Land Rover Defender 110 Td5

Land Rover Defender 110 Td5

 
 
21.5. 2001

Kdybychom použili naše standardní hodnocení, můžeme Defender označit za nepohodlný, těžký a nemoderní vůz. Land Rover této řady má ale už několik desítek let kvality, kvůli kterým si jej zákazníci na celém světě kupují i přes tyto výhrady. Svou oblibu zakládá tento vůz mimo jiné i na skutečnosti, že se na něm za celou dobu jeho výroby změnilo jen velmi málo.

Kdybychom použili naše standardní hodnocení, můžeme Defender označit za nepohodlný, těžký a nemoderní vůz. Land Rover této řady má ale už několik desítek let kvality, kvůli kterým si jej zákazníci na celém světě kupují i přes tyto výhrady. Svou oblibu zakládá tento vůz mimo jiné i na skutečnosti, že se na něm za celou dobu jeho výroby změnilo jen velmi málo.

Námi testovaný model se středním rozvorem 110 palců byl osazen devítimístnou hliníkovou kabinou, uloženou na neobyčejně tuhém žebřinovém rámu. Díky vysoko posazenému podvozku disponuje i dlouhý Defender slušným přechodovým úhlem - to jsme ocenili při přejíždění terénních zlomů. Charakteru vozu odpovídají i důsledně plochá okenní skla, masivní vnější závěsy dveří a vystouplé plastové kryty blatníků. Defender je navíc překvapivě úzký, což usnadňuje manévrování při jízdě po městě nebo například v lese mezi stromy. K dobrému přehledu přispívají i rozměrná zrcátka, naopak zadní okno zpola zakryté rezervním kolem poskytuje jen minimum výhledu.

V interiéru je vše přizpůsobeno jednoduchosti ovládání i za cenu nepohodlí. Volant i pedály jsou několik centimetrů vlevo od osy sedadla, takže levá ruka na volantu nemá daleko k bočnímu sklu. Pevně usazený volant má příjemně tlustý věnec a díky výkonnému posilovači je ovládání vozu jednoduché i v obtížném terénu - naopak spojkový pedál vyžaduje k sešlápnutí dosti síly. V úzké mezeře mezi dveřmi a přístrojovou desku jsou ukryty ovladače topení a větrání, k otevření větracích klapek pod předním sklem je třeba silných prstů... Slovo airbag je zde zbytečné vyslovovat, ABS je k dispozici za 72.800,- Kč a přední sedadla jsou nastavitelná jen velmi omezeně - ale komu to vadí, když sedí v Defenderu?

Defender uveze téměř tunu nákladu, v našem případě je navíc možno využít jej k přepravě až devíti osob. V nákladovém prostoru jsou čtyři samostatně sklopné podélně uložené minisedačky, jejichž využití se předpokládá jen na krátké vzdálenosti. Ostatně ani standardní sedadla vpředu a v prostřední řadě nevynikají snahou o cokoli jiného než prosté usazení posádky - krátké sedáky i opěradla doplňují pouze vpředu opěrky hlavy. Sklápěcí mechanismus přitom často přichází do kontaktu s řidičovým tělem při nastupování.

Srdcem vozu je úsporný dvouapůllitrový turbodiesels maximálním točivým momentem 300 Nm při 1950 ot/min. I díky velmi přesnému řazení se mu daří rozhýbat dvoutunové auto relativně rychle a plynule - ovšem s patřičným zvukovým doprovodem. V nízkých otáčkách má dostatečný tah a i přes absenci otáčkoměru se domníváme, že jeho síla začne ubývat až za čtyřmi tisíci otáček. Atribut "úsporný" jsem nezvolil náhodou - při jízdě výhradně v kombinaci město - terénní polygon jsem dosáhl spotřeby těsně pod deset litrů nafty na 100 km (!)

Dlouhý a těžký Defender deklaruje stoupavost 45 stupňů, boční náklon 30 stupňů a základní brodivost 500 mm. Po projetí všech překážek, které zůstaly nepokořené z jiných testů off-roadů tak můžeme konstatovat, že ve spojení s odpovídajícími pneumatikami nemá Defender prakticky konkurenci. Redukční převodovka s uzávěrkou diferenciálu nás vytáhly z hlubokého bahna i z prudkého svahu. Díky velkému úhlu křížení náprav neztrácela kola kontakt s povrchem ani na terénních boulích, po rozbahněných polních cestách bylo dokonce možno jet i relativně rychle.

