Land Rover Defender 110 Td5

Land Rover Defender 110 Td5

 
 

Kdybychom použili naše standardní hodnocení, můžeme Defender označit za nepohodlný, těžký a nemoderní vůz. Land Rover této řady má ale už několik desítek let kvality, kvůli kterým si jej zákazníci na celém světě kupují i přes tyto výhrady. Svou oblibu zakládá tento vůz mimo jiné i na skutečnosti, že se na něm za celou dobu jeho výroby změnilo jen velmi málo.

Kdybychom použili naše standardní hodnocení, můžeme Defender označit za nepohodlný, těžký a nemoderní vůz. Land Rover této řady má ale už několik desítek let kvality, kvůli kterým si jej zákazníci na celém světě kupují i přes tyto výhrady. Svou oblibu zakládá tento vůz mimo jiné i na skutečnosti, že se na něm za celou dobu jeho výroby změnilo jen velmi málo.

Námi testovaný model se středním rozvorem 110 palců byl osazen devítimístnou hliníkovou kabinou, uloženou na neobyčejně tuhém žebřinovém rámu. Díky vysoko posazenému podvozku disponuje i dlouhý Defender slušným přechodovým úhlem - to jsme ocenili při přejíždění terénních zlomů. Charakteru vozu odpovídají i důsledně plochá okenní skla, masivní vnější závěsy dveří a vystouplé plastové kryty blatníků. Defender je navíc překvapivě úzký, což usnadňuje manévrování při jízdě po městě nebo například v lese mezi stromy. K dobrému přehledu přispívají i rozměrná zrcátka, naopak zadní okno zpola zakryté rezervním kolem poskytuje jen minimum výhledu.

V interiéru je vše přizpůsobeno jednoduchosti ovládání i za cenu nepohodlí. Volant i pedály jsou několik centimetrů vlevo od osy sedadla, takže levá ruka na volantu nemá daleko k bočnímu sklu. Pevně usazený volant má příjemně tlustý věnec a díky výkonnému posilovači je ovládání vozu jednoduché i v obtížném terénu - naopak spojkový pedál vyžaduje k sešlápnutí dosti síly. V úzké mezeře mezi dveřmi a přístrojovou desku jsou ukryty ovladače topení a větrání, k otevření větracích klapek pod předním sklem je třeba silných prstů... Slovo airbag je zde zbytečné vyslovovat, ABS je k dispozici za 72.800,- Kč a přední sedadla jsou nastavitelná jen velmi omezeně - ale komu to vadí, když sedí v Defenderu?

Defender uveze téměř tunu nákladu, v našem případě je navíc možno využít jej k přepravě až devíti osob. V nákladovém prostoru jsou čtyři samostatně sklopné podélně uložené minisedačky, jejichž využití se předpokládá jen na krátké vzdálenosti. Ostatně ani standardní sedadla vpředu a v prostřední řadě nevynikají snahou o cokoli jiného než prosté usazení posádky - krátké sedáky i opěradla doplňují pouze vpředu opěrky hlavy. Sklápěcí mechanismus přitom často přichází do kontaktu s řidičovým tělem při nastupování.

Srdcem vozu je úsporný dvouapůllitrový turbodiesels maximálním točivým momentem 300 Nm při 1950 ot/min. I díky velmi přesnému řazení se mu daří rozhýbat dvoutunové auto relativně rychle a plynule - ovšem s patřičným zvukovým doprovodem. V nízkých otáčkách má dostatečný tah a i přes absenci otáčkoměru se domníváme, že jeho síla začne ubývat až za čtyřmi tisíci otáček. Atribut "úsporný" jsem nezvolil náhodou - při jízdě výhradně v kombinaci město - terénní polygon jsem dosáhl spotřeby těsně pod deset litrů nafty na 100 km (!)

Dlouhý a těžký Defender deklaruje stoupavost 45 stupňů, boční náklon 30 stupňů a základní brodivost 500 mm. Po projetí všech překážek, které zůstaly nepokořené z jiných testů off-roadů tak můžeme konstatovat, že ve spojení s odpovídajícími pneumatikami nemá Defender prakticky konkurenci. Redukční převodovka s uzávěrkou diferenciálu nás vytáhly z hlubokého bahna i z prudkého svahu. Díky velkému úhlu křížení náprav neztrácela kola kontakt s povrchem ani na terénních boulích, po rozbahněných polních cestách bylo dokonce možno jet i relativně rychle.

