Lexus nahradí GS novým modelem. Proti předchůdci jej čeká revoluční změna
Lexus je z globálního hlediska v segmentu vyšší střední třídy zastoupen hned dvěma sedany. V Evropě se prodává výhradně GS, sportovně stylizovaný model s pohonem zadních kol, které na vybraných trzích doplňuje i luxusněji pojaté ES, vůz s pohonem předních kol. Právě jeho nová generace zamíří i do Evropy.
ES ještě letos přijde už v sedmé generaci, díky čemuž se tento model vůbec poprvé podívá na evropské trhy. Stane se tak nástupcem stávajícího GS, které v Evropě (a patrně na celém světě) čeká konec. Lexusu se nevyplatí být v jedné kategorii zastoupen dvěma podobně velkými vozy s odlišnou koncepcí, zvlášť když zájem o velké sedany není už takový jako kdysi. A tak nabídku omezí na jeden takový model.
Vsadí přitom na ES, které se prodává výrazně lépe než GS. Konkrétně v USA, kde jsou oba modely nabízeny bok po boku, se loni prodalo 51.398 kusů ES, zatímco jen 7.773 exemplářů GS. Díky tomu se ES na americkém trhu stalo třetím nejprodávanějším modelem značky, po SUV RX a NX.
Na internetu již kolují první snímky nové generace ES, která se má světu poprvé ukázat na pekingském autosalonu 25. dubna. Ukazují její příď, která naváže na styl posledních vozů značky, což znamená vyceněnou, ostře řezanou maskou ve tvaru přesýpacích hodin.
Základem bude modulární platforma TNGA, kterou bude vůz sdílet s podobně velkou Toyotou Camry. U ní automobilka obecně slibuje nižší hmotnost a nižší těžiště, což má přinést hlavně lepší jízdní vlastnosti.
Pohon předních kol pak nemá znamenat nějaké podměrečné motory. Pro ES se totiž nadále počítá s šestiválci, samozřejmostí bude příchod hybridní varianty.