Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický Lotus Emeya dokončil testování. Hyper-GT už funguje i v extrémním klima

Lukáš Volšický
Diskuze (5)

Elektrický Lotus Emeya se už brzy dostane do rukou prvních zákazníků a automobilka uvádí, že dokončila testování v až extrémních podmínkách. Čím si musel výkonný elektromobil projít?

Už brzy na světové silnice vyrazí nejnovější elektrický Lotus, který britská značka proslavená lehkostí odhalila už začátkem loňského podzimu. Nový luxusní sedan Lotus Emeya už při oficiálním debutu zaujal extrémní silou až 900 koní, aktivní aerodynamikou i závodní technikou. A v dnešních dnech automobilka oznamuje, že novinka úspěšně dokončila závěrečnou fázi testování i celého vývoje.

V posledních třech letech se nový Lotus Emeya pohyboval na cestách v celkem patnácti zemích na dvou světových kontinentech. Ve finském Ivalu najel i 250 kilometrů za polárním kruhem v -25 stupních Celsia, a dokonce jej tam inženýři zavřeli do místního automobilového mrazáku pro testování v minus čtyřiceti stupních.

Technici Lotusu nové elektrické „hyper-GT“ vyvíjejí pro bezchybnou funkci ve všech klimatických i technických podmínkách, takže jej testovali na britských okreskách, německých dálnicích bez omezení maximální povolené rychlosti, na nejvyšších alpských průsmycích, v odlehlých koutech Mongolska, na legendárním závodním okruhu Nürburgring i vysokorychlostní dráze italského testovacího polygonu Nardò.

Video se připravuje ...

I když už má novinka hlavní testování za sebou, automobilka uvádí, že ji bude i nadále testovat – nejdůležitějším aktuálním cílem je ověření bezchybného provozu ve vysokých teplotách přesahujících až 40 stupňů Celsia. Správná funkce v těchto podmínkách je zásadní před dodáním produkčních vozů zákazníkům na trzích na Středním východě, ve Spojených státech amerických nebo Austrálii.

Během arktického testovacího programu se inženýři zaměřili hlavně na testování podvozkových systémů – odpružení, řízení, brzd i řízení trakce a stability, zkoušky a vývoj zimních pneumatik pro ideální ovladatelnost a dynamiku vozidla, asistenční systémy, testování a kalibraci klimatizace a tepelného managementu a prokázání neomezené použitelnosti vysokonapěťového akumulátoru v extrémních klimatických podmínkách.

Nový Lotus Emeya se tak už brzy dostane k zákazníkům. Bude se vyrábět v čínském Wu-chanu a dodávky prvních produkčních kusů odstartují už letos.

Lukáš Volšický
Diskuze (5)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
13. 2. 2024 10:14
Re: pekny
neboj, když to nepůjde, vrazí do toho V6 od Toyoty :-) :-) :-)
Avatar - sargis
13. 2. 2024 09:50
pekny
Celkom pekny Hyundai. Pardon, Lotus.
Ked Lotus vyraba toto, cakam, kedy Tatra zacne robit SUVcka.... Ved trh si to pyta, nie? V dobe, ked opada prva vlna nadsenia z EV, to bude zrejme projekt dotovany inymi modelmi. Ale aspon sa da technika neskor pouzit na beznejsie modely.
Avatar - Barrichello
13. 2. 2024 08:54
Lotusotesla
tohle nemá nic s Lotusem, tak jak ho založil Colin Chapman a jak se stavěli auta v duchu této filisofie společného. Těžká, ošklivá obluda, zejména ta přední část je tragédie :no: :no: :no:
Avatar - apoho
12. 2. 2024 21:55
kdo si to koupí?
Kdo si to koupí a na co?
Maximálně nějaký prachatý úchyl si to strčí do garáže vedle Koenigsega a podobných nesmyslů a bude se chodit na to koukat
12. 2. 2024 21:29
Dristy
Ved to ich suv ledva prejde par km, pochybujem, ze toto bude na tom lepsie