Land Rover Defender 110 Td5

Land Rover Defender 110 Td5

 
 

Kdybychom použili naše standardní hodnocení, můžeme Defender označit za nepohodlný, těžký a nemoderní vůz. Land Rover této řady má ale už několik desítek let kvality, kvůli kterým si jej zákazníci na celém světě kupují i přes tyto výhrady. Svou oblibu zakládá tento vůz mimo jiné i na skutečnosti, že se na něm za celou dobu jeho výroby změnilo jen velmi málo.

Kdybychom použili naše standardní hodnocení, můžeme Defender označit za nepohodlný, těžký a nemoderní vůz. Land Rover této řady má ale už několik desítek let kvality, kvůli kterým si jej zákazníci na celém světě kupují i přes tyto výhrady. Svou oblibu zakládá tento vůz mimo jiné i na skutečnosti, že se na něm za celou dobu jeho výroby změnilo jen velmi málo.

Námi testovaný model se středním rozvorem 110 palců byl osazen devítimístnou hliníkovou kabinou, uloženou na neobyčejně tuhém žebřinovém rámu. Díky vysoko posazenému podvozku disponuje i dlouhý Defender slušným přechodovým úhlem - to jsme ocenili při přejíždění terénních zlomů. Charakteru vozu odpovídají i důsledně plochá okenní skla, masivní vnější závěsy dveří a vystouplé plastové kryty blatníků. Defender je navíc překvapivě úzký, což usnadňuje manévrování při jízdě po městě nebo například v lese mezi stromy. K dobrému přehledu přispívají i rozměrná zrcátka, naopak zadní okno zpola zakryté rezervním kolem poskytuje jen minimum výhledu.

V interiéru je vše přizpůsobeno jednoduchosti ovládání i za cenu nepohodlí. Volant i pedály jsou několik centimetrů vlevo od osy sedadla, takže levá ruka na volantu nemá daleko k bočnímu sklu. Pevně usazený volant má příjemně tlustý věnec a díky výkonnému posilovači je ovládání vozu jednoduché i v obtížném terénu - naopak spojkový pedál vyžaduje k sešlápnutí dosti síly. V úzké mezeře mezi dveřmi a přístrojovou desku jsou ukryty ovladače topení a větrání, k otevření větracích klapek pod předním sklem je třeba silných prstů... Slovo airbag je zde zbytečné vyslovovat, ABS je k dispozici za 72.800,- Kč a přední sedadla jsou nastavitelná jen velmi omezeně - ale komu to vadí, když sedí v Defenderu?

Defender uveze téměř tunu nákladu, v našem případě je navíc možno využít jej k přepravě až devíti osob. V nákladovém prostoru jsou čtyři samostatně sklopné podélně uložené minisedačky, jejichž využití se předpokládá jen na krátké vzdálenosti. Ostatně ani standardní sedadla vpředu a v prostřední řadě nevynikají snahou o cokoli jiného než prosté usazení posádky - krátké sedáky i opěradla doplňují pouze vpředu opěrky hlavy. Sklápěcí mechanismus přitom často přichází do kontaktu s řidičovým tělem při nastupování.

Srdcem vozu je úsporný dvouapůllitrový turbodiesels maximálním točivým momentem 300 Nm při 1950 ot/min. I díky velmi přesnému řazení se mu daří rozhýbat dvoutunové auto relativně rychle a plynule - ovšem s patřičným zvukovým doprovodem. V nízkých otáčkách má dostatečný tah a i přes absenci otáčkoměru se domníváme, že jeho síla začne ubývat až za čtyřmi tisíci otáček. Atribut "úsporný" jsem nezvolil náhodou - při jízdě výhradně v kombinaci město - terénní polygon jsem dosáhl spotřeby těsně pod deset litrů nafty na 100 km (!)

Dlouhý a těžký Defender deklaruje stoupavost 45 stupňů, boční náklon 30 stupňů a základní brodivost 500 mm. Po projetí všech překážek, které zůstaly nepokořené z jiných testů off-roadů tak můžeme konstatovat, že ve spojení s odpovídajícími pneumatikami nemá Defender prakticky konkurenci. Redukční převodovka s uzávěrkou diferenciálu nás vytáhly z hlubokého bahna i z prudkého svahu. Díky velkému úhlu křížení náprav neztrácela kola kontakt s povrchem ani na terénních boulích, po rozbahněných polních cestách bylo dokonce možno jet i relativně rychle.