I když se nedá u Defenderu na pohodlí ani pomyslet, svými ostatními provozními vlastnostmi vytváří tento vůz měřítko pro skutečně robustní off-roady. Maximální jednoduchost, odolnost a průchodnost terénem - kvůli tomu je Defender hitem například mezi lesníky, energetiky nebo staviteli plynovodů. Tohle auto za téměř milion korun bude budit pozornost vždy a všude - když už si jej ale někdo rozhodne koupit, bude respektován.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 957 200 Kč Cena v testované výbavě: 971 400 Kč

Základní výbava:imobilizér, posilovač řízení, vinylové potahy sedadel, dělená prostřední řada sedadel, tažné zařízení, zadní stěrač a ostřikovač, zadní mlhovky, mechanické seřízení sklonu světlometů

Výbava testovaného vozu:látkové potahy všech sedaček (+11.700,-), přední lapače nečistot (+2.500,-)

Ústavní soud zrušil části zákona o EET Ústavní soud zrušil části zákona o EET

Ústavní soud podle dnešního vyhlášení zrušil části zákona…

Synovci venezuelské první dámy byli odsouzeni za pašování drog Synovci venezuelské první dámy byli odsouzeni za pašování drog

Dva synovci první dámy Venezuely Cilie Floresové byli ve…

Americká daňová reforma je v ohrožení. Akcie klesají Americká daňová reforma je v ohrožení. Akcie klesají

Americké akciové trhy ve čtvrtek uzavřely obchodování se…

 

Štítky SUV Land Rover Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2495
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 90 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1950
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 129
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.8 / 10.8 / 10.8
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l):75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1980 / 970
Rozměr pneu:205/70 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4599
b) šířka (mm): 1790
c) výška (mm): 2035
d) rozvor (mm): 2794
e) rozchod vpředu (mm): 1486
f) rozchod vzadu (mm): 1486
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 540
výška opěradla vzadu (mm): 460
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 4
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 6
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 5
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,69
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 



Kahn Flying Huntsman 6x6 Soft Top: Šestikolový Defender dostane plátěnou střechu Kahn Flying Huntsman 6x6 Soft Top: Šestikolový Defender dostane plátěnou střechu

Brutální Defender se třemi nápravami a motorem z Corvetty…

Land Rover Defender Project Kingsman: 324 koní má osmiválec z Corvetty Land Rover Defender Project Kingsman: 324 koní má osmiválec z Corvetty

Instalace výkonnějších motorů do britské terénní klasiky…

 



 
Budoucnost automobilů? Prohlédněte si sporťák vytvoření 3D tiskárnou

Budoucnost automobilů? Prohlédněte si sporťák vytvoření 3D tiskárnou

Dnes 08:53

Před dvěma lety vznikl výkonný sporťák vytisknutý na 3D tiskárně, jenž nedávno ohromil i Jaye Lena. Své řešení chce tvůrce nabízet velkým automobilkám.




Blesk.cz

Bára Štěpánová s manželem: Kvůli dluhům přijdou o střechu nad hlavou?

Bára Štěpánová s manželem: Kvůli dluhům přijdou o…

Coby jedna z hvězd seriálu Ordinace v růžové zahradě 2 si Bára Štěpánová (58) vydělává slušné peníze. Jenže i…

Popravil Kim Čong-un svého poradce? Soudci: Spáchal už 10 z 11 zločinů proti lidskosti

Popravil Kim Čong-un svého poradce? Soudci: Spáchal…

Jeden z hlavních poradců severokorejského diktátora Kim Čong-una zmizel z povědomí veřejnosti. Zahraniční média…

 

iSport.cz

Schick: S Džekem se bavíme česky, můžeme být nejlepší útok v Itálii

Schick: S Džekem se bavíme česky, můžeme být…

Téměř půl roku. Tak dlouho trvalo, než si Patrik Schick od červnového EURO do 21 let zahrál celý zápas.…

Strůjce plzeňského úspěchu Straka: Nejtěžší bylo vyhodit bráchu

Strůjce plzeňského úspěchu Straka: Nejtěžší bylo…

Jako hráč vyhrál Nagano, mistrovství světa i extraligový titul. Dovede řídit klub z pozice majitele a…

 

Reflex.cz

Natočil si vlastní smrt. Známý lezec po střechách mrakodrapů se zabil při jednom ze svých triků

Natočil si vlastní smrt. Známý lezec po střechách…

Čínského lezce po střechách výškových budov stála život objednávka na spot, který si u něj zaplatil zatím…

Recenze nových Hvězdných válek. Star Wars: Poslední z Jediů je liberalistický sen o relativizaci hodnot

Recenze nových Hvězdných válek. Star Wars: Poslední…

Příšerky jsou tam super. Stejně jako vesmírné bitvy. Ale všechno ostatní v nových Hvězdných válkách bolí. Tohle…