22.7. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Legenda slaví. Podívejte se, jak se vyráběl jubilejní Mercedes-Benz třídy G

 

Přestože se vyrábí už 38 let, nejúspěšnější období zažívá Mercedes-Benz G až v posledních letech.

Offroad Mercedes-Benz třídy G patří mezi nejznámější auta světa a také v tuto chvíli mezi nejdéle vyráběná. Po 38 letech produkce automobil slaví významné jubileum, když překonal metu 300.000 vyrobených kusů!

Výroční exemplář je vyveden v exkluzivní modré metalíze designo mauritius blue, zatímco uvnitř jsou sedadla čalouněná černou kůží, která je ozdobena kontrastním bílým prošíváním. Automobil je navíc vybaven offroadovým paketem, který zdůrazňuje jeho terénní charakter pomocí černých 16palcových kol obutých do celoročních pneumatik a masivního střešního nosiče. Jedná se o variantu G 500, což znamená použití zážehového osmiválce biturbo o výkonu 310 kW.

Tuto konkrétní kombinaci si přitom vybrali sami fanoušci vozu, a to prostřednictvím hlasování na Facebooku. Automobilka jubilejní auto použije k propagačním účelům, když se s ním v následujících týdnech a měsících budete moci setkávat na mnohých sociálních sítích.

Mercedes-Benz třídy G se už od samého začátku své kariéry vyrábí u rakouské firmy Magna Steyr v továrně v Grazu. Výjimkou však byla v licenci vyráběná přeznačkovaná verze pojmenovaná Peugeot P4, která vznikala přímo ve Francii, pro potřeby tamější armády. Podobně se vůz produkoval v Alžírsku, rovněž pro tamější armádu, avšak stále se znaky Mercedesu.

Video: Crashtest Mercedesu třídy G. Výsledek úplně mimo metodiku!

Sériová výroba třídy G v Grazu byla zahájena 1. února 1979, práce na voze ale začaly samozřejmě už mnohem dříve. Vývoj byl zahájen v roce 1972, přičemž se jednalo o společný projekt původně armádního vozidla Daimleru a společnosti Steyr-Daimler-Puch. Z toho důvodu se až do roku 1999 třída G prodávala na vybraných trzích také pod značkou Puch.

I přes dlouhou kariéru G-Klasse zažívá nejúspěšnější období v posledních letech. Prodeje kontinuálně rostou od roku 2009, přičemž jen loni Mercedes prodal asi 20.000 exemplářů tohoto offroadu, což byl dosavadní rekord.

Psali jsme: Mercedes-Benz G – Nesmrtelný terénní génius

Z toho důvodu se už pečlivě pracuje na nové generaci třídy G, která je nutná kvůli přesnější regulím týkající se emisí a bezpečnosti. Rámová konstrukce i hranatá karoserie sice budou zachovány, díky použití lehčích materiálů má ale auto výrazně zhubnout. Výrazně modernizovaná bude i technika v útrobách, počítá se se zástavbou nových řadových šestiválců nebo devítistupňového automatu.
Spolupracujeme s TipCars.com
Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy

Evropská komise varovala amerického ministra financí…

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

 



Mercedes-Benz třídy G: Seděli jsme v novém „géčku“! Mercedes-Benz třídy G: Seděli jsme v novém „géčku“!

Čím nahradit auto, jakým je Mercedes-Benz třídy G? Na…

Slavný lyžař má nové auto na hory. Konečně se do sněhu opravdu hodí! Slavný lyžař má nové auto na hory. Konečně se do sněhu opravdu hodí!

Jon Olsson proslul nejen svými triky na lyžích, ale také…

 



 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Včera

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley poskočilo na 4. místo

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley…

Fotbalisté Chelsea porazili v předehrávce 17. kola anglické ligy domácí Huddersfield 3:1 a před středečním…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…