30.11. 2013 Aleš Jungmann Google+ profil Aleš Jungmann

Land Rover Discovery SCV6: První jízdní dojmy

 

Doba atmosférických osmiválců pomalu končí i u Land Roveru. Model Discovery dostal nový přeplňovaný šestiválec, který pomůže snížit spotřebu. Co dalšího umí?

Discovery, kterého mít nebudete

Využili jsme unikátní příležitost vyzkoušet si nový Land Rover Discovery s kompresorem přeplňovaným benzinovým třílitrem SCV6 o výkonu 250 kW. Nahrazuje v portfoliu pětilitrový vidlicový osmiválec a u nás se bohužel nebude prodávat.

Jak jsme během pár kilometrů za volantem zjistili, je to opravdu neskonalá škoda. Sametový, silný zátah a vysoká kultivovanost tohoto agregátu by podle našeho názoru při testovací jízdě přesvědčila řadu zákazníků, kteří si původně přišli pro naftový biturbodiesel SDV6, o kterém ještě bude řeč. Navíc ani dvanáctilitrová spotřeba při klidné jízdě není nic, co by mělo zákazníky odradit. Ze zkušeností víme, že nejsilnější diesel je úspornější o dva nebo tři litry, což není velká daň za výrazně příjemnější motor. Jedinou věcí, která nám vadila, bylo občas zmatečné podřazování na několikrát při kickdownu.

TEST: Range Rover TDV6 – Pokračování starých pořádků

Co je u modelu Discovery, v rámci modelového roku 2014, nového? Z venku poznáte nové verze poměrně snadno díky nápisu Discovery na kapotě (doposud zde byl název automobilky), je zde nová optika předních světlometů s denními LED či stříbrný lem masky chladiče a upravený přední nárazník. Nové jsou také dvě provedení kol z lehké slitiny. V zadní části zmizela z nápisu Discovery čtyřka a označení motorizace se přesunulo z pátých dveří za přední blatníky. Interiér je bohatší třeba o hlídání mrtvého úhlu, kvalitní příplatkový audiosystém Meridian se 17 reproduktory nebo kamerový asistent.

Další změna se týká 188kW třílitrového biturbodieselu SDV6 s točivým momentem 600 N.m při 2000 otáčkách, zkombinovaným s osmistupňovým automatem ZF. U něho došlo ke snížení kombinované spotřeby na rovných 8 litrů a to díky standardnímu osazení auta systémem Stop-Start a jednoduššímu pohonu 4x4 bez redukční převodovky. Diferenciál Torsen má rozdělení točivého momentu mezi nápravy 42:58 a váží o 18 kg méně. Dosud používaný systém zůstává v nabídce i nadále jako alternativa pro náročnější řidiče.

TEST: Land Rover Discovery SDV6 – Objevitel v nejlepších letech

Spolupracujeme s TipCars.com
Moravskoslezské horské dráhy míří do Indonésie Moravskoslezské horské dráhy míří do Indonésie

Společnost Huisman ze Sviadnova na Frýdecko-Místecku…

Konec intervencí se blíží, investoři se zbavují eura Konec intervencí se blíží, investoři se zbavují eura

Čeští investoři se připravují na éru volného kurzu…

Češi postaví v Aghánistánu cementárnu, projekt vyjde na miliardy Češi postaví v Aghánistánu cementárnu, projekt vyjde na miliardy

Česká republika hodlá investovat 70 milionů dolarů (1,74…

Z energetiky Aleny Vitáskové: Tarif pro samovýrobce Z energetiky Aleny Vitáskové: Tarif pro samovýrobce

Samovýrobci jsou ti, kteří elektrickou energii vyrábějí…

 
 

Přidat názorDiskuse: Land Rover Discovery SCV6: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 






 
Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898. Připomeňte si ty nejslavnější nákladní automobily značky Tatra z minulosti i současnosti.




Blesk.cz

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s nepřebernou historií a bohatou kulturou!

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s…

Itálie má přes 7 600 kilometrů pobřeží, nejvyšší horu Evropy (Mont Blanc, 4810 m) i nepřeberné historické…

O život Špinarové bojovali lékaři do poslední chvíle. Jedno vyšetření za druhým!

O život Špinarové bojovali lékaři do poslední…

Od středeční noci ležela v bezvědomí. Zpěvačka Věra Špinarová (65), na niž její fanoušci nepřetržitě mysleli,…

 

iSport.cz

Ještě rok s kapitánem. Bednář si plácl s Mountfieldem i na příští sezonu

Ještě rok s kapitánem. Bednář si plácl s…

V Hradci Králové v těchto dnech slaví historický postup do extraligového semifinále, euforie je neutuchající.  A…

Skvělý start v reprezentaci! Barák dává góly, Jankto jako živá voda

Skvělý start v reprezentaci! Barák dává góly, Jankto…

Dostali šanci a popadli ji. Hodně pevně. Tři čeští nováčci, které povolal do zbraně trenér Karel Jarolím,…

 

Reflex.cz

Předchozí generace měla pocit, že jí patří svět, tato ho považuje za noční můru, říká přední britská ekonomka

Předchozí generace měla pocit, že jí patří svět,…

Britská ekonomka Noreena Hertzová je zázračné dítě. Univerzitu dokončila v 19, o čtyři roky později už radila…

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Ve věku 65 let zemřela v neděli v pražské motolské nemocnici zpěvačka Věra Špinarová. ČTK to dnes oznámil její…