Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus Exige R-GT: První ostrý test

David Bureš
Diskuze (0)
Exige R-GT se v příštím roce zúčastní asfaltových rallye Monte Carlo, Tour de Corse a San Remo.

Lotus poprvé naostro vyzkoušel Exige R-GT, určený pro kategorii FIA GT světového rallye šampionátu. Shakedown proběhl severně od Turína, britská automobilka je s výsledky testování spokojena.

Exige R-GT, který stojí na základech sériového Exige S po faceliftu, bude testován i v následujících měsících. V příštím roce se vůz má zúčastnit vybraných silničních rallye, jmenovitě se bude jednat o Rallye Monte Carlo, Tour de Corse a Rallye San Remo. Na šotolině tak Lotus neuvidíme.

Práce na automobilu začaly teprve letos v červenci. Claudio Berro, ředitel divize motorsportu v Group Lotus, je tak nadšený, co za tak krátkou dobu vývojový tým zvládl. Automobil je podle jeho slov velice lehký, váží zhruba 1.200 kg, což je minimální možná hmotnost auta daná pravidly série.

Automobil je poháněn 3,5litrovým vidlicovým šestiválcem, přeplňovaným kompresorem. Jeho výkon kvůli restriktoru klesl na 222 kW. Sériové Exige S je naladěno na výkon 258 kW. Motor je v závodním Exige kombinován se šestistupňovou sekvenční převodovkou.

Vývoj Exige R-GT probíhal souběžně s vývojem silniční verze, podle Lotusu bude automobil jednoduché řídit.

Modrobíločerveným barevným provedením karoserie odkazuje Exige R-GT na Talbot Sunbeam Lotus, který se v roce 1981 stal světovým šampiónem v automobilových soutěžích.

Vedle ostrého testování Exige pro rallye Lotus poprvé nastartoval svůj motor přímo v šasi monopostu Lotus IndyCar. Britský výrobce se v roce 2012 stane dodavatelem motorů pro americký formulový šampionát IndyCar. V současnosti je jisté, že agregáty Lotus budou používat tři týmy – Bryan Herta Autosport, Dreyer and Reinbold Racing a HVM Racing.

David Bureš
Diskuze (0)