Lotus šetří: Evoluce namísto revoluce
Po informačním vakuu, které se rozprostřelo kolem Lotusu poté, co dostal Dany Bahar padáka a automobilka byla odříznuta od peněz, a poté, co proběhla řada spekulací ohledně ukončení veškerého vývoje a možné výroby Lotusů v Asii, přichází první oficiální info o budoucnosti značky.
Nový vlastník malajského Protonu, a tím pádem Lotusu, DRB-Hicom napumpoval do problematické automobilky více než sto milionů liber a zahájil tak tříletý restrukturalizační plán. Jeho cílem je značku stabilizovat a zapracovat na stávajících modelech, tedy jak na jejich kvalitě, tak na ziskovosti jejich produkce.
Zcela stopnutý je veškerý vývoj nových modelů a to včetně téměř dokončeného Espritu, namísto nových vozů se rozšíří paleta verzí současných automobilů. Elise, Exige a Evora dostanou technicky vyspělejší, výkonnější a tím pádem dražší varianty. Souběžně s nimi by měla být dokončena slibovaná hypersportovní motorka. Tento proces stabilizace má trvat tři roky a podle jeho výsledků bude rozhodnuto o dalším osudu značky. Pokud dopadne dobře, dá se očekávat dokončení Espritu, jenž je pouze krůček od reality, pokud se restrukturalizace nezdaří, tak ...hrůza domyslet.
Pokud jde o současnou situaci, ta se oproti loňskou výrazně zlepšila, zatímco vloni automobilka prodala pouhých 80 aut, letos se pro ně rozhodlo jen do května už 70 zákazníků.