Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Land Rover Discovery SCV6: První jízdní dojmy

Aleš Jungmann
Diskuze (31)
Doba atmosférických osmiválců pomalu končí i u Land Roveru. Model Discovery dostal nový přeplňovaný šestiválec, který pomůže snížit spotřebu. Co dalšího umí?

Discovery, kterého mít nebudete

Využili jsme unikátní příležitost vyzkoušet si nový Land Rover Discovery s kompresorem přeplňovaným benzinovým třílitrem SCV6 o výkonu 250 kW. Nahrazuje v portfoliu pětilitrový vidlicový osmiválec a u nás se bohužel nebude prodávat.

Jak jsme během pár kilometrů za volantem zjistili, je to opravdu neskonalá škoda. Sametový, silný zátah a vysoká kultivovanost tohoto agregátu by podle našeho názoru při testovací jízdě přesvědčila řadu zákazníků, kteří si původně přišli pro naftový biturbodiesel SDV6, o kterém ještě bude řeč. Navíc ani dvanáctilitrová spotřeba při klidné jízdě není nic, co by mělo zákazníky odradit. Ze zkušeností víme, že nejsilnější diesel je úspornější o dva nebo tři litry, což není velká daň za výrazně příjemnější motor. Jedinou věcí, která nám vadila, bylo občas zmatečné podřazování na několikrát při kickdownu.

Co je u modelu Discovery, v rámci modelového roku 2014, nového? Z venku poznáte nové verze poměrně snadno díky nápisu Discovery na kapotě (doposud zde byl název automobilky), je zde nová optika předních světlometů s denními LED či stříbrný lem masky chladiče a upravený přední nárazník. Nové jsou také dvě provedení kol z lehké slitiny. V zadní části zmizela z nápisu Discovery čtyřka a označení motorizace se přesunulo z pátých dveří za přední blatníky. Interiér je bohatší třeba o hlídání mrtvého úhlu, kvalitní příplatkový audiosystém Meridian se 17 reproduktory nebo kamerový asistent.

Další změna se týká 188kW třílitrového biturbodieselu SDV6 s točivým momentem 600 N.m při 2000 otáčkách, zkombinovaným s osmistupňovým automatem ZF. U něho došlo ke snížení kombinované spotřeby na rovných 8 litrů a to díky standardnímu osazení auta systémem Stop-Start a jednoduššímu pohonu 4x4 bez redukční převodovky. Diferenciál Torsen má rozdělení točivého momentu mezi nápravy 42:58 a váží o 18 kg méně. Dosud používaný systém zůstává v nabídce i nadále jako alternativa pro náročnější řidiče.

Aleš Jungmann
Diskuze (31)
1. 12. 2013 20:34
Re: nešťastná evoluce
Jak asi bude žrát ve 2,5tunové krabici se stálým pohonem všech kol?
1. 12. 2013 13:32
Re: nešťastná evoluce
Je mi jedno jak žere u Audi, bavím se o V6 JLR.
1. 12. 2013 10:12
Re: Discovery, kterého mít nebudete
Vůbec mi nedošlo, že je to článek o Land Roveru. :-) Na Disco jsem nikdy nekoukal. Má chyba.
1. 12. 2013 09:58
Re: nešťastná evoluce
Nic proti, ale s kolegou souhlasím. Kompresor je ideální přeplňování pro sportovní auto, ale v takové krávě bude spotřeba šílená... Hlavně nechápu, jaký má smysl takový downsizing. U Audi žere 3.0 TFSI úplně stejně jako předchozí 4,2 možná i víc.
Downsizing - turbo, ne kompresor.
1. 12. 2013 06:01
Re: nešťastná evoluce
Z vlastní zkušenosti ty kobylko :-) Ty si dávej pozor, abys' psal vůbec pod správný články konstanto... Tohle je o Discárně, ne o BMW.
Naučit se jednu konstantu neznamená sežrat moudrost světa, tobě jich zatím nepomůže ani sto.

A některý konstanty jsou teoreticky fajn, nezapomeň ale, že nejdůležitější je praxe. Ty svůj čas neztrácej, přihlaš se znova do autoškoly a začni se na silnicích chovat slušně, pak bude fajn ;-)