Lincoln MKZ Concept: Pro novou značku
Lincoln MKZ Concept vedení automobilky neuvádí jako pouhý koncept nového vozu, ale jako novou značku. Luxusní divize sice přežila zemětřesení, při němž Ford rozprodal všechny evropské značky a zrušil Mercury, ale do roku 2015 by měl více než zdvojnásobit své prodeje.
Právě proto Ford v současnosti pracuje na sedmi zcela nových nebo podstatně modernizovaných modelech značky Lincoln. Mezi prvními, které vyrazí do boje s konkurencí, bude druhá generace sedanu MKZ. Nejmenší a zároveň nejlevnější model značky Lincoln vznikl na podzim 2005 přejmenováním modelu Zephyr. Tento model je v podstatě luxusním dvojčetem amerického Fusionu a má za sebou dvě modernizace, které prodělal v letech 2007 a 2010.
Na generační výměnu je tedy v případě MKZ nejvyšší čas. Navíc právě v Detroitu se představila nová generace sesterského Fusionu a linie karoserie konceptu MKZ naznačují, že i tentokrát mohou severoameričtí zákazníci očekávat luxusní dvojče.
Koncept představený v Detroitu má splývavou linií své střechy odkazovat na první Lincoln Zephyr s aerodynamickou karoserií z druhé poloviny třicátých let a zároveň působit dynamicky a sebevědomě.
K charakteristickým prvkům současných vozů značky Lincoln patří provedení masky chladiče, kterou u konceptu rámují poměrně malé hlavní světlomety se světelnými diodami pro denní svícení. LED jsou použity i na vytvoření tenkého pásu koncových svítilen.
Lincoln MKZ Concept, stojící na 20palcových kolech obutých do pneumatik o rozměrech 245/35 R20, je dlouhý 4931 mm, široký 1864 mm, vysoký 1446 mm a má rozvor náprav 2850 mm. Letošní sériový model má stejnou pouze výšku, ale je o 111 mm kratší, 29 mm užší a má o 123 mm kratší rozvor.
Interiér konceptu nabízí čtveřici samostatných sedadel a cestující obklopuje kožené čalounění, leštěný hliník a topolové dřevo. Přístrojový štít před řidičem tvoří 10,1palcový TFT displej a na středové konzole je 8palcový dotykový LCD displej multimediálního rozhraní MyLincoln Touch.
Lincoln MKZ Concept stojí na nové fordově platformě pro střední třídu a automobilka uvádí, že může být vybaven pohonem předních nebo všech čtyř kol. Ohledně pohonné jednotky pod kapotou konceptu Lincoln mlčí, ale zároveň potvrzuje, že sériový model bude stejně jako modely MKS a MKT vybaven moderními pohonnými jednotkami řady EcoBoost.