Lincoln MKC Concept je Kuga s luxusní tváří
Hvězdou stánku značky Lincoln na letošním detroitském autosalonu bude koncept MKC. Ten je postaven na stejné platformě jako aktuální generace Fordu Kuga.
MKC je první (a velice věrnou) ukázkou chystaného kompaktního luxusního SUV. Lincoln míří do tohoto segmentu z ryze obchodních důvodů, zájem zákazníků o tento druh aut v minulých letech rostl a růst má i do budoucna.
Výrobce se chce zaměřit na rostoucí segmenty, zákazníkům chce ale nabízet něco jiného než konkurence. Novými modely chce majitel Lincolnu, automobilka Ford, tuto značku resuscitovat. V minulých letech se jí totiž prodejně příliš nedařilo.
Sériové MKC (pokud si vůz toto označení ponechá) bude nejmenším SUV v současné nabídce Lincolnu. Na délku koncept měří 4.550 milimetrů, na šířku 1.932 mm a na výšku 1.607 mm, rozvor činí 2.712 mm. Auto je o něco větší než druhá generace Kugy, která na délku měří 4.443 mm a její rozvor je 2.690 mm. MKC je však proti Fordu Kuga o 103 mm nižší.
Design konceptu navazuje na loni představenou druhou generaci 4,9 metru dlouhého sedanu MKZ, jeho dominantou je výrazná maska chladiče s vodorovnými lištami rozdělená do dvou částí, na kterou navazují hlavní světlomety. Maska působí elegantněji než u jiných dnešních modelů Lincoln.
Koncové světlomety přechází přes celou záď, což ji tvoří opticky širší. Zajímavostí je víko zavazadlového prostoru, které prochází až do boku automobilu. Díky tomu nejsou světla rozdělena linií víka zavazadelníku.
Automobil disponuje rozměrnou panoramatickou střechou, vedoucí od čelního skla až k zádi. Boční dveře jsou bezrámové, leštěná hliníková kola jsou 20palcová.
Palubní deska vypadá, že se před zahájením sériové výroby prakticky nezmění. Automatická převodovka se ovládá pomocí tlačítek napravo od volantu. Tímto řešením disponuje už MKZ.
Kabina je čtyřmístná a Lincoln o ní tvrdí, že zde byly použity výrazně kvalitnější materiály než v jiných vozech značky. Kůží jsou potaženy nejen sedačky, ale také strop.