Land Rover Defender SVR: Příští rok jako dárek na rozloučenou
Klasický Land Rover s poválečnými kořeny se naposledy vzhledově výrazně změnil v roce 1983, kdy přišla na trh tzv. čtvrtá série. O sedm let později se z něj stal Defender, emisní předpisy vyžadují sem tam modernější motory, ale základ je pořád stejný. Příští sezóna však bude jeho definitivně poslední. A divize Special Operations se rozhodla, že se rozloučí s grácií. Defender dostane zkratku SVR.
Relativně nedávno založená pobočka zaměstnává 500 lidí, věnuje se pochopitelně i znovu „koncernovým“ Jaguarům a vede ji bývalý nejvyšší muž Land Roveru John Edwards. Překvapení? Nezaměří se ovšem jen na luxus a výkon, ale v případě klasiky též na zlepšení schopností mimo terén. Ono to ještě jde? Jak se Edwards nedávno přiznal britskému Autocaru, v plánu je na příští rok hned několik limitovaných edic, které ponesou zkratku SVR. Defender se určitě nestane supersportem, na to jaksi není stavěn. Žádné lepší výkony na silnici, kdepak!
Britové nenásledují příklad Mercedesu a jeho AMG verzí géčka, tady není důvod a ani tradice. Série si mají vzít to nejlepší z historie. A teď přichází to nejzajímavější! Hlavně z Camel Trophy a Dakaru... Nezapomínejme, že například auta pro pohár Defender Challenge vznikla ve spolupráci s Bowlerem. Krátké uzavřené provedení 90 Hard Top dostalo turbodiesel 2,2 l posílený na 127 kW, hasicí přístroj, závodní volant, ochranný rám a terénní gumy od jihokorejského Kumha. Přitom si zachovalo registrační značku, takže je s ním možné řádit i mimo závodní tratě, respektive jet po ose domů. Mimo Británii se ale tato verze nedostala a stála pakatel: 50 tisíc liber bez daně (dle současného kurzu tedy 1,75 milionu korun).
Těšíte se na opravdu drsné a nepřekonatelné teréňáky? My hodně. Určitě nebudou levné, to není ani základní Defender. Ale finále má vypadat jak se patří! Jen tu slzu v oku je třeba zamáčknout. Nástupce, který pošle veterána do důchodu, totiž už nebude tak hardcore...