I když se nedá u Defenderu na pohodlí ani pomyslet, svými ostatními provozními vlastnostmi vytváří tento vůz měřítko pro skutečně robustní off-roady. Maximální jednoduchost, odolnost a průchodnost terénem - kvůli tomu je Defender hitem například mezi lesníky, energetiky nebo staviteli plynovodů. Tohle auto za téměř milion korun bude budit pozornost vždy a všude - když už si jej ale někdo rozhodne koupit, bude respektován.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 957 200 Kč Cena v testované výbavě: 971 400 Kč

Základní výbava:imobilizér, posilovač řízení, vinylové potahy sedadel, dělená prostřední řada sedadel, tažné zařízení, zadní stěrač a ostřikovač, zadní mlhovky, mechanické seřízení sklonu světlometů

Výbava testovaného vozu:látkové potahy všech sedaček (+11.700,-), přední lapače nečistot (+2.500,-)

Brusel se bojí fúze Bayeru a Monsanta, může poškodit trh se semeny a pesticidy Brusel se bojí fúze Bayeru a Monsanta, může poškodit trh se semeny a pesticidy

Evropská komise zahájila hloubkovou prověrku plánovaného…

Nemají na jídlo, ničí je exekuce. V Česku roste armáda předlužených důchodců Nemají na jídlo, ničí je exekuce. V Česku roste armáda předlužených důchodců

Bezmála 88 tisíc českých seniorů má v současné době…

Podívejte se na život v komunismu. Tentokrát jen v muzeu Podívejte se na život v komunismu. Tentokrát jen v muzeu

Pražské Muzeum komunismu se v nové expozici zaměřilo na…

Akcie, měny & názory Jana Mihulky: Neslábnoucí lesk žlutého kovu Akcie, měny & názory Jana Mihulky: Neslábnoucí lesk žlutého kovu

Sílící přesvědčení o tom, že akciové trhy jsou překoupené…

 

Štítky SUV Land Rover Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2495
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 90 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1950
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 129
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.8 / 10.8 / 10.8
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l):75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1980 / 970
Rozměr pneu:205/70 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4599
b) šířka (mm): 1790
c) výška (mm): 2035
d) rozvor (mm): 2794
e) rozchod vpředu (mm): 1486
f) rozchod vzadu (mm): 1486
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 540
výška opěradla vzadu (mm): 460
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 4
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 6
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 5
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,69
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo

Škoda Octavia RS byla po dlouhých letech první Škodovkou…

Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled

K exkluzivním automobilkám patří také vlastní studio…

 



Land Rover Defender: Nová generace má dorazit dřív než se očekává Land Rover Defender: Nová generace má dorazit dřív než se očekává

Land Rover má podle nejnovějších informací představit…

East Coast Defender Project Viper je osmiválcový Land Rover Defender z Floridy East Coast Defender Project Viper je osmiválcový Land Rover Defender z Floridy

Land Rover Defender je i po svém odchodu na odpočinek…

 



 
McQueenovo filmové Porsche 917K se konečně vydražilo. A přišlo na pořádný balík!

McQueenovo filmové Porsche 917K se konečně vydražilo. A přišlo na pořádný balík!

Dnes 18:53

Napodruhé už se aukce kultovního závoďáku s bohatou historií uskutečnila a nejvyšší příhoz přesáhl tři sta milionů korun. Vzhledem k vzácnosti vozu to ale nikoho nepřekvapilo.




Blesk.cz

Barrandovský most stavěli 10 let. Už tehdy s ním pomáhaly počítače

Barrandovský most stavěli 10 let. Už tehdy s ním…

V 70. letech minulého století stála rozrůstající se Praha před další výzvou. V rámci vzniku Městského okruhu…

Pilotka Eva (31) okouzlila tisíce lidí: Kráska se chystá za knipl jednoho z největších letadel

Pilotka Eva (31) okouzlila tisíce lidí: Kráska se…

Eva (31) z nizozemského Haarlemu je další pilotní hvězdou instagramového nebe. Sympatická blondýnka svým…

 

iSport.cz

Celtic padl v Astaně, přesto slaví skotský rekord a postup do Ligy mistrů

Celtic padl v Astaně, přesto slaví skotský rekord a…

SOUHRN | Fotbalisté Celticu Glasgow prohráli v odvetě 4. předkola Ligy mistrů v Astaně 3:4, vzhledem k domácí…

Sivok se zatím necítí, Kliment by byl v týmu i se Schickem, řekl Jarolím

Sivok se zatím necítí, Kliment by byl v týmu i se…

Už není cesty zpět. České fotbalisty čekají dva klíčové zápasy kvalifikace  MS 2018 v Rusku, když doma přivítají…

 

Reflex.cz

Drogy, alkohol a disco: Legendární newyorský klub Studio 54 přežil jen tři roky

Drogy, alkohol a disco: Legendární newyorský klub…

Od otevření kultovního nočního klubu v New Yorku uběhly již čtyři desítky let. A během této doby se z historek o…

Cesta za kmenem Pygmejů do srdce Afriky: Konečně lovci

Cesta za kmenem Pygmejů do srdce Afriky: Konečně lovci

Bambutiové po tisíciletí žili v souladu s přírodou a jejími přirozenými zákony. Zdrojem duchovna i obživy byl…