Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus IS přichází ve třech verzích: IS 250, IS 300h a IS 350

Diskuze (93)
Dva šestiválce a čtyřválcový hybrid tvoří paletu nové, v pořadí třetí generace sedanu Lexus IS.

Třetí generace nejmenšího sedanu značky Lexus přichází po sedmi letech. Tradiční duo dvou šestiválců (větší z nich se ale opět do Evropy nejspíš nedostane) nově doplňuje hybrid, který zatím v řadě IS nikdy nefiguroval. Naopak jasný je odklon od turbodieselů, Lexus tento typ motorů nadále propagovat nebude, a to ani v Evropě.

Design vychází z konceptu LF-CC. Ve srovnání s ním vykazuje až nečekanou shodu, Lexus do série přenesl například odvážné tvary předních i zadních světel. Na výběr opět budou dva designové koncepty: standardní vzhled běžných specifikací a agresivní ve verzi F Sport.

Interiér zapadá do současné designové linie Lexusu. Snížil se posaz za volantem, takže řidič zaujímá sportovnější pozici. Zároveň se v nové generaci karoserie rozšířila o 10 mm a rozvor se protáhl o 70 mm na extrémních 2800 mm. Z obojího profitují cestující, díky chytřejší stavbě sedadel se dokonce prostor pro nohy zadních pasažérů protáhl o 85 mm.

Podvozek kombinuje přepracovanou lichoběžníkovou nápravu vpředu (má o 20 % účinnější tlumení bočních náklonů) a nový multilink vzadu. Jeho konstrukce je odvozena od aktuální generace většího sedanu GS.

Automobilka představila paletu tří motorů. Základem se stane šestiválec IS 250, známý už z minulé generace. Dvouapůllitrový motor dosahuje 152 kW a 250 N.m, zadní kola pohání prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky.

Druhou variantou je IS 300h. První hybridní IS má také benzinový 2,5litr, v tomto případě ale jde o čtyřválec pracující v Atkinsonově cyklu a vybavený vstřikováním D-4S (přímý i nepřímý vstřik benzinu). Bližší specifikace zatím zveřejněny nebyly, jistotou je ale systémový výkon 162 kW a kombinovaná spotřeba okolo 4 l/100 km. Převodovka je v tomto případě planetová E-CVT, hnaná kola jsou opět zadní. Zástavba baterií zmenší zavazadlový prostor ze 480 na 450 litrů.

Vrcholem nabídky se stane IS 350. S výkonem 225 kW se atmosférický šestiválec vyrovná přeplňovanému BMW 335i, na evropských silnicích s ním ale nejspíš souboj nesvede. Lexus tento motor, vybavený standardně osmistupňovým automatem, totiž potvrdil jen pro americký trh.

Zahájení prodeje se plánuje na polovinu roku 2013, do té doby Lexus zveřejní definitivní specifikace evropské verze.

Diskuze (93)
18. 1. 2013 09:16
Re: Bychaři a Lex
ok :yes:
18. 1. 2013 00:01
Re: Bychaři a Lex
To já bych dal přednost Toyotě. Jediné, co by mi na běžné jezdění vadilo, je motor. Nemáš na výběr, musíš makat, pokud chceš jet svižně. A to já rád někdy lenoším. Mluvilo se o 2,5 litru, možná to bude stačit. Otázka také je, kolik si za něj Toyota naúčtuje. Na druhou stranu, kdybych do něčeho takového šel, nebál bych se na motor připásat kompresor. A bylo by po problému. Kit, samozřejmě, žádné experimenty.
17. 1. 2013 23:54
Re: Bychaři a Lex
Pro jistotu jsem tedy koukl i do "Čech" a nevím, kam jsi koukal ty, ale upři svůj zrak na [odkaz] strana 23. Od Německé výbavy se trošku liší, pohotovostní je 1314 (v Německu je udaný rozsah, který pokryje různě vybavené vozy).
17. 1. 2013 23:48
Re: Bychaři a Lex
Na německých to mají v pořádku. Teď jsem tam koukal. Leergewicht 1305, Zulässiges Gesamtgewicht 1670.
17. 1. 2013 23:47
Re: Bychaři a Lex
I s euro-řidičem a jeho normovaným příručním zavazadlem 1305 kg. Těch 1670 je celková hmotnost, ne pohotovostní.