Lane Departure Prevention: Infiniti bude korigovat směr jízdy přes stabilizační systém
Systém vychází z dříve představeného systému varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu (Lane Departure Warning Systém, LDW), který byl vyvinut společností Iteris, Inc. v roce 2000 a poprvé montován do nákladních modelů Mercedes-Benz Actros. Nyní je v Evropě nabízen do většiny moderních tahačů nejvyšší třídy. V roce 2002 si systém od Iterisu mohli pořídit i zákazníci Freightlineru v USA, od roku 2007 se montuje i do Mitsubishi Fuso. Systém v tomto případě varuje řidiče, když se bez znamení o změně směru jízdy jejich vůz začne vychylovat ze svého pruhu.
U osobních automobilů toto zařízení debutovalo roku 2004 právě u Infiniti, konkrétně u modelů M a FX nabízených na severoamerickém trhu. Systém byl v tomto případě vyvinut pro Nissan ve spolupráci společností Iteris a Valeo. V Evropě se poprvé představil roku 2005 v modelech Citroen C4, C5 a nyní je montován i do Citroenu C6. Zde je systém využívá infračervené senzory v předním nárazníku a varuje řidiče vibracemi v sedačce. V roce 2006 představil Lexus svůj LDW systém, který dokázal kromě audiovizuálních varování řidiče i lehkou korekcí volantu vrátit vůz zpět do požadovaného směru. I General Motors se chystá pro příští rok u svých modelů Cadillac STS, DTS a Buick Lucern nabízet LDW systém. Rovněž BMW letos také přestavilo tento systém u modelů řady 5 a 6. Zde je řidič varován pomocí vibrací do volantu.
Vývojáři Infiniti šli trochu jinou cestou. Pokud se začne vůz přibližovat k jedné z čar vymezujících pruh bez znamení o změně směru jízdy, systém pomocí akustického a vizuálního varování upozorní řidiče na vychýlení vozidla z dráhy. Pokud i nadále řidič výstrahy ignoruje, zařízení využije systém jízdní stability a pomocí něj přibrzdí opačnou stranu vozidla, než tu, u které hrozí vyjetí z pruhu. Tak dokáže korigovat směr, aniž by musel zasáhnout samotný řidič. Zařízení se deaktivuje, pokud řidič otočí volantem nebo dá znamení o změně směru. Rozsvícená kontrolka u číslice 3.000 na otáčkoměru signalizuje zapnuté LDP, pomocí tlačítka na volantu se může systém vypnout.
Podle tvůrců však zařízení nemusí spolehlivě fungovat ve ztížených jízdních podmínkách, například v mlze, či pokud kamera nezaznamená ani jednu čáru na vozovce. Avšak v případě, kdy je kamerou zaznamenána alespoň jedna z čar, dokáže LDP vypočítat polohu druhé z nich.
Systém bude nabízen v USA u modelů M a FX v roce 2008.