěrky, stupačka zadní sklápěcí, tažné zařízení - koule + elektrické zapojení, ochranný rám řízení (ochr. tyč), gumové koberce přední a zadní, vinylové čalounění, 5 sedadel, příprava pro rádio ( vč. antény, bez repro)

Výbava testovaného vozu:černý lak (14.500,-), přední zástěrky (3.000,-), látkové čalounění (7.000,-), Cubby Box – vinyl (3.500,-), rádio s CD přehrávačem + 4x repro (17.000,-) Convenience paket – el. ovládaná přední okna+dálkové centrální zamykání (21.000,-), zimní paket – vyhřívaná přední sedadla+vyhřívané přední sklo (16.000,-), přestavba na N1 (30.000,-), čelní rám (16.966,-), naviják (80.053,-), zahrádka (37.890,-), zadní žebřík (4.128,-), krycí plechy blatníků (5.924,-), krycí plechy prahů (13.784,-), mřížky předních světel (4.903,-), mřížky zadních světel (4.903,-), stupačky, (14.259,-), zvýšené sání (15.326,-), nájezdový plech (9.941,-), gumové koberce (4.900,-)

Do IT má letos jít o 150 miliard více. Klaus má takové investice za zbytečné Do IT má letos jít o 150 miliard více. Klaus má takové investice za zbytečné

Investice do IT v loňském roce rostly, firmy za ně…

Nájemné dál znatelně poroste, poptávku zvyšují drahé byty Nájemné dál znatelně poroste, poptávku zvyšují drahé byty

Ve střední Evropě vydělává člověk na průměrný byt nejdéle…

OBRAZEM: Hřbitov kol. Čínské město si nakládání s vyřazenými bicykly nekomplikuje OBRAZEM: Hřbitov kol. Čínské město si nakládání s vyřazenými bicykly nekomplikuje

Příjemné podnebí, koloniální architektura kontrastující s…

UniCredit: Lidé i banky v regionu bohatnou UniCredit: Lidé i banky v regionu bohatnou

Banky byly loni ziskové v regionu celé střední a východní…

 

Štítky SUV Land Rover Testy

Technické údaje
Motor Land Rover Defender 110 SW
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2401
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 90 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 360 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 130
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.5 / 9.5 / 11.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 1000 / -
Objem nádrže (l):67
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1895 / 1155
Rozměr pneu:205/85 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4639
b) šířka (mm): 1790
c) výška (mm): 2021
d) rozvor (mm): 2794
e) rozchod vpředu (mm): 1486
f) rozchod vzadu (mm): 1486
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 540
výška opěradla vzadu (mm): 460
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Land Rover Defender 110 SW
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 6
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 6
Hlučnost v vyšších otáčkách: 5
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 5
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,73
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

 



Nový Land Rover Defender se konečně ukáže v roce 2018. Nevyhne se elektřině... Nový Land Rover Defender se konečně ukáže v roce 2018. Nevyhne se elektřině...

S blížícím se příchodem nástupce Defenderu o něm víme…

Kahn Flying Huntsman 6x6 Soft Top: Šestikolový Defender dostane plátěnou střechu Kahn Flying Huntsman 6x6 Soft Top: Šestikolový Defender dostane plátěnou střechu

Brutální Defender se třemi nápravami a motorem z Corvetty…

 



 
Zapomenuté koncepty: Bertone Pickster – Podivný pick-up s technikou BMW

Zapomenuté koncepty: Bertone Pickster – Podivný pick-up s technikou BMW

Dnes 18:40

Značku BMW si s pick-upy obvykle nespojíme, a přece pár takových aut vzniklo. Vedle děl z Mnichova jedno navrhlo slavné studio Bertone.




Blesk.cz

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory? Zeptejte se odborníka

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory?…

Nejlepší půjčkou je žádná půjčka, řada Čechů ale toto pravidlo nectí. Lidé si půjčují bez ohledu na to, aby si…

Outlook.com testuje Plány, umožní sdílení více událostí zároveň

Outlook.com testuje Plány, umožní sdílení více…

Používáte-li webovou verzi Outlook.com, dozajista víte, že její součástí je i klasický kalendář. 

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Ikaunieks k nám do Bohemky? Asi ne, nevěřím tomu, říká trenér Hašek

Ikaunieks k nám do Bohemky? Asi ne, nevěřím tomu,…

Davis Ikaunieks a Bohemians? Tohle spojení zřejmě platit nebude. Pro „klokany“ by jihlavský útočník mohl být…

 

Reflex.cz

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky. Přejmenováním ale realitu nezměníme

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky.…

Móda politické korektnosti dosáhla takových výšin absurdity, že to na první pohled budí dojmem karikatury,…

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video vám vysvětlí postup při úmrtí hlavy státu

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video…

Ústava České republiky samozřejmě počítá s možností, že by prezident zemřel ve výkonu úřadu. Ostatně za bývalého…