I když se nedá u Defenderu na pohodlí ani pomyslet, svými ostatními provozními vlastnostmi vytváří tento vůz měřítko pro skutečně robustní off-roady. Maximální jednoduchost, odolnost a průchodnost terénem - kvůli tomu je Defender hitem například mezi lesníky, energetiky nebo staviteli plynovodů. Tohle auto za téměř milion korun bude budit pozornost vždy a všude - když už si jej ale někdo rozhodne koupit, bude respektován.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 957 200 Kč Cena v testované výbavě: 971 400 Kč

Základní výbava:imobilizér, posilovač řízení, vinylové potahy sedadel, dělená prostřední řada sedadel, tažné zařízení, zadní stěrač a ostřikovač, zadní mlhovky, mechanické seřízení sklonu světlometů

Výbava testovaného vozu:látkové potahy všech sedaček (+11.700,-), přední lapače nečistot (+2.500,-)

FAZ: Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného období FAZ: Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného období

Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného…

FSO Polonez: Polský hatchback od italského designéra Giugiara slaví 40 let FSO Polonez: Polský hatchback od italského designéra Giugiara slaví 40 let

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem…

Úleva pro životní prostředí? Platba kartou je šetrnější než hotovost, tvrdí studie Úleva pro životní prostředí? Platba kartou je šetrnější než hotovost, tvrdí studie

Používání karty namísto hotovosti může pomoci chránit…

 

Štítky SUV Land Rover Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2495
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 90 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1950
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 129
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.8 / 10.8 / 10.8
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l):75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1980 / 970
Rozměr pneu:205/70 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4599
b) šířka (mm): 1790
c) výška (mm): 2035
d) rozvor (mm): 2794
e) rozchod vpředu (mm): 1486
f) rozchod vzadu (mm): 1486
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 540
výška opěradla vzadu (mm): 460
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 4
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 6
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 5
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,69
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 



Nový Land Rover Defender dorazí nejdříve v roce 2020. Využije hliníkovou konstrukci Nový Land Rover Defender dorazí nejdříve v roce 2020. Využije hliníkovou konstrukci

I nadále si Defender uchová svůj užitkový charakter.…

Jezděte jako agent 007. K mání je jeho Defender z bondovky Spectre Jezděte jako agent 007. K mání je jeho Defender z bondovky Spectre

Unikátní příležitost se nyní naskytla všem vášnivým…

 



 
Mercedes ladí supersport One do posledního detailu. Vývoj nabral zpoždění, přiznal šéf AMG

Mercedes ladí supersport One do posledního detailu. Vývoj nabral zpoždění, přiznal šéf AMG

Dnes 18:48

Tobias Moers, lídr společnosti AMG, se rozpovídal o projektu hypersportu One s technikou F1.




Blesk.cz

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako babochlap. Může za to její ex Charlie Sheen?

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako…

Sexy rajda Bree Olson (32) už sice s roztahováním nohou před kamerou sekla, ale to neznamená, že by na ni…

Všichni tady zemřeme! Opuštěná Štíbrová nezvládá boj s nemocí a starost o dítě

Všichni tady zemřeme! Opuštěná Štíbrová nezvládá boj…

Herečka Nikol Štíbrová (32) je známá svým smyslem pro humor. Ovšem i ten ji teď ale zřejmě pomalu opouští. Nemoc…

 

iSport.cz

Třinec prohrál na závěr LM v Norsku 2:6, Kometa padla v Zugu

Třinec prohrál na závěr LM v Norsku 2:6, Kometa padla v Zugu

České kluby v úterním programu hokejové Ligy mistrů nezářily. Třinec, který o naději na postup do play off…

Řezník z Horní Břízy úřadoval v ČFL? Dobrovice se zlobí na Patáka

Řezník z Horní Břízy úřadoval v ČFL? Dobrovice se…

Šlágr ČFL, první s druhým. A poražené Dobrovice se zlobí, že je na hřišti vedoucího mužstva v Zápech zařízl…

 

Reflex.cz

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají rodiče pré. Nebo ne?

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají…

Být vlastníkem jednoho či více kusů lidského mláděte bývá dost zápřah. Samozřejmě, že rodiče své děti milují,…

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které stvořilo slavnou automobilku

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které…

„Proč si při výrobě jízdních kol na malém městě konkurovat, když můžeme spolupracovat?“ řekli si na podzim 1895…