Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus Exige S Automatic: Britský sporťák nově i bez manuálu

Lotus Exige
Lotus Exige
Lotus Exige
Lotus Exige
19 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Koupit si opravdu sportovní auto se samočinnou převodovkou může někomu připadat jako svatokrádež. Po Lotusu takový vůz ale klientela chce.

Britské Lotusy ctí tradici, kterou zavedl už zakladatel značky Anthony Colin Bruce Chapman. Jsou lehké tak, jak jim to současná legislativa dovolí a tudíž nepotřebují k velmi slušným výkonům mohutné motory. O jejich příkladné ovladatelnosti nemluvě. Člověk by řekl, že do takového auta se nehodí žádná jiná převodovka než klasická přímo řazená. Ale ouha, v Hethelu jsou jiného názoru.

Od ledna 2015 hodlají nabízet šestistupňový automat v modelu Exige S. Znamená to alespoň možnost manuálního řazení páčkami pod volantem, na které jsme si u (nejen) sportovních vozů v moderní době už tak nějak zvykli. Převodovka navíc dostane režim Sport a navíc ještě Race, kde elektronika zkrátí odezvu na nejnižší možnou míru, takže o zážitek z jízdy třeba i na okruhu při track days majitelé rozhodně nepřijdou.

Exige S Automatic zrychlí z klidu na stovku během 3,9 s, to znamená, že je ještě o desetinku rychlejší než s manuálem. Na testovací trati přímo u hethelské továrny zajel dle oficiálních informací úplně stejně rychlá kola. To nezní úplně špatně a zákazníci prostě dvoupedálový Exige s pádly chtějí. Finální zkoušky této verze stále probíhají, bude k mání jak v uzavřené, tak i otevřené verzi s odnímatelnou střechou. Podrobnější specifikace zatím uvolněny nebyly, současný Exige S se šestistupňovým přímo řazeným ústrojím je poháněn vidlicovým šestiválcem 3,5 l dopovaným kompresorem Eaton. Nabízí 258 kW a 400 N.m.

Zájemce za automat připlatí 2.000 liber, tedy zhruba 70,5 tisíce korun. Cena pro kontinentální Evropu byla stanovena na 2.185 eur, což znamená 60.600 Kč. Ovšem pozor, ta v Albionu je už s daní, zatímco evropská bez ní.

Vstoupit do diskuze (4)