Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Land Rover Discovery Sport: V Česku od 907.500 Kč

Jan Mička
Diskuze (96)
Land Rover oficiálně představil zcela nové SUV Discovery Sport. Vůz bude k mání na začátku příštího roku.

Nedlouho po zveřejnění krátkého videa interiéru a tvrdého testování přichází Land Rover s oficiálními informacemi o zcela novém SUV Discovery Sport. Jíž dlouhou dobu víme, že se nejedná o nástupce legendárního „Disca“, ale naopak modelu Freelander, který společně s Evoquem představuje základ nabídky britské značky.

Hrubou představu o designu karoserie jsme si mohli udělat díky snímkům maskovaného prototypu a do jisté míry také malého sběratelského modelu.

Přední část karoserie navazuje na současný designový trend značky Land Rover, se kterým již před lety přišel malý Evogue, následovaný Range Roverem a Range Roverem Sport. Dynamicky vyhlížející profil vozu neklade pochybnosti a o jeho původu, stejně jako zadní část s rozměrnějšími svítilnami a nízkým zadním oknem.

Land Rover Discovery Sport - hlavní rozměry
Délka (mm)4589
Šířka (mm)2173*
Výška (mm)1724
Rozvor (mm)2741
* včetně vnějších zpětných zrcátek

O interiéru jsme ji již něco málo řekli, nyní tedy jen ve zkratce – sedm míst, technicky čistá palubní deska s osmipalcovým dotykovým displejem nebo ohromný balík bezpečnostních prvků (autonomní nouzové brzdění, asistent stability přívěsu, varování před opuštěním jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, kamerový HD systém monitorování okolí vozu nebo asistent tažení a asistent pro připojení přívěsu).

Tento typ automobilů se velmi často vyskytuje ve městech, kde hrozí nepříjemná nehoda takřka na každém rohu. Land Rover situaci řešil a novému Discovery Sport poskytl airbag pro chodce, který má za úkol minimalizovat následky střetu.

Vůz bude dostupný jak s pohonem předních, tak čtyř kol, nebo systémem Active Driveline, který samočinně kombinuje výhody obou řešení. Standardní výbavou verzí s pohonem všech kol je systém Terrain Response, známý také z ostatních modelů značky. Pohybu v těžkém terénu kromě elektroniky pomáhají nájezdové úhly 25 a 31 stupňů nebo možnost brodění v hloubce až 600 milimetrů.

Hmotnost automobilu se v závislosti na verzi pohybuje od 1744 do 1863 kilogramů. Kromě jiného se na takových hodnotách podepsala monokoková konstrukce karoserie, složená z vysokopevnostních ocelí, borem legované oceli a hliníku. Také díky tomu je verze TD4 s pohonem předních kol a 2,2litrovým turbodieselem o výkonu 150 koní schopna jezdit za 5,7 l/100 km. O moc hůře na tom není ani silnější varianta SD4 (190 koní), která stejnou vzdálenost ujede za 6,1 l/100 km. Tradičně „nejhůř“ na tom je benzinové Discovery – dvoulitrový turbomotor má 240 koní a v průměru si řekne o 8,0 l/100 km. Nutno však podotknout, že hodnoty vznětových verzí odpovídají manuální šestistupňové převodovce, zatímco turbomotor spolupracuje pouze s devítistupňovým automatem od ZF. Ten je u ekonomičtějších agregátů dostupný za příplatek.

Zcela nový Land Rover Disvovery Sport byl navržen a zkonstruován ve Velké Británii, kde se také bude vyrábět (v Halewoodu kousek od Liverpoolu). Vůz se do prodeje dostane na začátku příštího roku a dostane se na 170 světových trhů. Kompletní český ceník dosud nebyl zveřejněn, základní verzi však podle oficiálních informací pořídíte za 907.500 Kč.

Land Rover Discovery Sport - technické údaje
Motor2.2 TD42.2 SD42.0 Si4
Převodovka6M(9A)6M(9A)9A
Zdvihový objem [cm3]217921791999
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]110/3500140/3500177/5800
Největší toč. mom. [N.m/min-1]400/1750420/1750340/1750
Max. rychlost [km/h]180188200
Zrychlení 0-100 km/h [s]11.7(10.3)10.4(8.9)8.2
Komb. spotřeba [l/100 km]5.7(5.9)6.1(6.3)8.0(8.3*)
* Platí pro sedmimístnou verzi

Jan Mička
Diskuze (96)
Avatar - wakantanka
6. 9. 2014 19:39
Re: 150
Ja to skôr vidím tak, že mnoho ľudí akoby sa bálo potočiť pri pripájaní alebo predbiehaní motor do vyšších otáčok a preto potom vyžadujú niekoľko sto koňové stádo, kedy ten pravý pedál stačí hladkať. >:D Týmto ľuďom by nepostačilo ani predĺženie tých pripájacích pruhov na dvojnásobok.
4. 9. 2014 13:59
Re: 150
Řekl bych, že by připojovací pruhy mohly být klidně delší. Nechápu ty, kdo potřebnou rychlost nenaberou a plné délky nevyužijí. Ani bych se nedivil, kdyby nevyužívali plného výkonu svého auta. Však jim někdo uhne.
4. 9. 2014 09:50
Re: 150
Preco by som mal chciet napr. sedan ?
Raz zacnes jazdit na aute s vyssim podvozkom a keby aj pripojitelnom 4x4 alebo trvalom, uz sa k sedanu nevratis. Naco, aby som sa s nim bal vyjazdov ? Skrabal ho pri parkovani, volal odtahovku ked nejaky bulo zastane tak ze sa neda prejst po ceste a obrubnik je vysoko ?
O tom vykonny sedan vs vykonne SUV si dovolim polemizovat ... V poslednej dobe jazdievam aj na Foresteri X.T. a to ma 240ps. V zakratuch, na vyjazdoch, v rozbehu, na rovine s tym vycvicis hocijaky 200PS "sedan" uplne v pohode, aj na maximalke ;-). By si sa divil, ako Ti ta stvorkolka vyssi a podvozok ulahci zivot. A ked pojdem na hriby alebo na ryby nemusim sa bat ze si sedan poskodim ...
Nie ja chcem vykonne SUV aj do buducna. A mam v plane si v dohladnej dobe kupit dalsie, podstatne vykonnejsie ako mam doma teraz. Lebo 150PS je na take auto malo ...
4. 9. 2014 09:12
Re: slušivé
No tak to jakože jó :-) :yes:
4. 9. 2014 09:12
Re: Nemá chybu ...
>:D