Land Rover Discovery Sport: V Česku od 907.500 Kč
Nedlouho po zveřejnění krátkého videa interiéru a tvrdého testování přichází Land Rover s oficiálními informacemi o zcela novém SUV Discovery Sport. Jíž dlouhou dobu víme, že se nejedná o nástupce legendárního „Disca“, ale naopak modelu Freelander, který společně s Evoquem představuje základ nabídky britské značky.
Hrubou představu o designu karoserie jsme si mohli udělat díky snímkům maskovaného prototypu a do jisté míry také malého sběratelského modelu.
Přední část karoserie navazuje na současný designový trend značky Land Rover, se kterým již před lety přišel malý Evogue, následovaný Range Roverem a Range Roverem Sport. Dynamicky vyhlížející profil vozu neklade pochybnosti a o jeho původu, stejně jako zadní část s rozměrnějšími svítilnami a nízkým zadním oknem.
Land Rover Discovery Sport - hlavní rozměry | |
Délka (mm) | 4589 |
Šířka (mm) | 2173* |
Výška (mm) | 1724 |
Rozvor (mm) | 2741 |
* včetně vnějších zpětných zrcátek |
O interiéru jsme ji již něco málo řekli, nyní tedy jen ve zkratce – sedm míst, technicky čistá palubní deska s osmipalcovým dotykovým displejem nebo ohromný balík bezpečnostních prvků (autonomní nouzové brzdění, asistent stability přívěsu, varování před opuštěním jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, kamerový HD systém monitorování okolí vozu nebo asistent tažení a asistent pro připojení přívěsu).
Tento typ automobilů se velmi často vyskytuje ve městech, kde hrozí nepříjemná nehoda takřka na každém rohu. Land Rover situaci řešil a novému Discovery Sport poskytl airbag pro chodce, který má za úkol minimalizovat následky střetu.
Vůz bude dostupný jak s pohonem předních, tak čtyř kol, nebo systémem Active Driveline, který samočinně kombinuje výhody obou řešení. Standardní výbavou verzí s pohonem všech kol je systém Terrain Response, známý také z ostatních modelů značky. Pohybu v těžkém terénu kromě elektroniky pomáhají nájezdové úhly 25 a 31 stupňů nebo možnost brodění v hloubce až 600 milimetrů.
Hmotnost automobilu se v závislosti na verzi pohybuje od 1744 do 1863 kilogramů. Kromě jiného se na takových hodnotách podepsala monokoková konstrukce karoserie, složená z vysokopevnostních ocelí, borem legované oceli a hliníku. Také díky tomu je verze TD4 s pohonem předních kol a 2,2litrovým turbodieselem o výkonu 150 koní schopna jezdit za 5,7 l/100 km. O moc hůře na tom není ani silnější varianta SD4 (190 koní), která stejnou vzdálenost ujede za 6,1 l/100 km. Tradičně „nejhůř“ na tom je benzinové Discovery – dvoulitrový turbomotor má 240 koní a v průměru si řekne o 8,0 l/100 km. Nutno však podotknout, že hodnoty vznětových verzí odpovídají manuální šestistupňové převodovce, zatímco turbomotor spolupracuje pouze s devítistupňovým automatem od ZF. Ten je u ekonomičtějších agregátů dostupný za příplatek.
Zcela nový Land Rover Disvovery Sport byl navržen a zkonstruován ve Velké Británii, kde se také bude vyrábět (v Halewoodu kousek od Liverpoolu). Vůz se do prodeje dostane na začátku příštího roku a dostane se na 170 světových trhů. Kompletní český ceník dosud nebyl zveřejněn, základní verzi však podle oficiálních informací pořídíte za 907.500 Kč.
Land Rover Discovery Sport - technické údaje | |||
Motor | 2.2 TD4 | 2.2 SD4 | 2.0 Si4 |
Převodovka | 6M(9A) | 6M(9A) | 9A |
Zdvihový objem [cm3] | 2179 | 2179 | 1999 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 110/3500 | 140/3500 | 177/5800 |
Největší toč. mom. [N.m/min-1] | 400/1750 | 420/1750 | 340/1750 |
Max. rychlost [km/h] | 180 | 188 | 200 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11.7(10.3) | 10.4(8.9) | 8.2 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5.7(5.9) | 6.1(6.3) | 8.0(8.3*) |
* Platí pro sedmimístnou verzi |