Lotus Exige 360 Cup: Okruhová hračka pro padesát nejrychlejších

 

Lotus uvádí novou verzi Exige pro pohárové závody. Za jejím vývojem stojí divize Motorsport, ale překvapivě má i silniční homologaci. A 360 koní k tomu.

Exige je vlastně ostřejší a služebně mladší variantou Elise. V současnosti jej pohání výhradně kompresorový vidlicový šestiválec objemu 3,5 l, který má v základu 258 kW. 360 Cup dostal ovšem dále upravený výfuk s lepším zvukem a posílené sání, což zvedlo výkon motoru o dalších 7 kW na 265 kW. Deset koní navíc bohatě stačí, je jich celkem tolik, kolik značí číslo v názvu.

On totiž zároveň zhubl díky odlehčené kapotě a dalším karosářským panelům. Moderní Lotusy už neváží půl tuny, ale i 1130 kg zaručuje ty správné zážitky za volantem. Aerodynamika je shodná s pohárovou verzí V6, má stejné lízátko, difuzor i zadní křídlo. Ve 160 km/h poskytuje i díky ploché podlaze až 42 kg přítlaku. V6 Cup třistašedesátka nestřídá, nýbrž doplňuje.

Tuhý a lehký hliníkový podvozek vyznává dvojité lichoběžníkové zavěšení, pružiny a tlumiče se dají nastavit ve dvou úrovních. K tomu přičteme režimy Drive, Sport, Race, kompletní vypnutí elektroniky a ještě na okruhu nezbytnou launch control, takže při startu neprokluzují kola a nepálí se gumy. Posíleny byly také brzdy, které dostaly větší kotouče.

Exige 360 Cup vznikne pouze v limitované edici padesáti očíslovaných exemplářů. Je k mání v bílé, šedé, černé a stříbrné metalíze, na British Racing Green zapomeňte. Ke všem se dodává matně černá střecha, odnímatelná část přední kapoty, křídlo a kryt motoru. Kola jsou vždy rudá. Posílený a odlehčený sporťák stojí na Ostrovech 62.995 liber včetně britské dvacetiprocentní DPH, v přepočtu 2,39 milionu korun.

Poměrně spartánský interiér může zájemce za další peníze navíc zušlechtit čalouněním Alcantarou či klimatizací (!), spíše se ale budou hodit karbonové sedačky dle homologace FIA, vyjímatelný volant, nastavitelné stabilizátory, tvrdší závodní tlumiče Öhlins, hasicí přístroj a tlačítko na vypnutí elektroinstalace.

JAKE.AUTO.CZ: Lotus Exige (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo

Prezident po většinu týdne zdražil exportérům náklady…

Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání

Nositel ceny za statečnost, chirurg Tomáš Šebek, se…

Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA

Německá cukrářská firma Haribo plánuje postavit továrnu i…

Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují

Sněm Starostů a nezávislých by měl definitivně posvětit…

 
Zdroj: Lotus
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Lotus Exige Sport 350 nahrazuje Exige S. Kila musela dolů! (+video) Lotus Exige Sport 350 nahrazuje Exige S. Kila musela dolů! (+video)

Lotus představuje nejnovější evoluci modelu Exige v…

Lotus Exige S Automatic: Automat pro etalon ovladatelnosti Lotus Exige S Automatic: Automat pro etalon ovladatelnosti

Samočinná převodovka v Lotusu? Věřte, že nejde o nic…

 



 
Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

TEST: Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

Dnes 08:00

Tahle dvě auta jsou pro budoucí image obou značek naprosto klíčová. Ale který z těchto stylových crossoverů je lepší?




Blesk.cz

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu, vydávala se za dobročinný spolek

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu,…

Zhruba 20 celníků zasahovalo od čtvrtečních ranních hodin v baru v Dejvicích přímo u „kulaťáku“. Celní správa tu…

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě frontu. Kde ji vystaví dnes?

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě…

Dlouhá fronta se vytvořila před katedrálou sv. Víta z lidí, kteří se přišli poklonit památce zesnulého kardinála…

 

iSport.cz

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na reprezentaci i pozici v Turecku

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na…

CHAT PÁTEK 13:15 | První start za reprezentační áčko si připsal v roce 2013 proti Kanadě, hned vstřelil branku.…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…