Lincoln Continental: Návrat krále. Trochu nudného...
V New Yorku 2015 představený koncept vyvolal značné kontroverze, nelíbil se hlavně v Británii, konkrétně automobilce s okřídleným B ve znaku. Jenže sériová verze se dle předpokladů příliš nezměnila. Podobnost se sedanem Flying Spur aristokratické sportovní značky tam sice je, ale rozhodně nejde o žádné kopírování. Pravda, bílá barva vozu na sérii firemních snímků linky trochu zakrývá...
Oproti studii se zvenčí i zevnitř měnily opravdu pouze detaily, hlavně nárazníky, spodní partie a víko zavazadelníku, které už není tak extrémně hranaté a získalo navíc vodorovný prolis. Zachovány zůstaly i originální vystouplé kliky dveří těsně pod bočními skly. Je to ale jen efektní prvek, otevírací tlačítko se skrývá v nich. Interiér přišel o lesklé plochy, jinak ale i zde najdeme povědomé tvary.
Lincoln zatím neodhalil všechny informace, pouze základ. Downsizing je na postupu i ve Státech, takže pod kapotou najdeme jediný motor: vidlicový šestiválec objemu 3,0 l přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Objemný V8 nečekejte, V12 už vůbec ne. Trochu škoda... Jedná se o zcela nově vyvinutou jednotku speciálně pro tento vůz, v žádné jiné řadě koncernu Ford ji nenajdeme. Poskytuje jistě dostatečných 298 kW (405 k) a 542 N.m.
Síla se přenáší na obě nápravy, pohon všech kol má dynamický torque vectoring, který rozděluje točivý moment dle potřeby dokonce mezi obě zadní kola, pomáhá tedy hlavně v zatáčkách. Adaptivní řízení má proměnnou zpětnou vazbu, tři režimy (komfortní, normální a sportovní) nastaví kromě něj i samotný podvozek.
Bezpečnostní a luxusní výbava je více než dostatečná a odpovídá třídě. Kamery a snímače varují před kolizí a v případě nouze auto samo zabrzdí, vidí rovněž chodce. To samozřejmě není nijak překvapivé. Automatické paralelní parkování přijde při velikosti vozu vhod, navíc zobrazí celý manévr z ptačí perspektivy na obrazovce informačního systému. Kabina je perfektně odhlučněná díky potlačování nežádoucích zvuků a akustickým laminovaným sklům v oknech. Všestranně nastavitelné sedačky jsou vyhřívané i ochlazované a nepostrádají ani masážní funkci. Prostě klasika, která v této třídě patří ke slušnému vychování. Continental má i panoramatickou střechu a špičkové audio Revel.
Důležitá novinka z detroitského autosalonu od Lincolnu bude v prodeji až od podzimu, Ford ji hodlá vyrábět v michiganském Flat Rocku. Do Evropy pochopitelně nezamíří, zájemci se musí spolehnout na individuální dovoz a homologaci. Ale pokud si někdo Contiho přiveze, bude příjemným zpestřením našeho vozového parku, obzvláště v záplavě limuzín tří německých značek.