Lexus LF-Ch: Lexus vstoupí do nižší střední třídy v roce 2010
Audi a BMW úspěšně vstoupili do nižší střední třídy už před lety. Nyní se o to samé snaží Lexus, který ale volí přístup typický pro japonskou automobilku – charakteristický design v duchu filozofie L-Finesse a hybridní pohon. Koncept LF-Ch je navíc jako první model Lexusu navrhován výhradně s ohledem na požadavky evropských zákazníků.
Karoserie s délkou 4300 mm, šířkou 1790 mm a výškou 1400 mm stojí na podvozku s rozvorem náprav 2600 mm. Vnější rozměry se tak liší jen v řádu centimetrů od největších konkurentů, kterými budou Audi A3 Sportback a BMW řady 1. Koncept stojí na mohutných 20palcových kolech s pneumatikami 225/35.
Design na první pohled odhaluje příslušnost ke značce Lexus. Charakteristická maska chladiče má agresivnější vzhled, než je tomu u ostatních modelů. Ostře řezané aerodynamické tvary blatníků přesahují až k nárazníku, čímž vytvářejí hluboké vstupní otvory pro přívod vzduchu k předním brzdám. Dynamický ráz designu dodává zužující se pás bočního prosklení nad svalnatým klínovým pontonem a zkrácený zadní převis, výrazně skloněné přední okno a černé sloupky B v kombinaci s tlačítky pro otvírání zadních dveří, která jsou zapuštěna do rámů oken.
Technické podrobnosti Lexus pro zatím tají. Hybridní pohonné ústrojí umožní jezdit v plně elektrickém režimu. Bližší detaily zatím nejsou známy, jako pravděpodobné se jeví použití techniky z Toyoty Prius nebo Auris Hybrid.